coronavirus

Imatge il·lustrativa

El vi i cava català no ‘desescala’ en solidaritat

Un repàs a les últimes iniciatives solidàries del sector vinícola pel Covid-19.

Vi i coronavirus: com interaccionen en temps de confinament?

| 11/05/2020 a les 06:00h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Actualitat, coronavirus
Ja hem entrat a la fase zero de desconfinament però el sector del vi català no ‘desescala’ pel que fa a la solidaritat. Lluny de frenar-se, les iniciatives per contribuir a superar la pandèmia, o per pal·liar en la mesura del possible els efectes negatius que està tenint en l’hostaleria, continuen florint. Especialment efervescent s’ha mostrar el sector del Cava en els darrers dies. Algunes de les noves iniciatives són prou singulars. Així, la DO Cava ha promogut un parell de singulars iniciatives solidàries per a contribuir a la lluita mèdica contra el Covid-19. Amb les dues accions se sumen a la campanya #PorUnAbrazo’ de l'Hospital Clínic. La primera iniciativa de la DO Cava és el sorteig d'un pack de caves selectes molt singulars, de col·lecció, des de la pròpia pàgina web de la DO Cava. En aquesta selecció es trobaran edicions exclusives d'anyades molt selectes, productes de la més alta gamma difícils de trobar actualment en el mercat. Es tracta de prestigioses bombolles que deixen perplexos fins als paladars més exigents. 

Des de la DO Cava no es tenen dubtes que “junts som més i podem arribar més lluny” i per això preparen un sorteig dels caves Súper Premium. La proposta, batejada com a ‘Caves singulars que abracen’, es desenvolupa mitjançant donatiu lliure, amb una aportació mínima de 20 euros i un màxim segons la voluntat. La recaptació es donarà íntegrament a l'Hospital Clínic de Barcelona, un dels centres de referència en la lluita contra la pandèmia.

Des de l'inici de la pandèmia, els professionals assistencials i de recerca de l'Hospital Clínic- Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer treballen intensament en la lluita contra el coronavirus. Per a recaptar fons contra el Covid-19 han impulsat la campanya #PorUnAbrazo’. Els equips de recerca i assistència de l'Hospital Clínic de Barcelona dediquen els seus esforços a atendre els pacients i a trobar, amb la màxima rapidesa, una cura que ajudi a frenar i combatre la malaltia. Les donacions es destinaran a l'abordatge multidisciplinari de la infecció pel coronavirus SARS-CoV-2, tant des de la recerca, com en l'atenció als pacients i els seus familiars. Un bon nombre de caves s'han sumat desinteressadament a aquesta iniciativa coral que comptarà amb grans anyades històriques, d'enoteca, i fins i tot amb grans formats d'algun dels caves de major prestigi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

@hospital_clinic #PorUnAbrazo #perunaabraçada

Una publicación compartida de @ love_laugh_live_laia el


El president de la DO Cava, Javier Pagés, destaca que “a més d'impulsar una iniciativa solidària singular per a contribuir a la lluita contra la pandèmia, volem visibilitar que la DO Cava empara grans joies d'enoteca de primer nivell mundial”. Des de la DO Cava es recorda que “totes les aportacions compten per a poder parar junts aquest virus amb una abraçada”, i s'agraeix per endavant la col·laboració.

La DO Cava també ha impulsat la campanya ‘Receptes de Diumenge Amb Cava’, en la qual s’ha proposat elaborar cinc receptes del món (mediterrània, nipona, peruana, mexicana i nord-americana) i acompanyar-les amb caves. S’ha emmarcat en un concurs fotogràfic a Instagram i Facebook.

Tot anirà bé, el vi solidari del Grup Cooperatiu Unió

El Grup Cooperatiu Unió ha presentat el vi d’edició limitada Tot anirà bé, i n’ha lliurat les seves 1.200 ampolles al Servei Català de la Salut de la Regió Sanitària del Camp de Tarragona. L’objectiu del celler cooperatiu amb aquest vi, que ha donat íntegrament al personal sanitari, és “mostrar l’agraïment a la increïble tasca que els professionals de la salut estan duent a terme durant la crisi causada pel Covid-19, i fer un reconeixement a la seva dedicació i esforç”. Es tracta d’un vi negre d’edició limitada. Els seus raïms han estat seleccionats seleccionat de vinyes velles de les varietats garnatxa, carinyena i syrah, i ha envellit en bóta de roure durant 4 mesos.

Responsables del celler han expressat també el desig que “el vi de la nostra terra serveixi per portar un missatge d’esperança a tots els professionals que tenen cura de la salut de la societat i per ajudar a aixecar l’ànim ara que comencem les fases de desconfinament”. Tanmateix, el Grup Cooperatiu Unió ha volgut donar les gràcies a la petita artista de 3 anys Carla Roca per cedir el seu dibuix, i a totes les empreses que, de forma altruista, han col·laborat en aquesta iniciativa: Adhesivos Coromina, Amorim&Irmaos, Manufacturas Metálicas Canals, Ness. Smurfit Kappa Spain i Verallia Spain.

Raventós Codorníu dóna mig milió de copes a bars i restaurants

Raventós Codorníu donarà a bars i restaurants mig milió de copes de cava (100.000 ampolles de Codorníu) per ajudar al sector de la restauració a superar la crisi provocada pel Covid-19. La companyia elaboradora de vins i cava s’ha sumat com a partner a la iniciativa #FuerzaBar (www.fuerzabar.es), creada per les cerveseres Heineken, Cruzcampo i Amstel, amb una aportació extraordinària perquè els bars i els restaurants “estiguin millor preparats en el moment de la seva reobertura”. D'aquesta manera, Raventós Codorníu posarà a disposició d'aquests restauradors més de mig milió de copes de cava, sense que suposi cap cost per a bars i restaurants. "Raventós Codorníu vol estar de la banda de la restauració en un moment tan complicat com el que vivim. No només pel que ens aporten en el dia a dia a tots els que acudim als bars i restaurants, sinó també per l'esforç i professionalitat de tots els que cada matí pugen les persianes", segons Ramon Raventós, el director general de la companyia. "Està en mans de cada un de nosaltres poder sostenir un sector, una ocupació i unes famílies que ens necessiten", ha afegit Raventós. La iniciativa de Raventós Codorníu, però, no ha estat ben rebuda per destacats cavistes i d’altres empresaris del sector del vi català, que entenen que “amb aquesta acció d’un fons de capital risc es fa una competència copant el mercat sense donar valor a un producte que es regala”.
La iniciativa #FuerzaBar pretén sumar esforços entre proveïdors, marques d'alimentació i consumidors per ajudar al sector de la restauració, que suposa per a Espanya 1,7 milions de llocs de treball i té un pes en el PIB nacional de més del 6%. Les marques que participen en aquesta plataforma col·laborativa aporten sense cost producte que quan els establiments reobrin podran comercialitzar entre els seus clients. A més, els consumidors també poden sumar-se adquirint per avançat rondes en els seus bars i restaurants de sempre, per ajudar-los quan reobrin.

Caves Rovellats, Freixenet i Segura Viudas oferiran visites gratuïtes 

Caves Rovellats oferirà, durant tots els diumenges de setembre, octubre i novembre, visites gratuïtes al celler a tot el personal sanitari i als que han estat a primera linea durant aquesta crisi del Covid-19. Els cellers penedesencs Freixenet i Segura Viudas oferiran visites combinades gratuïtes també per a tot aquest presonal de primera línia. Professionals de la sanitat, alimentació, neteja, transports o emergències i els seus acompanyants podran gaudir d’una visita a les caves sense cost cada primer dissabte de mes, fins a finals d'any. Les visites començaran quan les autoritats permetin reactivar l'activitat enoturística. La visita combinada començarà a les 10.30 hores al celler Segura Viudas, situat a Torrelavit, i inclourà dues consumicions dels seus caves i/o vins. Tot seguit, els visitants es dirigiran a les emblemàtiques caves Freixenet, a Sant Sadurní d'Anoia, per conèixer el procés d’elaboració del cava. La visita finalitzarà amb el tast d'un dels caves icona Freixenet.

Família Torres dóna 2.000 litres d’oli  i uns 1.000 quilos d’aliments

Per la seva banda, Família Torres col·labora, mitjançant la donació d’aliments, amb la iniciativa solidària ‘Comer contigo’, promoguda pel canal Comer de La Vanguardia al costat de xefs barcelonins. La iniciativa solidària vol alimentar a qui més ho necessita durant l’actual emergència sanitària. A través de la seva Fundació, el celler familiar del Penedès ha donat més de 2.000 litres d’oli d’oliva i uns 1.000 quilos d’aliments de primera necessitat, procedents de l’empresa de distribució de productes gourmet Torres Import.

Accions solidàries de Primeras Marcas, Gramona i Sumarroca

Des de la distribuïdora catalana Primeras Marcas s’ha volgut aportar un granet de sorra per ajudar a dues zones molt castigades pel Covid-19: l’Anoia i Madrid. Han creat un pack de vins a benefici del Consorci Sanitari d’Igualada, on té la seu principal Primeras Marcas, i a l’Hospital de Alcalá de Henares, on va morir pel coronavirus un comercial d’aquesta distribuïdora. Es dóna el 100% dels beneficis d’un pack en el qual també hi han contribuït solidàriament els cellers participants: Edetària (DO Terra Alta), Venus La Universal (DO Montsant), Pujanza (DOQ Rioja), Bodegas 5 Leguas (DO Madrid) y Pegaso (DO Cebreros). El pack, de sis ampolles, s’ofereix a 100 euros.
 

Per la seva banda, Sumarroca, que ja havia posat en marxa diverses accions solidàries, s'ha sumat a la iniciativa #MakeitblueSpain. Amb aquesta iniciativa, cada dijous, edificis i espais públics i privats s’il·luminen de blau per mostrar el suport al personal de primera línia que treballa a hospitals, serveis públics, supermercats i altres activitats essencials.
 

Foto: Sumarroca


Així mateix, Xavier Pellicer i la família Gramona s’han sumat a la iniciativa #JuntosSaldremos a través d’una Gastro Subhasta a favor de la Creu Roja. És una iniciativa de BrandDelicious que dóna forma i coordina una plataforma solidària que persegueix com a objectiu recaptar fons per ajudar els afectats directes, els més vulnerables i els herois professionals de primera línia. A través de www.juntossaldremos.com es podrà licitar o comprar les experiències i productes gastronòmics donats per les empreses col·laboradores. Tots els fons recaptats seran destinats de manera íntegra i directa al Pla Creu Roja Respon.
 

Cavals del celler Gramona. Foto: Ramon Francàs


D’aquesta manera, Xavier Pellicer & Gramona proposen una experiència per a dues persones “en un dia de connexió amb la terra i la màgia de l mètode tradicional” que inclou un passeig a cavall a través de l paratge Font de Jui, finca on neixen alguns dels vins més emblemàtics de Gramona, i una immersió a la granja del celler per conèixer el seu treball biodinàmic. També s’ofereix una visita a la cava històrica i un tast d’enoteca, amb anyades de la selecció particular de la família, i una selecció de vins: Enoteca 1998 (ampolla de col·leccionista) i una vertical de l’escumós Enoteca (anyades 2000, 2001, 2002 i 2004). El paquet es completa amb una nit d'hotel a Barcelona i un sopar en el restaurant de Xavier Pellicer acompanyat d’una selecció de vins de Gramona. El preu de sortida és de 950 euros. Es pot licitar fins a les deu de la nit del 21 de maig

Vins de Taller, Torre del Veguer i Celler de Capçanes

Mentrestant l’activitat enoturística va recuperant-se lentament. El celler Vins de Taller (DO Catalunya) ja ha obert les seves portes, de 9 a 17 hores de dilluns a divendres, per a la venda al públic. Demanen fer cita i comanda prèvia. El Celler Capçanes ha comunicat que a partir d’avui dilluns estarà oberta, de 10 a 13 hores, la botiga del seu celler cooperatiu de la DO Montsant, però que cal trucar abans per fer la comanda i concertar l'hora de recollida. També el celler familiar Torre del Veguer de Sant Pere de Ribes ha anunciat que, extremant totes les mesures preventives de seguretat, reobriran la botiga del seu celler del Garraf demà dimarts, 12 de maig. A Torre del Veguer reprendran les visites enoturístiques el primer cap de setmana del proper mes de juny. 

Wine Palace, Associació Catalana d’Enòlegs i Clos Galena

Tampoc afluixen les iniciatives de promoció mentre alguns cellers i botigues especialitzades. Des del primer dia de confinament Wine Palace està publicant a les seves xarxes socials una recomanació feta per un dels sommeliers de les seves 27 botigues (hi participen un total de 40 sommeliers), i en la que també hi ha participat personal d'oficines, com la gerent, el cap d’informàtica, la controller, la cap administrativa i la cap de relacions públiques. Han volgut fer aquests vídeos arran de veure’s obligats a tancar la majoria de les seves botigues per l’estat d’alarma. La cap de sommeliers, Anna Vicens, diu que “la campanya ens està anant bé ja que no només promocionem la web, sinó també els nostres productes, la nostra marca, però sobretot crec que el que més valora la gent és veure les cares i sentir les veus de les persones que hi ha a les nostres botigues, dels sommeliers, dels que ajuden a l'acció de compra, ja que els aporta encara més fiabilitat”. Han fet també tastos online. El proper dissabte, 16 de maig, comptaran amb els enòlegs de prestigi Ton Mata i Joan Soler, a les 13 hores per IG Live de Wine Palace. Anna Vicens diu que “la situació no és fàcil per ningú ara mateix, per nosaltres tampoc, encara que semblem grans som petits, estem en un ERTO d'un 50%, però treballant des de casa el 500% per tirar això endavant. Tenim molts lloguers cada mes, i moltes nòmines a pagar, i hem d'intentar mantenir-nos i aguantar, almenys això”. 

També L'Associació Catalana d'Enòlegs (ACE) i el Col·legi d'Enòlegs i Enòlogues de Catalunya (CEEC) s’han sumat al creixent corrent de vídeos motivadors. Diuen els enòlegs que “ara més que mai calen glops de vi català per salvar la nostra cultura”. Afirmen que “aquest vídeo és una crida per salvar el vi català”. Afegeixen que “durant l'estat d'alarma s'ha fomentat la proximitat, el territori i les persones que el treballen”, i que “quan tot torni a la nova normalitat, hem de seguir consumint vi català, per donar valor a la nostra cultura i patrimoni. Els enòlegs treballem dia a dia per a poder treure el millor vi de la nostra terra. Així doncs, consumir glops de territori ens ajudarà a seguir endavant en aquesta lluita”.
 

El celler prioratí Clos Galena i l’empresa Tòfona de la Conca ofereixen viure una experiència única des dels domicilis el darrer diumenge de maig. Es tracta d’un maridatge de vins de Clos Galena -amb el reconegut Formiga de Vellut servit al sopar dels Premis Nobel 2014- i la tòfona de la Conca de Barberà. “Fruit de la situació extraordinària que estem vivint”, Clos Galena i Tòfona de la Conca brinden l’oportunitat a tots aquells que vulguin gaudir des del sofà de casa d’una de les cites clàssiques de l’enoturisme al Domini de la Cartoixa: tast de vins i desgustació de productes elaborats amb exquisida tòfona. Els participants que desitgin ser partícips d’aquesta gastronòmica iniciativa han de fer la comanda de l’experiència ‘Vi i Tòfona’ al Celler Clos Galena. Aquesta consisteix en tres vins, Formiga de seda 2019 blanc ecològic, Formiga de vellut 2017 negre ecològic i Galena 2016 negre ecològic. Aquests vins es maridaran amb productes de Tòfona de la Conca com són l’oli de tòfona, formatge curat de tòfona i risotto de ceps de tòfona.

Merche Dalmau, propietària del celler Clos Galena assegura que “creiem que és una idea molt atractiva. Durant la temporada un dels moments importants de les activitats d’enoturisme que portem a terme és la descoberta de la tòfona d’hivern i d’estiu per la finca amb el Dídac i la seva gossa, la Shiva. Ara el que volem fer és facilitar-ho al màxim i que tothom s’animi a tastar des de casa". Per la seva part Dídac Espasa, màxim responsable de Tòfona de la Conca, afirma que "ara fa dos anys que vam començar a col·laborar i volem fer aquest tast virtual que valdrà molt la pena” La comanda per poder gaudir d’aquesta experiència es pot fer al preu de 89 euros i el transport a domicili inclòs. El video-tast es realitzarà el diumenge 31 de maig, a les 12 hores del migdia, mitjançant l’aplicació de Zoom.

L’Institut del Cava i les DO Empordà, Tarragona i Penedès

La patronal Institut del Cava ha posat en marxa una nova iniciativa digital amb l’objectiu d’afavorir les vendes digitals de Cava i arribar directament al consumidor. A través del web www.compracava.com, el client té la possibilitat d’accedir a un gran ventall de cellers que compten amb botiga online pròpia, venen directament des del celler o bé ho fan a través d’altres portals de vins. Amb aquesta iniciativa, la patronal del Cava vol donar suport als cellers aprofitant l’increment de les vendes online de vi a conseqüència de la crisi de la Covid-19. El portal es presenta com “un gran aparador de caves on el consumidor té la possibilitat d’accedir directament als seus productes preferits, així com descobrir-ne d’altres”. Per potenciar el projecte i incrementar el nombre de visites, l’Institut del Cava ha posat en marxa una pla de promoció digital que inclou campanyes publicitàries als cercadors i a les xarxes socials. Aquest projecte es presenta just després que la patronal hagi fet pública la iniciativa #acasaambcava a les xarxes socials, iniciativa que s’emmarca en un programa per potenciar el consum de cava a casa, tot esperant també la recuperació gradual del consum al canal Horeca.

El web de la DO Empordà ha incorporat un nou apartat que reuneix 360 vins de la denominació que es poden comprar online i rebre a casa. La plataforma permet al comprador escollir i pagar els vins d'una manera ràpida, fàcil i segura. El nou apartat del web organitza els vins per categories: blanc, blanc amb bóta, rosat, negre, negre amb bóta, dolç i escumós. Cada vi inclou una fitxa amb la informació del preu i les condicions de venda, així com un enllaç directe per realitzar la compra. En la majoria dels casos, es redirigeix a l'usuari a la botiga online de cada celler perquè acabi de formalitzar l'operació. En el cas que el celler no disposi de botiga online, es facilita un e-mail o telèfon de contacte per realitzar la comanda. Els pagaments es realitzen a través de plataformes online o mitjançant transferència bancària. Alguns cellers realitzen l'enviament dels vins de manera gratuïta, mentre que d'altres fixen una quantitat mínima de compra per fer-se càrrec de les despeses de transport dels productes. La gran majoria de cellers realitzen enviaments a qualsevol punt de Catalunya, mentre que d'altres ho limiten a la seva àrea de proximitat. El catàleg de vins de la DO Empordà està disponible en català i castellà. La creació d'aquesta nova plataforma digital forma part de les iniciatives impulsades pel Consell Regulador i els cellers de l'Empordà per reactivar les vendes de vi que s'han aturat a causa de la crisi de la Covid-19. A banda de la creació d'aquesta nova plataforma unificada de venda, la DO Empordà organitza cada dissabte tastos de vins online dirigits per sommeliers o restauradors. Els participants de l'activitat poden demanar els vins de cada tast durant la setmana per rebre'ls al domicili i, d'aquesta manera, poder seguir la sessió del dissabte tastant els vins seleccionats. Més de 450 usuaris de mitjana s'han connectat a les sis primeres sessions dels tastos confinats i s'han venut més de 250 lots de vins que han arribat als domicilis dels participants a través de distribuïdors i botigues de vins que també col·laboren en la proposta.
 
La DO Tarragona va iniciar el 6 de maig una nova acció de  comunicació a través de la plataforma Instagram Live en la qual hi participaran (19 hores) set cellers representatius. Amb el nom de ‘Converses confinades’, l’objectiu de la nova proposta digital és “presentar d’una forma amena i divertida set cellers de la DO Tarragona i els seus enòlegs”. La conversa, que és dirigida pel responsable de comunicació de la DO Tarragona, Isaac Albesa, gira al voltant  del món del vi, sobre la història del celler, la seva singularitat i acabarà amb la presentació en  cada sessió de tres vins diferents. Per tal d’anar més enllà, es fa un maridatge. Per aquest motiu, tres vins de cada celler es mariden amb  tres propostes culturals: un disc, un  llibre i una pel·lícula o sèrie de televisió. Els enòlegs de cada celler en fan el maridatge amb cadascuna de les propostes i n’explica els seus motius.

Les converses es poden  seguir a través de l’Instagram Live del perfil de la DO  Tarragona  (@dotarragona) cada dos dies.  Les ‘Converses confinades’ van començar el  6 de maig amb Roger Soler de Cellers Blanch de Puigpelat. Després,  hi va participar el projecte Adernats, de Nulles (8 de maig) i Vinyes del Tiet Pere (10 de maig), de Vilabella. El Celler Mas Vicenç, de Cabra del Camp serà demà dimarts, 12 de maig; el Celler Sanromà, de Vila-rodona el 14 de maig; LaFarineraVins, de Rasquera, el 16 de maig,  i Estol Verd Celler de Rodonyà el 18 de maig. La DO Tarragona ha incrementat les darreres setmanes la seva presència a les xarxes socials amb diversos vídeos motivadors cap al consum del producte de proximitat i també amb missatges d’ànim de l’actual situació al nostre país per part dels propis enòlegs. Al mateix temps, ja fa unes setmanes, la DO Tarragona ha llançat un catàleg digital en el qual es mostra i es dóna a conèixer tots els cellers d’aquesta DOque lliuren el vi directament als domicilis. Amb el lema #casanostraéscasavostra, aquest catàleg recull la informació d’una vintena de cellers representatius de les quatre comarques de la DO Tarragona. 

Aquestes últimes setmanes, enòlegs, actors, músics, escriptors o periodistes de tot Catalunya també han mostrat el seu suport als vins DO Empordà amb la publicació de vídeos a les xarxes socials fent un brindis amb vins de l'Empordà. Roger Mas, Lolita Bosch, Marc Giró, Sanjosex, Adrià Pujol, Elisenda Pineda, Maria Xinxó, Agnès Busquets, Rafel Nadal, Fel Faixedas, Llucia Ramis, o Josep Maria Pou, entre molts altres, s'han afegit a la iniciativa per convidar al públic a consumir vins de la DO Empordà.  Totes aquestes iniciatives impulsades durant el confinament han format part de la campanya #EmpordaDesdeCasa que ha promogut el consum dels vins de la denominació en els domicilis dels ciutadans. A mesura que avancin les fases de desconfinament, la DO Empordà posarà en marxa la nova campanya #EmpordaEsCasa que inclourà accions per reactivar les visites a cellers i la resta d'activitats vinculades a l’enoturisme. Durant la nova campanya es fomentarà especialment l’enogastronomia, convidant als ciutadans a omplir els restaurants per col·laborar en la recuperació d’un sector que és un gran aliat en la promoció i comercialització dels vins empordanesos.

La web de la DO Penedès ha incorporat l’opció de venda online per a tots aquells cellers de la DO que ho sol·licitin. Aquesta iniciativa ja acull a més de 40 cellers. La web de la DO Penedès recull en el seu apartat ‘Cellers’ l’opció d’accedir directament a la botiga online de cada celler o al contacte en el cas de fer-se venda directa per altres mitjans (Whatsapp o e-mail). Amb aquesta acció, la DO Penedès “posa a disposició dels seus cellers totes les seves eines per a impulsar el consum de vins Penedès i sumar esforços en la reactivació de vendes tocades per la crisi del Covid-19”. Els usuaris que vulguin realitzar una compra online de vins de la DO Penedès poden accedir a la web (www.dopenedes.cat) i dirigir-se a l’apartat ‘Cellers’, o accedir-hi mitjançant el destacat que s’ha col·locat a la home. Allà hi trobaran un llistat de tots els cellers de la denominació d’origen. Els que permeten compra online estan destacats amb una icona en forma de carro de la compra. Clicant sobre el nom del celler, accediran a una fitxa on trobaran el link de la seva web o botiga online. “Amb la situació actual ens hem vist obligats a canviar alguns dels camins comunicatius i de promoció, però seguim amb l’objectiu de donar a conèixer l’alt nivell dels vins que s’elaboren al Penedès”, ha destacat el director de la DO Penedès, Francesc Olivella. La DO Penedès té previst també realitzar accions promocionals a botigues especialitzades, un cop les mesures del desconfinament siguin més flexibles. Paral·lelament a aquesta iniciativa, la DO Penedès també està realitzant altres accions comunicatives des de que va iniciar-se la crisi. Una d’elles ha estat una campanya d’anuncis a TV3, tot recordant que la vinya segueix el seu curs, que ara toca gaudir dels vins Penedès a casa, i que ben aviat es podran gaudir en companyia. Per altra banda, la DO també ha reforçat la comunicació en xarxes socials ha través de tastos online i xerrades amb professionals i influencers del sector com la periodista i sommelier Meritxell Falgueras o Núria Mañé, o col·laboracions amb publicacions d’oci i turisme com Time Out.
 

Wito Euroselecció, Vinseum i Node Garraf

Aixi mateix, Wito Euroselecció ha impulsat un tast a cegues a casa: la Riedel Witos Experience. A les set de la tarda d’avui dilluns el sommelier Ferran Centelles anunciarà a través d’un directe del compte d’Instagram @euroselecciowinetools) el guanyador, els vins tastats i les respostes correctes del concurs. El tast a cegues ha estat de dos vins sense etiqueta, en copes Riedel. El guanyador s’endurà una caixa de copes de la nova sèrie Riedel Wine Wings.
 

En una celebració atípica, el Vinseum Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, de Vilafranca del Penedès, no ha volgut deixar-se de sumar al Dia Internacional  dels Museus 2010 amb activitats exclusivament a les xarxes socials que es prolongaran des d’avui dilluns i fins  al 24 de maig. Són propostes per a tota la família posant l'accent en la igualtat, la diversitat i la inclusió. També el Vinseum ha posat en marxa una nova línia d'activitats amb els seus cellers amics d'honor. Aquests tastos estan disponibles al canal de Youtube del Museu, i també es compartiran a les xarxes socials. Els propers seran el 14 de maig (Gramona), 21 de maig (L'Olivera) i 28 de maig (Caves Bolet).

Des de l’agència de promoció econòmica Node Garraf, per la seva banda, es proposa una carpeta d'accions per promocionar la marca Garraf com a referent del turisme gourmet. Bona part de les propostes ja tenen un calendari de realització, la propera tardor, atès que es persegueixen resultats a curt termini per ajudar la revitalització del sector de l'hostaleria. Entre les actuacions previstes destaquen la creació dels segells ‘Garraf Gastronòmic’ i ‘Vins del Garraf’, així com l'edició del Corpus Culinari del Garraf.

També us pot interessar

Marta Rovira, del celler prioratí Mas d'en Gil, ensenya la llicorella al món a través de l'aplicació zoom.
Marta Rovira, del celler prioratí Mas d'en Gil, ensenya la llicorella al món a través de l'aplicació zoom. | Marzena Dziuk
Jordi Bes
Molts han hagut de recórrer a ERTOS però fan mans i mànigues per seguir cuidant de la vinya i dels animals | La cooperativa l'Olivera manté el coronavirus allunyat del seu projecte social i acorda seguir elaborant el vi de Barcelona
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Selecció per a un Sant Jordi #confinats
Ada Parellada del restaurant Semproniana
Ada Parellada del restaurant Semproniana
Carme Gasull
La situació derivada pel Covid-19 està afectant durament el sector de l’hostaleria i la restauració. Què fan, com i des d’on algunes dones de la gastronomia per afrontar-la? Com veuen el futur?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.