coronavirus

Tastos, formacions, audiovisuals i més propostes per Sant Jordi

Continuen els tastos virtuals gratuïts i les iniciatives per Sant Jordi

Les DO Montsant i Catalunya estrenen una nova campanya audiovisual

Allò que el coronavirus s’endugué, i el que no

| 23/04/2020 a les 07:15h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Actualitat, coronavirus
Isabelle Brunet, sommelier de Monvínic
Isabelle Brunet, sommelier de Monvínic
El degoteig d’iniciatives solidàries del món del vi català per lluitar contra el coronavirus no s’atura. El petit celler familiar de vins i caves Cuscó Berga, de Les Gunyoles d’Avinyonet del Penedès, s’ha sumat a Vallformosa en la iniciativa de donar el 100% dels beneficis de les seves vendes online a la campanya #JoEmCorono. Des de Cuscó Berga es recorda que “el vi és cultura, història, patrimoni, alegria... i també solidaritat”.

També d’altres cellers catalans, com La Vinyeta, Torre del Veguer, Caves Mestres, Bernaví, Carol Vallès o Martí Fabra s’han sumat a donar part dels seus beneficis pel que fa a les vendes a les botigues virtuals a la campanya que recull donatius per als projectes d'investigació que desenvolupa el doctor Oriol Mitjà sobre un tractament precoç i de prevenció del coronavirus, juntament amb altres científics i la Fundació Lluita contra la Sida, ubicada a la unitat VIH de l'Hospital Germans Trias i Pujol, de Badalona, que treballa estretament amb l'Institut d'Investigació de la Sida, IrsiCaixa.
 

D’altres cellers, com Família Torres, Sumarroca, Castell d’Encús o Freixenet, han promogut també d’altres iniciatives solidàries. Així mateix, més de 50 cellers i consells reguladors de tot l’Estat s’han unit a la iniciativa solidària #EnoturismoParaSanitarios, que pretén agrair i premiar als professionals sanitaris pel seu enorme esforç i sacrifici en la crisis sanitària.
 
Un Sant Jordi vinícola confinat
 
Diversos cellers i botigues especialitzades amb botigues virtuals també han volgut fer packs o promocions de cara a Sant Jordi, com és el cas de Vallformosa, Oriol Rossell, Parés Baltà, El Celler dels Sentits de Blanca Oscariz, Acústic Celler, Vins de Taller, Llopart o el Celler de Gelida. En el cas de Parés Baltà han preparat lots especials que combinen una ampolla de vi rosat o una ampolla de cava rosat amb una rosa de Sant Jordi. Diuen que és “un regal per sorprendre i enamorar”. Des de Llopart diuen que els seus rosats per gaudir del Sant Jordi a casa són “per estimar”.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Microcosmos Rosat Brut Nature rep aquest nom en referència a l'especial espai en què creixen les nostres vinyes de muntanya. 🌗 Ens agrada parlar d'una ubicació privilegiada, on es reuneixen unes característiques molt especials: vinyes d'alçada, influïdes per la brisa del Mediterrani, protegides del fred per Montserrat, de sòls calcaris i argilosos, amb restes de fòssils del Miocè🐚. 📍Demà a les 19.30h, per celebrar la Diada de Sant Jordi🌹, serem en un tast en directe amb en Marc Ventura (@marc_vins). Si voleu descobrir més de prop aquest rosat tan especial, ens hi veiem! . . Microcosmos Rosé Brut Nature recibe este nombre en referencia al lugar especial donde crecen nuestras viñas. 🌗 Nos gusta hablar de una ubicación privilegiada, donde se reúnen unas características muy especiales: viñas de montaña, influidas por la brisa que nos llega del Mediterráneo, protegidas del frío por Montserrat, de suelos arcillosos y calcáreos con restos de fósiles del Mioceno🐚. . . The purest essence of Llopart's universe is captured in this Brut Nature sparkling rosé. Its name is a reference to the unique microclimate where our vineyards grow 🌗 Our organic vines grow in the mountains, receiving the breeze from the Mediterranean sea and protected from the cold winds by the Montserrat mountain range. The formation of the soil dates back from the Miocene (20 million years ago), and is packed with fossils from an ancient sea 🐚 Microcosmos is a Brut Nature rosé🌹, made with Pinot Noir and Monastrell and aged for more than 24 months. 📍Pair it with sushi, with tuna tartare or with a salmon risotto. You'll love it! . . . . . . . . #llopartacasa #llopartencasa #llopartathome #winetasting #winetastingathome #elviescultura #winelovers #winelover #sparklingwinelover #organic #microcosmos #naturelovers #winestagram #santjordi2020 #santjordiacasa #stayhome #joemquedoacasa #joactuo ##quédateencasa #quaratinelife #quarantinewines

Una publicación compartida de Llopart (@llopart1887) el


El vi i la llegenda de Sant Jordi són un símbol d'identitat cultural del nostre país, es recorda des de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC). Per aquest motiu han volgut fusionar-los i han engegat un concurs on els llibres i els vins dels cellers cooperatius són els protagonistes. Només cal publicar una foto al teu perfil de twitter o facebook on apareguin el llibre i el vi de cooperativa amb que celebraràs el dia de Sant Jordi i hi incloguis les etiquetes #santjordiacasa #vicatalà #TastaCoop. Els qui hi participen entren en el sorteig d'una caixa de sis ampolles d’un vi de cooperativa.

Per la seva banda, l’Incavi de la Generalitat i les denominacions d’origen catalanes s’han sumat a celebrar la diada de Sant Jordi en xarxa, comptant amb la col·laboració i la complicitat d’escriptors i prescriptors d’arreu de Catalunya. És una iniciativa que se suma a les moltes que s’estan duent a terme arreu de Catalunya per poder viure de forma especial aquest Sant Jordi des de casa. Entre ahir i avui, a les xarxes socials de l’Incavi, es comparteixen missatges d’escriptors, poetes, periodistes i comunicadors que han publicat darrerament, autors que tenen alguna relació amb el món del vi, “ja sigui per l’obra que han escrit o perquè hi tenen una estima especial a diferents territoris vinícoles”. Es compta amb missatges de Rafel Nadal, Martí Gironell, Jordi Llavina, Meritxell Falgueras, Santi Borrell, Ruth Troyano, Toni Orensanz, entre d’altres.
 
Campanyes audiovisuals de les DO Montsant i DO Catalunya
 
La Denominació d’Origen Montsant ha estrenat una nova campanya audiovisual centrada en els valors intrínsecs de la DO.  Es tracta d’una sèrie de vídeos on “es busca reforçar la imatge de la DO Montsant a través dels elements que la defineixen: paisatge, sostenibilitat, conservació, professionalització, sentiment, equip...”. Cada un dels vídeos intentarà ser el reflex d’un d’aquests valors, mantenint-se sempre fidel al missatge unitari i de responsabilitat que prima aquests dies: queda’t a casa. En aquest sentit, la DO Montsant ha actualitzat també el seu logo per tal d’ajustar-lo al moment actual que vivim com a societat. En aquest primer vídeo el focus s’ha posat en un dels valors fonamentals de la DO Montsant: “el seu paisatge, un patrimoni de riquesa incalculable que opta fins i tot a ser catalogat com a Patrimoni Mundial de la Unesco”.  L’objectiu d’aquesta nova proposta de la DO Montsant és “situar-se al costat del consumidor, identificar-se amb les seves necessitats i inquietats, però no des del punt de vista comercial sinó emocional i empàtic, mitjançant una actitud positiva i amb la vista posada en el futur però sense deixar de banda el que avui continua sent fonamental i que passa per mantenir una actitud social responsable”.

Quan fa poc més d’un mes que es va decretar l’estat d’alarma per la irrupció del Coronavirus, la DO Catalunya aposta de nou pel canal audiovisual per a compartir amb els usuaris valors i missatges relacionats amb el vi i l’entorn. Es tracta d’un cicle de quatre vídeos que posen en valor el vi “com un dels nostres productes de proximitat, lligat als nostres costums i a la nostra dieta”. Tots ells, diuen, “són valors que ens defineixen i que cobren més importància que mai en la situació d’incertesa, d’inquietud i de confinament que vivim”.
 

 
De moment, ja es pot veure la primera peça, que sota el títol ‘Que el confinament no et prengui el teu moment del dia’ recorda “la importància de gaudir dels petits plaers que ens dona la vida, com ara gaudir d’una copa de vi amb tots els sentits”. També s’afirma que “una ampolla de vi DO Catalunya conté a més l’expressió del territori, del nostre paisatge, i ens permet connectar-hi en aquestes setmanes de distància social”.
 
L’Escola d’Enoturisme ofereix conferències gratuïtes
 
L’Escola d’Enoturisme de Catalunya ha organitzat un cicle de conferències per Internet o webinars amb l’objectiu d’analitzar diversos dels aspectes que afecten el futur del sector enoturístic arran de la crisi provocada per la COVID-19, que ha situat els sectors del turisme i de l’enoturisme en un moment de debat per adaptar-se al nou escenari i a les noves oportunitats. Els webinars són conferències que es transmeten per Internet en què els participants i el conferenciant interactuen. Amb aquesta metodologia i a partir de la visió de diversos experts, s’avaluaran els possibles escenaris de present i de futur del sector.
 

Aquesta iniciativa coordinada per la directora de l’Ecola, Ester Garcia Adrados, neix de “la inquietud amb què el sector està vivint aquesta crisi, amb la voluntat d’unir esforços i teixir, de manera conjunta, una xarxa enoturística que tingui en compte la formació, l’opinió i l’interès de cada participant per a poder-ho adaptar al seu projecte”. El cicle de webinars sobre el sector enoturístic començarà el dilluns 27 d’abril, i s’allargarà fins al dia 25 de maig. Se celebraran setmanalment, els dilluns, a les 11h, a través de la plataforma Zoom. Les persones que hi vulguin participar s’han d’inscriure al web de l'Escola d'Enoturisme, de manera gratuïta. Les persones inscrites rebran l’ID i el link d’accés. Les conferències seran impartides per professors com ara Èric Enguita, Damià Serrano, Alicia Estrada o Begoña Fernández.
 
Tastos virtuals gratuïts de Wine Style Travel
 
Wine Style Travel, que dirigeix Glòria Vallès, ha apostat per fer més amena la quarantena als amants del vi amb tastos virtuals programats a través de la plataforma Zoom. Cada dimarts i dijous, i de manera totalment gratuïta, compten amb un expert enòleg o sommelier per conversar, descobrir i, passar una bona estona al voltant de el món del vi. Avui dijous, diada de Sant Jordi, comptaran amb la participació de la cap de sommeliers de Monvínic, Isabelle Brunet.

El 28 d’abril parlaran de la varietat xarel·lo amb Sumarroca, el 5 de maig de vins de qualitat del Penedès amb Anna Vicens (sommelier de Wine Palace), i el 7 de maig de Els Noms de la Terra de la DOQ Priorat amb Marta Rovira i Albert Costa, representants respectivament dels cellers Mas d’en Gil de Bellmunt del Priorat i Vall Llach de Porrera.
 
LA FCAC demana mesures de suport i inversions
 
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) reclama mesures de suport i inversions per al vi de proximitat, i en concret per als cellers cooperatius, arran de la difícil situació que travessa el sector i que s’ha vist agreujada per la crisi de la Covid-19. Les vendes de vi al canal Horeca -que representen més del 60% dels ingressos- estan aturades, mentre que la gran majoria dels cellers han experimentat problemes amb les exportacions per la paralització de comandes, s’afirma des de la FCAC. Joan Josep Raventós, responsable de vi de la FCAC, alerta que “malauradament, la pandèmia de la Covid-19 ja ha començat a afectar el normal funcionament de les cooperatives i alguns cellers s’estan veient abocats a adoptar mesures laborals i organitzatives. El probable allargament de l’estat d’alarma fa preveure una davallada encara més accentuada de les vendes en els cellers cooperatius que tenen el nínxol de mercat en els canals de la restauració i l’exportació”. Per contrarestar l’aturada de les vendes, la FCAC reclama flexibilització de les mesures de suport al sector, instant a l’Incavi a fer una potent campanya de promoció conjunta amb totes les denominacions d’origen catalanes, i preveure línies de préstecs amb bonificació d’interessos i avalats pel Govern per al circulant de les cooperatives, per tal  de fer front a l’impagament dels clients.
 
Com a contrapartida als canals Horeca i exportació, ‘afegeix des de la federació de cooperatives, s’ha constatat un increment del consum de vi en el canal d’alimentació. Durant les cinc setmanes de confinament, les vendes de vi per a la llar s’han incrementat una mitjana del 32,4%, en relació amb el mateix període de l’any passat, en el conjunt de l’Estat. L’augment ha arribat al 62,6% i al 73,4% durant les últimes dues setmanes, respectivament. Aquest increment, però, “no compensa les pèrdues en els altres dos canals donat que aquells presenten un més alt valor afegit del producte”, diu la FAC.
 
Iniciatives des de l’OIVE
 
Des de l'Organització Interprofessional del Vi d'Espanya (OIVE) s’ha posat a disposició de les escoles d'hostaleria un programa gratuït de formació online que engloba el coneixement del vi, la seva elaboració i el servei en sala. El curs compta amb dues sessions setmanals durant un mes, amb classes en línia en directe per part d'un expert de reconegut prestigi i obertes perquè els alumnes i professor interactuïn. En aquest moment de confinament, aquesta formació està orientada per als futurs professionals que vulguin ampliar els seus coneixements sobre aquest apassionant sector i que puguin posar-lo en pràctica quan acabi aquesta quarantena i tornem als nostres bars i restaurants perquè més aviat que tard #volveremosabrindar.

A més d'aquest programa de formació online gratuïta, l’OIVE ha llançat una campanya “amb missatges d'agraïment pels que treballen sense descans per nosaltres en aquesta crisi sanitària i també de reconeixement al sector de l'hostaleria en aquests durs moments”. S’afirma que “el canal Horeca és part imprescindible de la nostra societat i un dels pilars de la distribució de el vi”. Amb el desig que aviat #volveremosabrindar, els vídeos es poden veure al canal de youtube de l'organització i en les seves xarxes socials. A més, la Interprofesonal del Vi ha desenvolupat una webserie d'humor, #Chateemos, amb els bars com a protagonistes. L'emissió es va veure interrompuda amb la declaració de l'estat d'alarma però està previst el seu rellançament quan acabi aquesta crisi.

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 1 comentari
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Pedro Ballesteros ha radiografiat els escumosos espanyols per publicar a la revista Decanter
Imatge il·lustrativa
Ruth Troyano
Trobem una sèrie de retalls que son rases de vinya i d’altres arbres fruiters i al seu interior hi va aflorar molt de material antic, amb centenars de fragments ceràmics... | Podem afirmar que a les comarques de Lleida hi ha evidencia de traces agrícoles ibèriques
Imatge il·lustrativa
Foto: Vinícola de Nulles
La Vinícola i Secció de Crèdit Sant Isidre de Nulles Sccl, l’Agrària i Secció de Crèdit Espluguense Sccl i l’Agrícola de Calafell Sccl, s’uneixen al grup | 15 són ja les cooperatives adherides al grup
Imatge de la campanya «Xefs»
Imatge de la campanya «Xefs» | Estrella Damm
La campanya "Xefs" vol transmetre el compromís del sector per continuar sent la gastronomia més reconeguda del món