Els cellers participants ofereixen experiències enoturístiques als sanitaris i les sanitàries que ho desitgin, amb les que poder relaxar-se i conèixer una mica millor el patrimoni vitivinícola quan la pandèmia del coronavirus hagi passat per fi i el confinament s’hagi aixecat.

Els cellers participants aporten a la iniciativa de forma desinteressada una experiència en la forma i quantitat que desitgin: número de persones màxim, maridatge, allotjament... Així, els treballadors sanitaris rebran per part dels organitzadors i participants viatges a cellers per gaudir dels tastos, brunchs, dinars, sopars o passejos entre vinyes, com una opció de distensió i gaudir ben merescut.
El projecte es troba actualment en la fase de continuar sumant cellers i denominacions d’origen. Amb el directori de cellers participants tancat, els professionals sanitaris que desitgin gaudir de les experiències enoturístiques disponibles ja podran reservar-les.
Els cellers i les denominacions interessades poden inscriure’s al web guardianofwine.com
La proposta va ser llançada a Twitter per Carlos Águila, fundador de Guardian of Wine, des d’Alella, però altres professionals del sector s’han volgut implicar en la iniciativa solidària:
- L’empresa Ocio Vital, per gestionar els desplaçaments i les visites.
- Els comunicadors Zoltan Nagy, Marta González i Ester Bachs, per a la difusió.
- L’agència de comunicació PCATS Comunicació en la gestió i difusió a mitjans.