coronavirus

Els 125 treballadors de Vallformosa estan immersos en un ERTO a l'espera de reconduir la situació
Els 125 treballadors de Vallformosa estan immersos en un ERTO a l'espera de reconduir la situació

Vallformosa es #corona al 100%, i Mestres dóna 5 euros per ampolla

Les DO Empordà i Terra Alta, Cellers Baronia del Montsant i el Vinseum proposen enginyoses iniciatives

ERTO a una Vallformosa que referma el compromís amb els seus treballadors i viticultors

| 03/04/2020 a les 07:00h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Actualitat, Vallformosa, Mestres, coronavirus
Les iniciatives solidàries en plena pandèmia no s’aturen. Vallformosa ha decidit unir-se al moviment #joemcorono donant el 100% dels beneficis de les vendes que es realitzen a través de la seva pàgina web. Marta Vidal, CEO de Vallformosa, ha manifestat que "no ens podem quedar amb els braços creuats davant d'una situació com la que estem vivint. Per això, entre altres accions que hem dut a terme, el 100% dels beneficis de les nostres vendes en línia durant la campanya #StayHome aniran destinades íntegrament a la investigació".
 
Amb #StayHome, Vallformosa  afirma que “posa de manifest que és molt més que una companyia de vins i escumosos, i ret homenatge a tots aquells moments especials contagiant la filosofia de celebrar sempre la vida”. En aquest sentit afegeixen que “brindar segueix valent la pena, ara més que mai”. 
 

 
Les Caves Mestres de Sant Sadurní d’Anoia han impulsat una altra iniciativa singular. Han demanat l’ajuda a botigues especialitzades de vins per a que els ajudin a ajudar contra la greu crisi de la pandèmia sanitària. Aquestes caves familiars han decidit donar 5 euros per ampolla venuda del seu cava solidari Cupatge Sumant a la campanya #joemcorono. La campanya solidària de Mestres, que busca la complicitat de les botigues especialitzades, s’allargarà durant el mes d’abril. 
 

Caves Mestres


El director comercial, Jaume Vial, afirma que Mestres fa ja temps que elabora un producte diferencial per a les causes solidàries, concretament per sumar-se a contribuir a millorar la vida de les persones amb síndrome de Down. Es tracta del Cupatge Sumant. Inclòs dins el projecte BOX21, la Fundació Itinerarium i les Caves Mestres van unir els seus esforços per crear el Cava Cupatge Sumant, un producte solidari dedicat a promoure l'esport per a tothom a través de la iniciativa de circuits i curses Sumant Capacitats. Es tracta d’un cava amb més de 30 mesos de criança amb les mares, elaborat amb les varietats tradicionals blanques del Penedès. L’ampolla compta amb cal·ligrafia d’Anna Vives, l’autora d’una tipografia que també ha lluït a la samarreta dels jugadors del FC Barcelona, d’un casc de Jorge Lorenzo o d’un cupó de la ONCE. Vial manifesta que “en aquests moments creiem que val la pena, a través d'aquest producte, aportar el nostre gra de sorra a la lluita contra el coronavirus”.

També Castell d’Encús s’ha sumat a la lluita contra la pandèmia donant a la Creu Roja i el Col·legi de Metges de Barcelona 2 euros per ampolla venuda d’un nou vi experimental d’albarinyo. La Vinyeta (10% de les vendes), Torre del Veguer (33% de les vendes) i Martí Fabra van ser els primers cellers a sumar-se a la campanya #joemcorono.

Amb la iniciativa #joemcorono es recullen donatius per als projectes d'investigació que desenvolupa el doctor Oriol Mitjà sobre un tractament precoç i de prevenció del coronavirus, juntament amb altres científics i la Fundació Lluita contra la Sida, ubicada a la unitat VIH de l'Hospital Germans Trias i Pujol, de Badalona, que treballa estretament amb l'Institut d'Investigació de la Sida, IrsiCaixa. L'equip de metges i investigadors, liderats pels doctors Bonaventura Clotet i Oriol Mitjà, estan treballant en un assaig clínic pioner, el primer aprovat per l'Agència Espanyola del Medicament, amb l'objectiu de definir quins fàrmacs serviran per tractar de manera immediata als infectats i prevenir el contagi. Paral·lelament, a través d'un altre projecte, també estan investigant en una vacuna contra el virus. Des de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona (Barcelona), la Fundació Lluita contra la Sida i l'Institut d'Investigació de la Sida IrsiCaixa estan treballant per lluitar contra el virus a curt i llarg termini.

Enginyoses iniciatives 
 
En plena pandèmia tampoc afluixen les enginyoses iniciatives entre el sector del vi català. El Consell Regulador de la DO Empordà i els cellers empordanesos programen cada dissabte un tast online a través del seu canal d'Instagram dins la campanya #EmpordaDesdeCasa. El proper tast online tindrà lloc aquest dissabte dia 4 d'abril, a les 12.00H del migdia, i anirà a càrrec del sommelier i cap de sala del Restaurant Vicus, Gerard Geli. Es tastaran dos vins rosats de la denominació: Ullones, del celler Oliveda, i Lladoner, del celler Martí Fabra. Els winelovers que ho desitgin poden adquirir les ampolles a la botiga online de la cadena Wine Palace, que fa una oferta especial amb els dos vins i s'encarrega de dur-los a casa dels interessats. Els tastos online es van iniciar el cap de setmana passat amb la participació de la sommelier del Celler de Can Roca, Audrey Doré, i la xef Iolanda Bustos.  La campanya #EmpordaDesdeCasa proposa consumir vins de la DO des de casa per mirar de reactivar les vendes que pràcticament s’han aturat. 

Des de mitjans del mes passat, el consell regulador i els cellers empordanesos han fet una crida perquè els seus usuaris de Facebook, Twitter i Instagram consumeixin vins empordanesos des de casa i ho comparteixin a les seves xarxes socials amb l’etiqueta #EmpordaDesdeCasa. Diversos enòlegs, sommeliers, restauradors o periodistes s'ha adherit a la campanya publicant vídeos on en primer lloc animem a la població a quedar-se a casa i després proposen un brindis amb un vi DO Empordà per agrair la feina dels col·lectius que lluiten contra el coronavirus o per donar suport a sectors, com el de la restauració, que també travessen moments molt difícils.

 
Per la seva banda, Cellers Baronia del Montsant va iniciar el 27 de març una iniciativa “a fi i efecte de portar de forma més lleugera aquest confinament”. Han organitzat un ‘triVIal’ del vi, que durarà un període de tres setmanes. Cada setmana aquest celler de Cornudella de Montsant publicarà a través del seu compte d´Instagram tres preguntes sobre cultura vinícola en general, i aspectes més tècnics sobre el món de l’enologia i la viticultura. La finalitat és la de “difondre una mica més la cultura del vi entre els consumidors”. La persona que més preguntes encerti rebrà una caixa d’obsequi dels millors vins del celler.
 

També des del Museu de les Cultures del Vi Vinseum de Vilafranca del Penedès proposen en aquests dies de confinament un quiz a les xarxes amb preguntes sobre les cultures del vi. I la DO Terra Alta ha impulsat un joc a les xarxes per posar a prova els coneixements de la DO i el territori amb el concurs #fansDOTerraAlta! Entre els qui hagin fet respostes correctes sortejaran un lot de vins de cellers de la DO Terra Alta.
 

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 2 comentaris
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.