coronavirus

S'albira una pujada de consum dels vins locals

Wine Intelligence analitza com es comportaran els mercats i els consumidors després del coronavirus

Quin percentatge de catalans beuen vi? Amb quina freqüència?

| 01/04/2020 a les 07:44h
Especial: lectura obligatòria
Arxivat a: Mercats, coronavirus, Wine Intelligence
Sembla clar que augmentarà el consum de vins nacionals i locals en països productors
Sembla clar que augmentarà el consum de vins nacionals i locals en països productors | Pexels
L'agència Wine Intelligence acaba d'actualitzar el seu informe Global post-coronavirus -publicat el gener del 2020- per ressaltar els efectes a curt i llarg termini de la pandèmia sobre el consum de vi.

L'agència Wine Intelligence constata una dada, de moment, previsible i lògica; puja la compra de vi en línia. Però va una mica més enllà i detalla que aquesta compra per Internet podria augmentar el coneixement i l'interès pels vins, donada la necessitat d'afinar els termes de cerca -normalment a Google, però també a plataformes com Youtube, Facebook o Instagram-. També augmenta, òbviament, la disponibilitat de temps, fet que incideix en la recerca d'opinions d'altres consumidors.

Wine Intelligence destaca que el 2019 va pujar el consum de vi On Trade -consum relacionat amb els locals on es ven el vi-, però després de la pandèmia, una vegada s'aixequin les restriccions de mobilitat, suggereix que s'albira un canvi cap a un major consum a la llar -Off Trade-. Wine Intelligence remarca que aquesta pot ser una tendència de mig a llarg termini.

Un altre factor que destaca l'informe és la possible tendència post coronavirus a cercar més relació qualitat preu en detriment dels vins més premium. També sembla força clar que augmentarà el consum de vins nacionals i locals en països productors i que els consumidors interns es tornaran més protectors amb els "seus" vins.

Lulie Halstead, analista de Wine Intelligence, explica en un article publicat ahir, que l'agència ha començat una enquesta Vinitrac® per veure com es comportaran els mercats i els consumidors un cop finalitzi l'amenaça de la Covid-19.

Aquestes entrevistes van començar la setmana passada i continuaran durant les pròximes dues setmanes en 14 mercats de tot el món, inclosos la Xina, els Estats Units, Austràlia, el Regne Unit, Alemanya, Canadà i Suècia. Lulie Halstead destaca que des de Wine Intelligence aniran publicant aquestes noves dades en forma d'informes d'aquí a unes setmanes.

 

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 1 comentari
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Pedro Ballesteros ha radiografiat els escumosos espanyols per publicar a la revista Decanter
Visita al nou terreny de la Torre Lluvià
Visita al nou terreny de la Torre Lluvià | AjM
Aquest divendres s'han explicat les diferents varietats que hi ha plantades i s'han donat a conèixer els projectes de futur
Presentació de la campanya de la DO Pla de Bages i la restauració
Presentació de la campanya de la DO Pla de Bages i la restauració | Proper.cat
Els clients que demanin vins del territori als restaurants podran obtenir obsequis
Imatge il·lustrativa
Des del passat Nadal, el celler Empordàlia col·labora amb la Fundació Arrels per donar suport als seus usuaris i iniciatives.