La gravetat de la pandèmia sanitària ha portat el celler La Vinyeta de Mollet de Perelada (DO Empordà) a impulsar una iniciativa solidària a la qual, de seguida, s’hi va sumar el celler Torre del Veguer de Sant Pere de Ribes (DO Penedès i La Cerdanya).
S’han adherit a la campanya #joemcorono. En només les 24 primeres hores s’ha aconseguit recaptar més de 200.000 euros a través de 8.000 donatius per als projectes d'investigació que desenvolupa el doctor Oriol Mitjà sobre un tractament precoç i de prevenció del coronavirus. L'investigador Oriol Mitjà desenvolupa la seva tasca, juntament amb altres científics, a la Fundació Lluita contra la Sida, ubicada a la unitat VIH de l'Hospital Germans Trias i Pujol, de Badalona, que treballa estretament amb l'Institut d'Investigació de la Sida, IrsiCaixa.
Busquen aconseguir una vacuna i medicaments per lluitar contra el Covid-19. A la pàgina web www.joemcorono.com es pot anar seguint el recompte de diners recaptats i en les xarxes socials Twitter i Instagram, els hashtags #JoEmCorono i #YoMeCorono van sumar unes 5.000 mencions en poques hores. La Vinyeta destina el 10% de les vendes dels seus productes que fan a través de la seva pàgina web a la campanya #joemcorono, i Torre del Veguer ha elevat fins al 33% aquesta col·laboració “donada l’evolució de la guerra contra el #coronavirus”.
Josep Serra, copropietari amb la seva companya Marta Pedra de La Vinyeta de l’Alt Empordà, manifesta que “estant molt preocupats pel difícil moment que estem vivint, ens va arribar aquesta campanya del #joemcorono, a la qual ens vam adherir de seguida”. Afirma Serra que “tot i que els ànims no són per comprar molt de vi com a bojos, la gent ha respost molt bé a les xarxes davant d’aquesta campanya”. Afegeix que “la gent està responent en la mesura de les seves possibilitats”.
En el cas de Torre del Veguer “la iniciativa ha aconseguit força rebombori a les xarxes”. Des d’aquest celler d’origen medieval també esperen sumar-se a d’altres iniciatives solidàries que es vagin creant, com afirma el seu director, Joaquim Gay de Montellà i Estany. Afirma que “volem ajudar en la mesura del possible”. Aquest celler familiar del Garraf també ha proposat a les xarxes “cançons per l’optimisme, per pujar la moral”. Totes les comandes que es fan a la web de Torre del Veguer abans de les 16 hores d’un dia feiner es serveixen al dia següent a tot Catalunya.
A Raventós i Blanc de Sant Sadurní d’Anoia també s’estan estudiant iniciatives solidàries. Des del celler que dirigeix Pepe Raventós s’afirma que cal afrontar aquesta situació “amb la major calma i positivisme possibles”. S’afegeix que “hem d'intentar trobar aquells moments especials amb els nostres. I el vi és símbol de companyia, d'amistat i unió”. Raventós i Blanc i d’altres cellers com ara L’Olivera recorden que es pot continuar comprant vi a través de les seves botigues online. En el cas del celler-cooperativa de Vallbona de les Monges ofereixen un descompte del 15% per la compra de sis ampolles.
S’han adherit a la campanya #joemcorono. En només les 24 primeres hores s’ha aconseguit recaptar més de 200.000 euros a través de 8.000 donatius per als projectes d'investigació que desenvolupa el doctor Oriol Mitjà sobre un tractament precoç i de prevenció del coronavirus. L'investigador Oriol Mitjà desenvolupa la seva tasca, juntament amb altres científics, a la Fundació Lluita contra la Sida, ubicada a la unitat VIH de l'Hospital Germans Trias i Pujol, de Badalona, que treballa estretament amb l'Institut d'Investigació de la Sida, IrsiCaixa.

Josep Serra i Marta Pedra de La Vinyeta
Busquen aconseguir una vacuna i medicaments per lluitar contra el Covid-19. A la pàgina web www.joemcorono.com es pot anar seguint el recompte de diners recaptats i en les xarxes socials Twitter i Instagram, els hashtags #JoEmCorono i #YoMeCorono van sumar unes 5.000 mencions en poques hores. La Vinyeta destina el 10% de les vendes dels seus productes que fan a través de la seva pàgina web a la campanya #joemcorono, i Torre del Veguer ha elevat fins al 33% aquesta col·laboració “donada l’evolució de la guerra contra el #coronavirus”.
Josep Serra, copropietari amb la seva companya Marta Pedra de La Vinyeta de l’Alt Empordà, manifesta que “estant molt preocupats pel difícil moment que estem vivint, ens va arribar aquesta campanya del #joemcorono, a la qual ens vam adherir de seguida”. Afirma Serra que “tot i que els ànims no són per comprar molt de vi com a bojos, la gent ha respost molt bé a les xarxes davant d’aquesta campanya”. Afegeix que “la gent està responent en la mesura de les seves possibilitats”.
En el cas de Torre del Veguer “la iniciativa ha aconseguit força rebombori a les xarxes”. Des d’aquest celler d’origen medieval també esperen sumar-se a d’altres iniciatives solidàries que es vagin creant, com afirma el seu director, Joaquim Gay de Montellà i Estany. Afirma que “volem ajudar en la mesura del possible”. Aquest celler familiar del Garraf també ha proposat a les xarxes “cançons per l’optimisme, per pujar la moral”. Totes les comandes que es fan a la web de Torre del Veguer abans de les 16 hores d’un dia feiner es serveixen al dia següent a tot Catalunya.

Torre del Veguer agraïnt la resposta a la seva iniciatva
A Raventós i Blanc de Sant Sadurní d’Anoia també s’estan estudiant iniciatives solidàries. Des del celler que dirigeix Pepe Raventós s’afirma que cal afrontar aquesta situació “amb la major calma i positivisme possibles”. S’afegeix que “hem d'intentar trobar aquells moments especials amb els nostres. I el vi és símbol de companyia, d'amistat i unió”. Raventós i Blanc i d’altres cellers com ara L’Olivera recorden que es pot continuar comprant vi a través de les seves botigues online. En el cas del celler-cooperativa de Vallbona de les Monges ofereixen un descompte del 15% per la compra de sis ampolles.
Més iniciatives
D’altra banda, la DO Penedès ha organitzat a través del seu Facebook un concurs on cal posar títol a una fotografia. Els qui escriguin un comentari al peu del post entraran en un concurs per guanyar dues ampolles de vi de la DO Penedès, i també un kit de servei. El concurs és vàlid fins a les 23:59 h. del 26 de març. Es valorarà la creativitat, i es pot titular la imatge tantes vegades com es vulgui. L'enviament de l'obsequi, però, no es farà fins un cop passat el confinament.
La DO Terra Alta ha decidit posar a prova els coneixements sobre la DO i el territori a les xarxes amb el concurs #fansDOTerraAlta! Entre les respostes correctes de totes les preguntes sortejaran un “fantàstic lot” de vins de la DO Terra Alta. Ara més que mai, diuen: “producte de proximitat”.
La DO Conca de Barberà, amb el pretext que “a casa no entri el coronavirus però si els vins de la Conca de Barberà", ha posat en marxa el Concavinus. Es repta a inspirar-se en els noms dels vins de la DO Conca, a agafar l’ampolla i fer “la teva creació”. Cal etiquetar amb #concavinusacasa, i esmentar al celler i la @doconcadebarbera.

Iniciativa de la DO Pendès
La DO Terra Alta ha decidit posar a prova els coneixements sobre la DO i el territori a les xarxes amb el concurs #fansDOTerraAlta! Entre les respostes correctes de totes les preguntes sortejaran un “fantàstic lot” de vins de la DO Terra Alta. Ara més que mai, diuen: “producte de proximitat”.
Poseu a prova els vostres coneixements de la DO i el territori amb el Concurs #fansDOTerraAlta!
— CRDO Terra Alta (@doterraalta) March 23, 2020
Entre les respostes correctes de totes les preguntes sortejarem un fantàstic lot de vins #DOTerraAlta!
Ara més que mai, producte de proximitat.#garnatxablanca #terresdelebre pic.twitter.com/IRbKlfjDRT
La DO Conca de Barberà, amb el pretext que “a casa no entri el coronavirus però si els vins de la Conca de Barberà", ha posat en marxa el Concavinus. Es repta a inspirar-se en els noms dels vins de la DO Conca, a agafar l’ampolla i fer “la teva creació”. Cal etiquetar amb #concavinusacasa, i esmentar al celler i la @doconcadebarbera.
La DO Empordà també ha proposat un ‘Repte de la setmana’: “comparteix els vins de l'Empordà que tastis/beguis aquests dies i etiqueta'ns!”. Així mateix, la DO Catalunya ofereix trucs senzills i consells sobre vi a les xarxes per poder posar en pràctica a casa. Des de la penedesenca Carretera del Vi estan descobrint aquests dies, a través de les xarxes socials, vins i racons “des de casa”.
Per la seva banda, Tastavins Penedès recorda que aquests són “dies per quedar-nos a casa... Però també per gaudir dels vins del Penedès”. Per aquest motiu fan diverses propostes “per a que ompliu la copa”. Així mateix, el celler penedesenc Aymar Wines-Castell de Pujades ha proposat menús per a fer a casa de la mà del xef del Restaurant Vilagut de Vilafranca del Penedès, acompanyats del vi que marida millor del seu celler. Diuen que aquesta iniciativa és per a aquells “que se us ha esgotat la imaginació culinària durant la primera setmana de quarantena”.
Per la seva banda, Tastavins Penedès recorda que aquests són “dies per quedar-nos a casa... Però també per gaudir dels vins del Penedès”. Per aquest motiu fan diverses propostes “per a que ompliu la copa”. Així mateix, el celler penedesenc Aymar Wines-Castell de Pujades ha proposat menús per a fer a casa de la mà del xef del Restaurant Vilagut de Vilafranca del Penedès, acompanyats del vi que marida millor del seu celler. Diuen que aquesta iniciativa és per a aquells “que se us ha esgotat la imaginació culinària durant la primera setmana de quarantena”.