coronavirus

Prediccions de consum passada la pandèmia del COVID19: «Hi ha llum al final del túnel»

Un estudi de Kantar amb més de 1.000 mostres -200 de la província de Hubei- mesura l'impacte del coronavirus en el consum de Xina

El món del vi tanca portes pel coronavirus

| 19/03/2020 a les 06:32h
Especial: lectura obligatòria
Arxivat a: Opinió, COVID19, consum, coronavirus
Imatge il·lustrativa
Tot i que portem dies inundant les xarxes i les converses -vull dir vídeo-converses- de missatges optimistes i responsables, de portes endins la majoria confessaríem que en els temps del COVID-19 mantenir els pensaments positius és un esforç majúscul i gairebé un oxímoron.

Això no obstant, crec que podem construir un “búnker” d’optimisme sobre algunes dades que arriben com aigua de maig.
 
La consultora Kantar ha realitzat una enquesta a la Xina -“preqüela” del malson que vivim aquests dies- amb més de 1.000 mostres, incloses 200 de la província de Hubei, la més afectada. L’objectiu és realitzar una fotografia del consumidor tipus i la seva evolució, un cop tornem a la normalitat i s’acabi el confinament arran del COVID-19.

Més d’un 80% dels consumidors i consumidores enquestats per Kantar asseguren que reprendran els hàbits “suspesos” durant la crisi i incrementaran la despesa en les primeres setmanes de recuperació, fins al punt que alguns experts parlen d’un possible efecte repunt.

Us estalviaré detalls feixucs. El titular és: passada la crisi, el consumidor surt al carrer àvid de tornar a omplir restaurants i botigues. Més d’un 80% dels consumidors i consumidores enquestats per Kantar asseguren que reprendran els hàbits “suspesos” durant la crisi i incrementaran la despesa en les primeres setmanes de recuperació, fins al punt que alguns experts parlen d’un possible efecte repunt.

Amb aquell dia com a destí, el camí ens portarà per moments molt menys amables. Convé que el soroll, la preocupació i la incertesa no ens impedeixi veure escletxes per als nostres productes. Un consell: no descuideu els vostres continguts digitals durant aquestes setmanes. Malgrat que vivim dies grisos, tots els indicadors apunten al fet que el consum d’entreteniment i continguts digitals creix. Sovint necessitem entretenir-nos i fugir de l’excés d’informació i això explica l’interès en altres continguts o l’augment del temps que passem a les xarxes socials. Ara bé, cal vigilar què expliquem: la responsabilitat social corporativa és més important que mai. Hem de saber posar el focus sobre els insights de consumidor i no sobre els atributs de les nostres marques. Empatia i responsabilitat. I no és només una directriu personal: l’estudi de Kantar indica que una de les herències d’aquesta crisi serà que les persones estaran disposades a “pagar més per comprar marques socialment responsables”.

El món que coneixem ja ha canviat. Convé tenir els ulls ben oberts i la cintura ben entrenada.
 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
Pixabay
La Guia espanyola "Akatavino" ha destacat alguns vins catalans com els més ben puntuats del 2022
MiM Eivissa
MiM Eivissa | Majestic
El xef Nandu Jubany s'alia amb el futbolista per portar la gastronomia d'algun dels seus hotels
Imatge il·lustrativa
Ca N'Estella torna a guanyar un "Platinum" als concursos anglesos Decanter amb el Rabetllat i Vidal Gran Reserva Xarel·lo

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
L'anyada 2008 del Llegat de Llopart, que ja és al mercat, es pot tastar en exclusiva en una experiència amb una visita privada que el celler ha dissenyat
Imatge il·lustrativa
DO Empordà
La DO programa a l'octubre la tercera edició d’aquesta iniciativa que permet descobrir els vins i els monestirs empordanesos i la seva històrica relació
Imatge il·lustrativa
Quico Ortega
Tindrà lloc del 4 al 13 de novembre aplegarà propostes arreu de Catalunya amb la vinya i el vi com a protagonistes
Imatge il·lustrativa
Pixabay
Territori Efervescent se celebrarà el pròxim dia 7 d'octubre a la botiga Cal Feru de Sant Sadurní d'Anoia.