coronavirus

Prediccions de consum passada la pandèmia del COVID19: «Hi ha llum al final del túnel»

Un estudi de Kantar amb més de 1.000 mostres -200 de la província de Hubei- mesura l'impacte del coronavirus en el consum de Xina

El món del vi tanca portes pel coronavirus

| 19/03/2020 a les 06:32h
Especial: lectura obligatòria
Arxivat a: Opinió, COVID19, consum, coronavirus
Imatge il·lustrativa
Tot i que portem dies inundant les xarxes i les converses -vull dir vídeo-converses- de missatges optimistes i responsables, de portes endins la majoria confessaríem que en els temps del COVID-19 mantenir els pensaments positius és un esforç majúscul i gairebé un oxímoron.

Això no obstant, crec que podem construir un “búnker” d’optimisme sobre algunes dades que arriben com aigua de maig.
 
La consultora Kantar ha realitzat una enquesta a la Xina -“preqüela” del malson que vivim aquests dies- amb més de 1.000 mostres, incloses 200 de la província de Hubei, la més afectada. L’objectiu és realitzar una fotografia del consumidor tipus i la seva evolució, un cop tornem a la normalitat i s’acabi el confinament arran del COVID-19.

Més d’un 80% dels consumidors i consumidores enquestats per Kantar asseguren que reprendran els hàbits “suspesos” durant la crisi i incrementaran la despesa en les primeres setmanes de recuperació, fins al punt que alguns experts parlen d’un possible efecte repunt.

Us estalviaré detalls feixucs. El titular és: passada la crisi, el consumidor surt al carrer àvid de tornar a omplir restaurants i botigues. Més d’un 80% dels consumidors i consumidores enquestats per Kantar asseguren que reprendran els hàbits “suspesos” durant la crisi i incrementaran la despesa en les primeres setmanes de recuperació, fins al punt que alguns experts parlen d’un possible efecte repunt.

Amb aquell dia com a destí, el camí ens portarà per moments molt menys amables. Convé que el soroll, la preocupació i la incertesa no ens impedeixi veure escletxes per als nostres productes. Un consell: no descuideu els vostres continguts digitals durant aquestes setmanes. Malgrat que vivim dies grisos, tots els indicadors apunten al fet que el consum d’entreteniment i continguts digitals creix. Sovint necessitem entretenir-nos i fugir de l’excés d’informació i això explica l’interès en altres continguts o l’augment del temps que passem a les xarxes socials. Ara bé, cal vigilar què expliquem: la responsabilitat social corporativa és més important que mai. Hem de saber posar el focus sobre els insights de consumidor i no sobre els atributs de les nostres marques. Empatia i responsabilitat. I no és només una directriu personal: l’estudi de Kantar indica que una de les herències d’aquesta crisi serà que les persones estaran disposades a “pagar més per comprar marques socialment responsables”.

El món que coneixem ja ha canviat. Convé tenir els ulls ben oberts i la cintura ben entrenada.
 

També us pot interessar

Amb què acompanyarem les bombolles de la revetlla?
Amb què acompanyarem les bombolles de la revetlla? | Pixabay
Laura Conde | 1 comentari
Cinc propostes ideals per acompanyar una beguda versàtil i gastronòmica com el cava.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Selecció de 10 vins que demostren el gran potencial del vi cooperatiu català.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés | 1 comentari
Encetem una proposta setmanal on entrevistarem els restaurants guanyadors de l'última edició del Cartaví | Sergi de Meià, del restaurant Sergi de Meià, ens explica l'actualitat i com veu el futur post Covid-19.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

 

 
Imatge il·lustrativa
El celler reafirma així la seva aposta pels Grans Reserves ecològics | Singular amplia la gamma dels monovarietals com Milesimé, Milesimé Rosé i Blanc de Noirs
Imatge il·lustrativa
53 Diumenges estarà en cartell, des del 3 de desembre i al llarg de la temporada, al Teatre Romea de Barcelona
Lluís Romero, autor del llibre Vins autòctons
Lluís Romero, autor del llibre Vins autòctons | LRG
Inclou una selecció de més de 300 vins monovarietals elaborats amb les varietats de raïms catalanes tradicionals
Imatge il·lustrativa
És el vi negre més personal de Tomàs Cusiné i procedeix de les vinyes més velles de la finca del Vilosell, situat en els contraforts de les muntanyes de Prades.