Enojornades 2020: Els ponents opinen

La periodista Ruth Troyano pregunta a quatre dels ponents que durant els pròxims 20 i 21 de febrer parlaran a la 2ª edició de les Enojornades

Enojornades 2020 per la internacionalització en l'enoturisme

| 11/02/2020 a les 18:28h
Especial: PROPERES ACTIVITATS
Arxivat a: Enoturisme, Enojornades 2020

Gabriel Guilera, Cap de Continguts de Turisme de Lleure i membre de l'equip de Direcció General de Turisme Barcelona
Ponència: Conèixer a l'enoturista: El turista de luxe a Barcelona. Perfil i tendències

Què busca el turista de luxe estranger que es desplaça a Barcelona-Catalunya?

El turista d’alt poder adquisitiu, que no mira prim quant a pressupost, és una persona que es desplaça i inverteix una quantitat considerable de diners per poder gaudir d’experiències singulars, úniques... Experiències que no tenen tant a veure amb el cost ni el preu, sinó més amb activitats autèntiques, exclusives, que es poden fer en solitari, sense la massificació que sovint caracteritza el turisme. Propostes amb pausa, al costat d’especialistes que t’expliquen un ofici, un negoci, una activitat... Iniciatives que deixen pòsit, que impacten, que permeten viure una destinació com ho fan els seus veïns, descobrir una gastronomia elaborada, especial... Iniciatives fora de catàleg, que es poden gaudir en format reduït, exclusiu... Sense oblidar un servei professional i un tracte a l’alçada de la demanda.
 

Julio Botella, Propietari de Julio Botella Travel
Ponència: Com aplicar les meves estratègies als diferents mercats: Llatinoamèrica

El valor de la sostenibilitat en l'oferta enoturística, com s'ha reforçat i consolidat en els darrers anys? Com guanyen pes en aquest sector les iniciatives sostenibles?

El component sostenible en l'oferta turística està passant molt ràpidament de ser una opció, a ser una exigència per part del mercat, tant en el transport, allotjament, activitats i experiències com en l'aspecte eno-gastronòmic. L'oferta enoturística és part d'aquesta tendència que exigeix una major visibilització dels esforços de sostenibilitat mediambiental, social i econòmica. El client actual espera experiències i narratives lligades a aquest aspecte que li facin empatitzar amb la sensibilitat cap al tema per part dels proveïdors i amb el paper del sector vitivinícola com a part de la identitat intangible del territori que visiten. L'enoturisme té clars avantatges en aquest aspecte enfront d'altres nínxols turístics.
 

Alicia Ortiz, Gerent d'Enoturismo Chile
Ponència: Com vendre el meu territori: Xile

La professionalització ha estat un dels cavalls de batalla en els últims anys per aconseguir un enoturisme de qualitat. La clau és conèixer el món del vi a fons però també i sobretot el turístic. Com ho heu abordat a Xile?

La professionalització del sector és un desafiament transversal per Enoturismo Chile. En aquests anys ho hem abordat des de 3 eixos estratègics: El Capital Humà, la Comercialització i Informació sectorial i la Sostenibilitat. En el primer cas, hem desenvolupat un curs de Guia de Turisme amb especialitat en Enoturisme, dirigit a personal dels cellers oberts al turisme. Per al segon eix estratègic, desenvolupem eines sectorials com una plataforma de gestió interna de l’enoturisme, una cadena e-commerce i informes interns del sector en temps real, amb especial enfocament a la professionalització i la digitalització. Finalment, la sostenibilitat es treballa de la mà de Vinos de Chile i el seu Consorci Tecnològic del Vi, I+D Vinos de Chile, que ja havien desenvolupat el codi de sostenibilitat que abordava 3 àrees (Vinya, Celler i Responsabilitat Social).
 

Roberta Garibaldi, Especialista en turisme enogastronòmic
Ponència: Com vendre el meu territori: Itàlia

Què hem de fer per reforçar el vincle entre gastronomia i vi? A Itàlia el consum per hab/any és més alt que a Espanya, també a França. Com hauríem de treballar a Catalunya per augmentar el consum moderat de vi cada dia?

A Itàlia, el vi i la gastronomia estan inevitablement lligats. El vi té un significat cultural profund. Per reforçar el vincle entre el vi i les institucions gastronòmiques es pot millorar la col·laboració entre restaurants, productors d’aliments, granges i productors de vi, creant una sòlida xarxa, dissenyant iniciatives conjuntes per reforçar la imatge gastronòmica. Per altra banda, per promoure el consum moderat del vi, el turisme és un element clau. Els cellers oberts al públic són una manera d’augmentar el coneixement d’aquest producte. Durant la visita als cellers és possible organitzar activitats capaces d’involucrar a una gran varietat de persones, i no només expertes en vins. Actualment, els cellers tenen a la seva disposició diverses eines que poden fer més eficaç la visita dels clients. Cal aprofitar-les totes: noves tecnologies, jocs, maridatges, activitats a l'aire lliure, etc. Totes elles poden contribuir a crear records al voltant de les experiències vitivinícoles que les persones, un cop a casa, recrearan mentre beuen un got de vi.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional

COMENTARIS

VINS AFRANCESATS
Manuel Duran Samaranch, 14/02/2020 a les 11:14
+0
-0
El turista que ve a Catalunya i veu que gran part dels vins catalans estan fets amb varietats francesas quan tenim magnificas verietats autóctones deu pensar que som tontos...

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Fill de Sant Climent Sescebes i nascut en terrenys de pissarra i sorra neix un dels vins negres més interessants de l'Alt Empordà.
Imatge il·lustrativa
Joan Nebot
Trenta mesos de criança i agricultura ecològica per a un gran escumós a preu molt raonable
Imatge il·lustrativa
L’increment de 2019 en comparació al de 2018 ha estat de 8,48%, el més alt des de 2015 | Catalunya ha aconseguit per primera vegada el superàvit comercial durant el 2019
Imatge il·lustrativa
El Corpinnat està elaborat amb un xarel·lo molt madur, amb una parellada fresca i més 60 mesos de criança