Conclou amb èxit el I Fòrum #CatalanFood per reivindicar el primer sector econòmic català

Més de 350 empreses i agents del sector participen en el principal espai de trobada del sector agroalimentari català.

El volum de negoci del sector agroalimentari equival a un 16,28% del PIB de Catalunya

Chiara Gai, de Wine Business & Marketing: "el postgrau neix per superar les mancances del sector en comunicació i estrategia digital"

| 17/01/2020 a les 18:27h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, PRODECA, Fòrum #CatalanFood, ACCIÓ
Ramon Sentmertí, director gerent de PRODECA
Ramon Sentmertí, director gerent de PRODECA
Més de 350 empreses agroalimentàries i agents del sector han participat en el I Fòrum #CatalanFood, un esdeveniment sectorial organitzat per Prodeca, la Promotora dels aliments catalans, a l’Espai Bital, a L’Hospitalet de Llobregat.

38.205 milions d’euros suma tota la cadena de valor -sector primari, indústria de l’alimentació i begudes i indústria auxiliar-, l'equivalent a un 16,28% del PIB de Catalunya.

La jornada ha estat conduïda per la periodista i col·laboradora de Cupatges Carme Gasull. Sota el títol “Del volum al valor”, s'han donat claus per entendre millor el mercat del present i del futur, fent especial èmfasi en la comercialització, la internacionalització i la competitivitat. 
 
L’agroalimentació, motor de l’economia catalana
 
Prodeca i ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat de l'empresa depenent del Departament d'Empresa i Coneixement, han presentat en el I Fòrum #CatalanFood l’informe inèdit elaborat conjuntament per les dues entitats sobre el sector i la seva capacitat d’internacionalització. “Competitivitat i internacionalització del sector agroalimentari català” és una radiografia d’un dels sectors econòmicament més dinàmics del país. Presentat per Ramon Sentmartí, director gerent de Prodeca, i Joan Romero, conseller delegat d’ACCIÓ, l’estudi dimensiona el pes de la indústria en el conjunt de l’economia catalana.
 

En el mercat internacional, el sector agroalimentari català és un dels clústers líders i hub de referència a Europa i exportant a 201 mercats arreu del món, entre els que s’hi compten alguns dels països més exigents en quant a seguretat alimentària i traçabilitat.

En els primers 9 mesos del 2019, Catalunya ha incrementat en un 6,14% les exportacions comparat amb el mateix període de 2018, a la vegada que s’ha assolit el superàvit agroalimentari per primera vegada en el període de gener a setembre amb una taxa de cobertura del comerç exterior del 102,96%. 
 
Punt de trobada del sector agroalimentari català
 
L’especialista de Kantar Alimentació, Joan Riera, i el Director general de Mercabarna, Josep Tejedo, han explicat les tendències de consum en relació al consumidor i als canals de distribució. La doctora i professora de màrqueting i vendes d’ESADE Business School, Beatriu Soler, ha analitzat casos de com les empreses es diferencien en el mercat, i el catedràtic d’economia financera de la UPF, Oriol Amat, ha centrat la seva conferència sobre com són les empreses agroalimentàries catalanes d’alt creixement. El darrer ponent ha estat l’expert en identitat de marca, Andy Stalman, que ha parlat sobre el concepte de branding adaptat en el sector agroalimentari. La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, ha conclòs l’acte.
 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Fill de Sant Climent Sescebes i nascut en terrenys de pissarra i sorra neix un dels vins negres més interessants de l'Alt Empordà.
Imatge il·lustrativa
L’empresa barcelonesa es converteix així en la responsable de la distribució a l’engròs dels vins de Bell Cros a la província de Barcelona
Imatge il·lustrativa
Una formació creada i dirigida pels fundadors i directors de La Guia de Vins de Catalunya, Jordi Alcover i Sílvia Naranjo
Imatge il·lustrativa
Joan Nebot
Trenta mesos de criança i agricultura ecològica per a un gran escumós a preu molt raonable