Chiara Gai, de Wine Business & Marketing: "el postgrau neix per superar les mancances del sector en comunicació i estrategia digital"

La coordinadora acadèmica de Wine Business & Markting, postgrau a distància de l'Escola Superior d'Hostaleria de Barcelona, ens parla de la primera convocatòria i dels objectius de la segona, que comença el pròxim febrer.

Wine Business & Marketing; la formació especialitzada en màrqueting digital arriba al sector vinícola

| 27/12/2019 a les 08:57h
Especial: lectura obligatòria
Arxivat a: Per aprendre'n, Chiara Gai, Wine Business & Markting
Imatge il·lustrativa
L'àmbit digital ha canviat les regles de joc en tots els sectors. La manera com comuniquem, com creem marca i com ens movem a Internet és cada vegada més decisiva.
Només aquelles empreses i professionals que siguin capaços d'actualitzar-se asseguraran el seu futur. Les estratègies de màrqueting i de comercialització que funcionaven fins fa poc ja no donen els mateixos resultats i el sector del vi no és una excepció.

Fruit d'aquestes noves necessitats neix el Postgrau Wine Business & Marketing, que s'imparteix a l'ESHOB, l'Escola Superior d'Hostaleria de Barcelona. Parlem amb la seva coordinadora acadèmica i tutora, Chiara Gai, que també ha estat una de les responsables de la seva creació.

Perquè és necessari aquest postgrau al sector?

El sector del vi és un sector molt atomitzat. Potser és un dels sectors que més marques té al món. És molt difícil diferenciar-se de la competència i desenvolupar estratègies en l'àmbit digital. No hi ha territoris de marca ben definits -a part de les grans empreses-, hi ha mala comunicació i molt poca estratègia, digital i no digital. Per totes aquestes mancances neix aquest postgrau, que s'orienta totalment a negoci.

Cada disciplina donaria per fer formacions molt més extenses, però el postgrau només dura 6 mesos perquè el nostre objectiu principal és oferir una visió 360º de tot el relacionat amb la comunicació, el màrqueting i la comercialització del vi.

Estratègia de marca, brand content, comunicació i copywriting, SEO, xarxes socials, publicitat a Internet ... Són algunes de les matèries que s'imparteixen. Com s'estructura el curs i com es gestiona acadèmicament?
 
S'estructura en tretze mòduls; Estratègia de marca, Comunicació, el Projecte Digital, SEO, Màrqueting de continguts, El Pla de Màrqueting Digital, Xarxes Socials, Publicitat a Internet, Comercialització, Enoturisme, Bases de dades i fidelització, Exportció i E-commerce.
 

Alguns dels formadors del Postgrau Wine Business & Marketing



Cada disciplina donaria per fer formacions molt més extenses, però el postgrau només dura 6 mesos perquè el nostre objectiu principal és oferir una visió 360º de tot el relacionat amb la comunicació, el màrqueting i la comercialització del vi. La formació s'imparteix a través de vídeos -el total, unes 50 hores de vídeo-, que es poden visionar des de qualsevol dispositiu i en qualsevol moment.

És un postgrau orientat principalment a professionals de sector de el vi o que volen treballar al sector, de manera que que està pensat per a gent que està treballant i disposa de poc temps. Amb aquesta metodologia l'alumne pot veure els vídeos a l'autobús de camí a la feina, o mentre prepara el sopar. El mateix material d'estudi està, a més, disponible en pdfs descarregables.

L'alumne aprèn a analitzar una marca, el seu posicionament en cercadors, com realitzar un Pla de Màrqueting digital, llançar una campanya a Facebook Ads o valorar vendre els seus productes en un ecommerce propi i/o a marketplaces com Amazon o Uvinum.

A Wine Business & Màrqueting hi ha supervisió acadèmica?

Sí, hi ha supervisió acadèmica a través de Campus virtual de l'ESHOB. Per consolidar els continguts i consolidar les noves habilitats digitals, els alumnes realitzen exercicis pràctics de cada matèria, ja que ens basem en les tècniques de "learning by doing".

L'alumne aprèn a analitzar una marca, el seu posicionament en cercadors, com realitzar un Pla de Màrqueting digital, llançar una campanya a Facebook Ads o valorar vendre els seus productes en un ecommerce propi i/o a marketplaces com Amazon o Uvinum. Al final de cada mòdul hi ha una prova d'avaluació, tipus test, que fa mitjana amb els exercicis realitzats.

Quines matèries s'imparteixen sobre xarxes socials?

Dediquem a les xarxes tot el mòdul 7, focalitzant l'atenció especialment a Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin i Youtube. Youtube és una xarxa social molt important i molt poc explotada al sector del vi: a més de ser el segon cercador més utilitzat del món, és la televisió de segle XXI.

És per això que hem inclòs el vídeo màrqueting entre els continguts impartits en el Postgrau WB&M. En aquest sector, com en d'altres, hi ha la creença que les xarxes socials són gratuïtes, i això no és cert. El temps val diners i l'abast orgànic que tenen les nostres comunicacions a les xarxes és molt baix: cal saber invertir-hi i mesurar el retorn de forma correcta.

Esteu en plena comercialització de la segona convocatòria, que comença al febrer. Com ha anat la primera?

Estem contents amb la quantitat d'alumnes que es van matricular, i més encara amb els perfils de tots ells. La majoria ja treballen al sector, amb certa experiència en diferents disciplines: enoturisme, vendes, màrqueting, enologia... Alguns d'ells, sommeliers que encara no treballen en el sector, esperen fer-ho de forma ràpida i amb èxit en acabar el postgrau. El feedback que tenim de tots ells, de moment, és molt bo.


Postgrado Wine Business & Marketing
Durada: 6 mesos
Preu: Consultar financiació i subvencions

 
Idioma: Castellà
Mòduls: 13
Lloc: A distància
Masterclass presencials optatives (ESHOB)
Contacte



També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Salmos 2016 de Família Torres obté el Priorat Trophy del certamen | El jurat està format per 400 experts de vi de 38 països, entre ells Masters of wine
Toni de la Rosa Torelló
Toni de la Rosa Torelló
Torelló treu al mercat 515 ampolles de 75 cl i 50 de magnum a les quals se'ls ha donat 10 anys de criança
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Entrevista amb François Chartier, millor sumiller del món (1994), consultor d'alguns dels millors xefs del món com Ferran Adrià i un "geni pur!" segons Robert Parker
Imatge il·lustrativa
2.600 ampolles d'un cupatge de garnatxes i carinyenes elaborat conjuntament per 13 cellers de la DO Montsant