Especial: has de saber!
Arxivat a: Actualitat, preu del raïm, INCAVI
Imatge il·lustrativa
Davant les darreres informacions sobre el preu del raïm que els grans cellers del cava estan oferint als viticultors i la concentració d’avui convocada per Unió de Pagesos, JARC i l’Associació de Viticultors del Penedès a Vilafranca del Penedès, des de l’INCAVI es fan les següents consideracions:

1- Dona suport a les reivindicacions dels viticultors d’avui i denuncia el preu del raïm que estan oferint les grans empreses del sector del cava, que s’ha reduït dràsticament en un any.

2- Aquesta és una molt mala notícia i va en sentit contrari al pla estratègic que s’està impulsant des de la Denominació d’Origen Cava, que té per objectiu millorar el valor del producte i tota la seva cadena. Des de l’INCAVI es considera que les grans empreses del cava no poden resoldre els seus problemes de rendibilitat a base de pagar menys preu pel raïm als viticultors.

3- S’està produint un desequilibri entre l’oferta i la demanda en el sector del cava: hi ha excés de vi en estoc i a més, es preveu una collita similar a la mitjana dels darrers anys.

4- El Ministeri d’Agricultura hauria d’haver fet cas a les recomanacions del Consell Regulador del Cava i limitar la inscripció de noves hectàrees de vinya. Això ha provocat un increment de l’oferta de raïm i vi base cava en altres zones productores no històriques. Des del DARP i l’INCAVI s’han posat al costat del Consell Regulador per denunciar aquest fet.

5- L’INCAVI està obert a ajudar, a establir ponts i facilitar la millora de la situació del sector vitícola al Penedès, però no pot regular els preus. Fins a data d’avui, l’INCAVI i la Conselleria d’Agricultura s’han reunit amb empreses vinícoles, amb la patronal, amb el Consell Regulador, amb sindicats i amb associacions de viticultors en diverses i reeixides ocasions. I ho seguirà fent.

6- Es considera que cal continuar en la línia de prestigiar i promocionar els vins i caves que s’elaboren a Catalunya, fet que contribueix a obtenir millors preus i millors resultats per a tota la cadena de valor, també per al viticultor.

7- D’altra banda, és necessari una major participació del viticultor en el valor afegit del producte, ja sigui elaborant directament vi embotellat, com a través de les cooperatives o bé amb contractes més estables i equilibrats entre el productor i l’elaborador.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Salmos 2016 de Família Torres obté el Priorat Trophy del certamen | El jurat està format per 400 experts de vi de 38 països, entre ells Masters of wine
Jordi Bes
La indignació perquè Freixenet vol arribar a pagar raïm a 30 cèntims el quilo desemboca en mobilitzacions i obliga el Govern a convocar una cimera per aquest dijous | Els pagesos reivindiquen que s'han adaptat a les noves demandes com la de cultivar en ecològic i reclamen una remuneració justa: "Que les empreses posin seny i valorin l'esforç que fem"
Imatge il·lustrativa
Els nou cellers que integren la marca col·lectiva consideren que la dràstica retallada del preu del raïm atempta contra el principal sector econòmic de la comarca i posa en perill el futur de centenars de famílies i del territori.
Imatge il·lustrativa
La verema serà un 15% inferior que l'any passat tot i que es manté "l'excel·lent qualitat" del raïm