Cervesa versus vi; 8 espots que no us deixaran indiferents

Els anuncis publicitaris de vi i cervesa generen comparacions constants

Es pot fer un bon anunci sense un gran pressupost? Analitzem algunes de les grans creacions publicitàries cerveseres i vinícoles

| 23/07/2019 a les 19:27h
Especial: lectura obligatòria
Arxivat a: Vídeos, publicitat, vi, Cervesa
Quan arriba l'estiu, mitja població catalana esperem el nou anunci de la cervesera més emblemàtica del país. Més del 90% de la cervesa de tot l'Estat la produeixen 4 empreses -Mahou San Miguel, Heineken, Damm i Estrella Galicia-, potser per això, per les seves facturacions desorbitades -al voltant del 1200 milions d'euros en el cas de DAMM-, creiem que fan els millors anuncis i que no és possible competir amb ells.
 

I quan arribava el nadal esperàvem impacients quins grans actors de Hollywood sortirien a l'anunci de les bombolles. Una qüestió de pressupost també? Segurament sí.
 

Però la creativitat no té preu. Ni pressupost. I avui descobrim autèntics anuncis, joies creatives, fetes amb pressupostos alts, pressupostos ajustats, i sense pressupost.

A la cervesera La Virgen s'han proposat "filmar el millor anunci de cervesa de la història", i és per això que han muntat un crowdfunding a Verkami per rodar l'espot més increïble mai vist.

El donant podrà convertir-se en protagonista de la història a partir de 500 euros o codirigir l'espot si aporta una xifra superior a 1.000 euros. Encara no hi ha guió però a partir de 1.000 euros es pensarà en "incloure un elefant a la pantalla" i, si l'import supera els 20.000, "potser sobrevolin la ciutat en avió". Sublim.
 

És cert que la cervesa fa anuncis moderns, creatius, amb grups de música del "Primavera Sound" o del "Sónar", i el vi s'associa a la tradició -sovint carrinclona-, al glamur, al jazz i a la música clàssica? Estereotips? No sé què dir-vos.
 

L'aplicació Wine Notes abusa del glamur, del luxe, de la bellesa femenina... Acaba l'espot amb un gir inesperat que converteix l'anunci en genial... Espereu-vos fins al final!
 

Però no tot el món vinícola és un desert creatiu. El vi també fa coses interessants. La campanya "Marida mejor con vino" de la "Interprofesional del Vino de España" ens ho demostra. Espots de televisió i moltes xarxes socials. Perquè Youtube també és televisió. La del segle XXI.
 

Tots sabem però que la cervesa és més gamberra, es pot beure directament de l'ampolla i no se n'ha de saber per gaudir-la. La cervesa te un grapat d'anuncis divertits.
 

Esperem que la tria us hagi agradat i ens acomiadem amb un espot sorprenent... Vino Torre de Oña Reserva 2007. Amb poc pressupost i pensat per només per Internet.
 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

COMENTARIS

Falta xitxa...
Anònim, 26/07/2019 a les 12:08
+0
-0
Article interessant però superficial, falta molta investigació.

Hi ha molts celler que amb pressupostos ínfims, estan fent espots molt creatius que no es reflecteixen en aquest article...

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Salmos 2016 de Família Torres obté el Priorat Trophy del certamen | El jurat està format per 400 experts de vi de 38 països, entre ells Masters of wine
Verema a mà
Verema a mà | Victor Merencio
Denuncien que els grans cellers els volen pagar 30 cèntims per quilo i «portar-los a la ruïna»
Imatge il·lustrativa
L’articulista usa com a metàfora del creixement del Penedès la polèmica del preu del raïm
Imatge il·lustrativa
Unió de Pagesos, Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) i l'Associació de Viticultors del Penedès s'han concentrat en protesta pel preu del raïm