Cervesa versus vi; 8 espots que no us deixaran indiferents

Els anuncis publicitaris de vi i cervesa generen comparacions constants

Es pot fer un bon anunci sense un gran pressupost? Analitzem algunes de les grans creacions publicitàries cerveseres i vinícoles

| 23/07/2019 a les 19:27h
Especial: lectura obligatòria
Arxivat a: Vídeos, publicitat, vi, Cervesa
Quan arriba l'estiu, mitja població catalana esperem el nou anunci de la cervesera més emblemàtica del país. Més del 90% de la cervesa de tot l'Estat la produeixen 4 empreses -Mahou San Miguel, Heineken, Damm i Estrella Galicia-, potser per això, per les seves facturacions desorbitades -al voltant del 1200 milions d'euros en el cas de DAMM-, creiem que fan els millors anuncis i que no és possible competir amb ells.
 

I quan arribava el nadal esperàvem impacients quins grans actors de Hollywood sortirien a l'anunci de les bombolles. Una qüestió de pressupost també? Segurament sí.
 

Però la creativitat no té preu. Ni pressupost. I avui descobrim autèntics anuncis, joies creatives, fetes amb pressupostos alts, pressupostos ajustats, i sense pressupost.

A la cervesera La Virgen s'han proposat "filmar el millor anunci de cervesa de la història", i és per això que han muntat un crowdfunding a Verkami per rodar l'espot més increïble mai vist.

El donant podrà convertir-se en protagonista de la història a partir de 500 euros o codirigir l'espot si aporta una xifra superior a 1.000 euros. Encara no hi ha guió però a partir de 1.000 euros es pensarà en "incloure un elefant a la pantalla" i, si l'import supera els 20.000, "potser sobrevolin la ciutat en avió". Sublim.
 

És cert que la cervesa fa anuncis moderns, creatius, amb grups de música del "Primavera Sound" o del "Sónar", i el vi s'associa a la tradició -sovint carrinclona-, al glamur, al jazz i a la música clàssica? Estereotips? No sé què dir-vos.
 

L'aplicació Wine Notes abusa del glamur, del luxe, de la bellesa femenina... Acaba l'espot amb un gir inesperat que converteix l'anunci en genial... Espereu-vos fins al final!
 

Però no tot el món vinícola és un desert creatiu. El vi també fa coses interessants. La campanya "Marida mejor con vino" de la "Interprofesional del Vino de España" ens ho demostra. Espots de televisió i moltes xarxes socials. Perquè Youtube també és televisió. La del segle XXI.
 

Tots sabem però que la cervesa és més gamberra, es pot beure directament de l'ampolla i no se n'ha de saber per gaudir-la. La cervesa te un grapat d'anuncis divertits.
 

Esperem que la tria us hagi agradat i ens acomiadem amb un espot sorprenent... Vino Torre de Oña Reserva 2007. Amb poc pressupost i pensat per només per Internet.
 

També us pot interessar

Amb què acompanyarem les bombolles de la revetlla?
Amb què acompanyarem les bombolles de la revetlla? | Pixabay
Laura Conde | 1 comentari
Cinc propostes ideals per acompanyar una beguda versàtil i gastronòmica com el cava.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Selecció de 10 vins que demostren el gran potencial del vi cooperatiu català.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés | 1 comentari
Encetem una proposta setmanal on entrevistarem els restaurants guanyadors de l'última edició del Cartaví | Sergi de Meià, del restaurant Sergi de Meià, ens explica l'actualitat i com veu el futur post Covid-19.

COMENTARIS

Falta xitxa...
Anònim, 26/07/2019 a les 12:08
+0
-0
Article interessant però superficial, falta molta investigació.

Hi ha molts celler que amb pressupostos ínfims, estan fent espots molt creatius que no es reflecteixen en aquest article...

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
És tracta d’un reserva de 5 varietats, de raïms procedents de les vinyes pròpies situades al voltant del celler.
Imatge il·lustrativa
Avui divendres, per celebrar el dia internacional de la Garnatxa, Amovino ofereix un sopar maridat amb els vins de Vinyes Domènech
Raïm de Mas Martinet afectat pel Míldiu
Raïm de Mas Martinet afectat pel Míldiu | Mas Martinet
Jordi Bes
Una collita marcada pel coronavirus i el míldiu, un fong que fins i tot ha fet renunciar a l'elaboració d'alguns vins, si bé això no ha estat tot, com testimonia Sara Pérez: "Hem perdut la collita per les conviccions" | El raïm veremat és de qualitat i els romanents de vi que quedaven per vendre poden compensar en part les pèrdues causades pel fong: "Si havia de passar, que sigui aquest any"
D’esquerra a dreta: Joan Soler (DO Pla de Bages), Salustià Álvarez (DOQ Priorat), Salvador Puig (INCAVI), Quim Batlle (DO Alella), Joan Arrufí (DO Terra Alta), Pilar Just (DO Montsant), Bernat Andreu (DO Conca de Barberà), Tomàs Cusiné (DO Costers del Segre), Vicenç Ferre (DO Tarragona), Joan Huguet (DO Penedès), Xavier Pié (DO Catalunya) i Xavier Albertí (DO Empordà)
D’esquerra a dreta: Joan Soler (DO Pla de Bages), Salustià Álvarez (DOQ Priorat), Salvador Puig (INCAVI), Quim Batlle (DO Alella), Joan Arrufí (DO Terra Alta), Pilar Just (DO Montsant), Bernat Andreu (DO Conca de Barberà), Tomàs Cusiné (DO Costers del Segre), Vicenç Ferre (DO Tarragona), Joan Huguet (DO Penedès), Xavier Pié (DO Catalunya) i Xavier Albertí (DO Empordà)
Els presidents, acompanyats pel director general de l'INCAVI, han fet balanç de la campanya conjunta "gaudeix del que és bó"