L'estudi de disseny Atipus ens explica que "aquest Laus Or pel Vi Novell 2018, d’alguna manera tanca un cicle que es va iniciar amb el Laus Or al Vi Novell del 2010. En aquests anys les etiquetes de vi han evolucionat d’una manera vertiginosa i el nostre Vi Novell ha estat allí, cada any, mostrant una nova faceta, sempre trencadora, divertida i irreverent", comenten.
I segueixen dedicant el premi a "qui realment l’ha fet possible, confiant en el projecte i la gràfica trencadora; al Celler Masroig. Pot semblar un tòpic però realment sense un client que confiï i aposti per un projecte així, no és viable".

Etiqueta Vi Novell 2018
L'estudi destaca que "el Vi Novell surt l'11 de novembre en una edició limitada on cada any es varia el disseny. Sempre trencador, divertit i irreverent. Per l’etiqueta del 2018 mantenim la idea de representar el porc i tota la litúrgia de sants i tradicions que porta associat aquest vi".
I és que en aquest vi es busca el punt irreverent. És un vi divertit, per beure sense formalismes ni litúrgies. "Volem ser trencadors", diuen. I per tant, quan plantegen el disseny de l’etiqueta, busquen que aquesta sigui el “menys etiqueta” possible, que traspassi límits i estereotips.
Atipus explica detalladament la simbologia de l'etiqueta dient que "els sants acostumen a ser màrtirs que han donat la vida per un bé superior… i en aquest sentit el porc és sacrificat, però d’aquest en surt un bé superior que és la festa i la celebració del fruit de la collita. És per això que el porc esdevé màrtir i com a màrtir el representem: el morro del porc sintetitzat amb l’aurèola de sant a sobre".

Solà Fred, Laus Bronze en la categoria de gran consum, vins Solà Fred
El Solà Fred és un projecte de rellançament dels vins de gama bàsica del Celler Masroig: negre, rosat i blanc. Ha de tenir, diuen a l'estudi, "el punt just d’arriscat però ha de sobresortir en el lineal i ser memorable".
“Hi ha una Mediterrània amagada en els vessants empinats, en els contrastos de llum i serena, en les vinyes que viuen al sol del sud i a la fresca de les nits de vent humit. Ceps que saben suportar els extrems i guanyar un caràcter indòmit i pur. Una identitat feta d’equilibri i de finor, de roca i de bosc, de cel i de muntanya. Així és Solà Fred. El vi que expressa sense artificis una força original. La feina dura dels camps difícils. L’alegria dels matins, el rigor de les hores altes, el respir dels capvespres de marinada. Les nits gèlides que baten els pendents de solana. La natura concentrada i noble que viu a sol i a fred. A Solà Fred.”
El concepte de l'etiqueta
L’etiqueta representa els vessants empinats on hi ha plantades les vinyes i el contrast que suposa la irradiació d’uns matins molt calorosos i el fred extrem d’unes nits de vent humit.
Premis Laus
Els premis Laus són un reconeixement al millor disseny de l'any, on es premia a aquells projectes que aporten una nova mirada. Projectes gràficament interessants però reflexius i amb contingut.