Wine Business & Marketing; la formació especialitzada en màrqueting digital arriba al sector vinícola

L'Escola Superior d'Hostaleria de Barcelona presenta un nou postgrau a distància centrat en estratègia digital, comercialització i màrqueting en el sector del vi

| 26/06/2019 a les 08:24h
Especial: Formació
Arxivat a: Per aprendre'n, Wine Business & Marketing
Imatge il·lustrativa
El món del vi està experimentant grans canvis: els consumidors són cada vegada més exigents, infidels i digitalitzats, i la competència no deixa d'augmentar cada dia a dia.

Precisament per donar resposta a aquesta problemàtica, l'Escola Superior de Barcelona (ESHOB) i WBCommunity acaben de llançar una formació a distància única al mercat centrada en màrqueting i comunicació vinícola, que inclou 4 masterclass presencials amb experts del sector com són Ferran Centelles (sommelier i director del departament de begudes de la Bullipèdia BulliLab), Glòria Colell (International Wine Manager de Freixenet), Eva Ballarín (consultora estratègica per a l'Hostaleria i la Restauració) i Vicente Marco (exdirector comercial de Ribera del Duero).

El professorat -més de 14 formadors- també compta amb alguns noms destacats del sector; com Albert Puig, director de comunicació de Família Torres durant 14 anys, Sergi Cortés, director de Cupatges i consultor digital, Laura Conde, periodista d'Atresmedia i copropietària d'una agència de comunicació, Elisabeth Banyols, editora de continguts a Uvinum i exresponsable de producte a Lavinia, Frédéric Galtier, responsable a Espanya del Concours Mondial de Bruxelles, Chiara Gai, sommelier i directora d'innovació a ESHOB, Alicia Estrada, directora de marketing de GEBTA, etcètera.
 

El postgrau està dirigit a qualsevol professional que vulgui impulsar el seu negoci vinícola, però també és una oportunitat excel·lent perquè sommeliers, enòlegs, periodistes o estudiants de qualsevol matèria vulguin entrar a formar part d'aquest sector.

Les estratègies comercials i de màrqueting utilitzades fins ara ja no són prou efectives i el seu èxit serà cada vegada menor. En paraules de Nico Bour (Fundador de Uvinum), "La distribució clàssica deixarà d'existir perquè no té cap sentit l'exclusivitat d'un producte. Els clients d'ara necessiten relacions, identitat, diferenciació. Per això aquest postgrau és interessant. La distribució es convertirà en venedora d'experiències".

Segons Sergi Cortés, un dels creadors del postgrau, "abans, el problema d'aquest sector era la qualitat dels vins. Avui això està superat. Ara hem d'aprendre a treballar l'àmbit digital perquè ens està intermediant, vulguem o no. Per això hem creat un postgrau molt orientat a Internet i a negoci. Qui domina avui aquests ecosistemes té un clar avantatge competitiu".

Les empreses i professionals del sector vinícola han d'innovar i aprendre a comunicar de manera diferent amb els seus clients. Segons Chiara Gai, sommelier i directora d'innovació en ESHOB, "amb aquest postgrau els nostres estudiants podran revolucionar els seus perfils professionals formant-se en estratègies de comunicació, màrqueting i comercialització digital. I podran fer-ho optimitzant temps i recursos gràcies al format online, basat en vídeos i exercicis pràctics".

Per a més informació, marketing@eshob.com.
https://winebusinessandmarketing.com

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Antoni Falcón (Vins de Taller) destaca que el vi ecològic és "la màxima expressió del terroir i de la vinya" | La sommelier Clara Antúnez diu que “l’objectiu és fer vins de qualitat, bons, siguin ecològics, biodinàmics o convencionals” | La catalana suma el 14% de la vinya ecològica espanyola, i el 3,7% de la mundial
Gintònic fet amb ginebra de la Destil·leria Chase
Gintònic fet amb ginebra de la Destil·leria Chase
Amb motiu del Dia Internacional del Gin, la destil·leria Chase dóna a conèixer els errors més comuns a l'hora de preparar aquest popular combinat
Imatge il·lustrativa
Tant la copa com la temperatura de servei són importants | Vegeu com refredar una ampolla d'una manera molt ràpida

COMENTARIS

Ponents
RMC, 26/06/2019 a les 15:17
+4
-0
300 articles sobre el vi. 12 anys com a copy, escriptor i especialista en marketing digital del vi a Torres. Però veig que no interesso a ningú. És curiós ja que personalment he assessorat a algú d’aquests ponents....

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Salmos 2016 de Família Torres obté el Priorat Trophy del certamen | El jurat està format per 400 experts de vi de 38 països, entre ells Masters of wine
Vinyes dels Aspres
Vinyes dels Aspres | Arxiu imatges PTCBG
Àngel Garcia Petit
Àngel Garcia Petit és enòleg i soci de l'empresa Viemocions, una agència de viatges especialitzada en turisme del vi
Les DO ebrenques evaluen les pèrdues ocasionades per l'onada de calor.
Les DO ebrenques evaluen les pèrdues ocasionades per l'onada de calor. | Cedida
Els representants de les DO demanen a administració la necessitat de buscar mesures per incentivar l'economia rural
Imatge il·lustrativa
El celler Empordàlia organitza la desena edició de les seves jornades oferint demostracions de productes amb segell empordanès, com Anxoves Solés, Ànec de l’Empordà, Can Bech, maridats amb vins d’Empordàlia.