cava

Les exportacions de Cava creixen un 1,8% tot i que les expedicions cauen un 12% al mercat interior a causa del boicot

El descens en les vendes del nadal del 2017 va generar un estoc que ha condicionat el 2018

Al mercat interior, però, les expedicions van ser de 79,3 milions d’ampolles, enfront dels 90,2 milions del 2017

La producció de Cava Gran Reserva o superior puja un 20,3%

Lituània (+85%), Polònia (+45%) o Rússia (+28%), els mercats que més creixen

Blanc de Noirs 2015, primera anyada ecològica del pinot noir de Juvé & Camps

| 18/06/2019 a les 14:12h
Arxivat a: Denominacions d'Origen, Cava
Quico Ortega
Quico Ortega
El Consell Regulador del CAVA fa un balanç positiu de l’exercici 2018. El número d’ampolles de cava produïdes l’any passat va ser de més de 244 milions, amb un valor de 1.146,8 milions d’Euros.

Al mercat interior, però, les expedicions van ser de 79,3 milions d’ampolles, enfront dels 90,2 milions del 2017, reduïnt-se un 12,1%.

D’aquest total d’expedicions, un 67,5% s’ha destinat al mercat internacional, unes exportacions que creixen un 1,8% i fixen un rècord històric. Aquestes dades situen el Cava en la primera posició del ranking mundial d’exportacions de DO de “Mètode tradicional”, per davant de Champagne.
 
Es constata que en només 10 anys el Cava a incrementat les seves vendes fora de les nostres fronteres en més d’un 25%. L’intens treball de les bodegues està fet que la popularitat del Cava es dispari en nous mercats com Lituània (+85%), Polònia (+45%) o Rússia (+28%) i es mantingui estable en mercats principals como Alemanya (+2,2%), Estats Units (+3,2%) o França (+10,9%). De Fet, las ventes a països de la Unió Europea concentren gairebé la meitat del total de les expedicions totals de Cava (47,1% del total).
 

                             
El consum de Cava a l'Estat
 
Les dades que el Consell Regulador ha donat del consum de Cava en l'àmbit de l'Estat provenen d'un estudi de la consultora Nielsen. Segons l'estudi, tot i amb un menor nombre d’expedicions a 2018, el consum de Cava a l'Estat no es va veure afectat i fins i tot va créixer lleugerament un 0,3%.
L’informe també revela un increment del 2,9% en el valor econòmic de les vendes de Cava.

Al mercat interior, però, les expedicions van ser de 79,3 milions d’ampolles, enfront dels 90,2 milions del 2017, reduïnt-se un 12,1%.

 
El Cava creix en el segment “Premium”
 
El segment Premium de Cava –el Gran Reserva, amb un mínim de criança de 30 mesos- segueix creixent en percentatge sobre el total de producció. El Gran Reserva o superiors son les categories que més han crescut aquest any (+20,3%).
 
Més demanda de Cava ecològic
 
Per altra banda, la categoria de Cava Ecològic va experimentar un increment de vendes (+76%), i a l’actualitat ja suposa un 4,3% del total d’expedicions. Podem afirmar que el consumidor dona un valor superior als caves ecològics de tots els segments, però de manera especial als Gran Reserva (+242,4%).

 Pla Estratègic del Consell Regulador del Cava
 
La Denominació d’Origen CAVA ha elaborat un Pla Estratègic per abordar els nous reptes importants que es presentaran en el futur que s’estructura en 3 pilars: Segmentació/Zonificació, Garantia i Promoció.
 
El Cava és una DO jove que engloba realitats molt diferents i per això, a més de la segmentació, és necessari crear un sistema propi de Zonificació i ordenació geogràfica que compti am un grup de treball del propi sector, un grup tècnic de suport amb les administracions implicades i també un grup assessor d’experts de reconegut prestigi internacional. El Consell espera implantar el nou sistema de Zonificació durant el quart trimestre de 2020.
 
Des del consell regulador aposten per treballar per incrementar el prestigi del Cava i la promoció el seu consum entre nous perfils de client. El principal repte és construir nous hàbits: aconseguir que es converteixi en l’acompanyant perfecte pels sopars, en un aperitiu, en les celebracions o fins i tot en una beguda d’afterwork. Volem que el Cava generi un “orgull de taula” tant a nivell nacional com internacional.
 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
Per primer cop, tres vins escumosos aconsegueixen ex aequo la distinció més gran a La Guia de Vins de Catalunya
Imatge il·lustrativa
Pixabay
La Guia espanyola "Akatavino" ha destacat alguns vins catalans com els més ben puntuats del 2022
MiM Eivissa
MiM Eivissa | Majestic
El xef Nandu Jubany s'alia amb el futbolista per portar la gastronomia d'algun dels seus hotels

COMENTARIS

CAVA-PROSECCO
Manuel Duran, 25/06/2019 a les 11:11
+0
-0
veig que el Cava sols ha augmentat la exportacio un 25% en 10 anys mentre el Prosecco la augmentat mes de un 100% en sols 5 anys!!!
De 149 millions d'ampolles el 2013 a 343 el 2018 segons publicat a Drinks Business.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
L'anyada 2008 del Llegat de Llopart, que ja és al mercat, es pot tastar en exclusiva en una experiència amb una visita privada que el celler ha dissenyat
Integrants del segell col·lectiu Corpinnat
Integrants del segell col·lectiu Corpinnat
La marca col·lectiva celebra la primera edició de la Nit de Verema i insta a la Generalitat a desplegar la llei abans de la pròxima verema
Guillermo Cruz treballant al restaurant Mugaritz
Guillermo Cruz treballant al restaurant Mugaritz | Mugaritz
Guillermo Cruz hauria sostret els vins del Mugaritz per consum propi i per vendre'ls a tercers
La botiga de Torrons Vicens a la Rambla
La botiga de Torrons Vicens a la Rambla | Google Maps
L'Ajuntament de Barcelona ha tancat el local al·legant que no s'havia demanat permís d'obres per adequar el local obert aquest estiu