enoturisme

Com és el perfil dels visitants als cellers catalans?

La Generalitat presenta el primer estudi sobre "El perfil dels visitants als cellers de Catalunya"

Enoturisme Penedès recupera visitants el 2018 i la Ruta del Vi de Lleida, segons Acevin, és número 1 en despesa mitjana de compra de vins

| 17/05/2019 a les 05:45h
Especial: Destacat Cupatges!
Arxivat a: Enoturisme, Agència Catalana de Turisme, visitants a cellers, enoturisme
Llopart és un dels cellers amb millor programació enoturística del país
Llopart és un dels cellers amb millor programació enoturística del país | Llopart
La Marca Enoturisme a Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha realitzat un estudi que té com a objectiu conèixer millor el perfil dels visitants enoturístics. L'objectiu és aprofundir en el seu comportament i millorar les eines de captació i fidelització d’aquests visitants. Precisament aquest objectiu es correspon amb les estratègies del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2018-2022, que l’ACT va donar a conèixer a finals de l’any passat.
 
Segons l'estudi, l’enoturista de Catalunya és majoritàriament home (56%), té 49 anys de mitjana, amb estudis superiors o universitaris (47%) i en situació laboral activa (80%). Viatja amb amics (32%), tot i que també destaquen els viatges en parella (29%), i un 65% ho fa en grups organitzats. A més, és repetidor, ja que el 31% ja ha visitat un celler a Catalunya anteriorment.
 

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, durant la presentació de l'estudi, ha destacat que “Catalunya té un potencial enorme com a destinació enoturística i cal apostar per al desenvolupament decidit d’aquest producte, però cal tenir clar que només ens podrem convertir en un territori enoturístic líder si treballem de manera conjunta l'administració pública i el sector privat”.

En aquest sentit, ha volgut posar en valor la feina realitzada des del programa Enoturisme a Catalunya “que té com a objectiu promoure l’oferta enoturística de les empreses i entitats adherides, oferir plataformes de promoció i comercialització a aquestes i augmentar el nombre de turistes que consumeixen Enoturisme”.
 
El director de l’ACT ha afegit que “d’aquest estudi se’n deriven algunes oportunitats de negoci per als cellers, com són incentivar la participació en activitats enoturístiques diferents per atraure el mercat català, millorar la relació amb les agències de viatge per captar visitants europeus i americans, o elaborar paquets turístics combinats amb activitats culturals destinats als mercats de la resta del món”.

Com a conclusions de l'estudi, destaquen que els visitants cerquen sobretot una experiència de “descoberta” i el preu no és un factor determinant. Les principals motivacions per visitar un celler són “El vi i el seu món”, “És una activitat entretinguda”, i “És una activitat cultural per aprendre coses”.

La majoria escullen el celler o bé per recomanació d’amics (48%) o bé perquè els han ofert a través d’alguna agència de viatge o hotel (40%), i el 50% consulta el web del celler per trobar la ubicació, per informar-se de les activitats o bé per realitzar una reserva.

Un 41% dels visitants als nostres cellers són d’origen europeu, mentre que el 38% prové del mercat domèstic català, el 14% arriba dels Estats Units i el 8% restant és de la resta de països del món.
 
 

Pel que fa a l’allotjament i transport, els catalans que visiten els cellers es desplacen amb cotxe propi i dormen a casa seva. Els estrangers dormen principalment en hotels de 4 i 5 estrelles i en allotjaments rurals, i un 50% ho fa a Barcelona mentre que un 33% dorm en una població propera al celler. El transport principal dels estrangers és l’autocar però cal destacar que un 32% dels americans utilitzen el cotxe de lloguer.

La despesa mitjana dels visitants se situa entorn als 20 euros en activitats del celler i entorn als 25 euros pel que fa als productes, i cal destacar que els catalans realitzen una despesa menor en productes del celler en contraposició a la resta de visitants.

També us pot interessar

Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

COMENTARIS

Estudis per als amics
Enquestador, 19/05/2019 a les 12:26
+2
-0
Impressionant estudi. D'una rigorositat brutal. No hi ha dades de visitants provinenets de la resta de l'estat espanyol. O és que ja entren dins de visitants europeus? Ja hem proclamat la república de l'enoturisme tu. Dic jo que no seria una mica rellevant tenir informació de les comunitats o províncies espanyoles que més visitants aporten?
No està mal fer política des de l'estadística i si de passada amb l'estudi algun amic es guanya un "pico" d'uns quants milers d'euros doncs perfecte.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
FiraBWW
Imatge il·lustrativa
Salmos 2016 de Família Torres obté el Priorat Trophy del certamen | El jurat està format per 400 experts de vi de 38 països, entre ells Masters of wine
Imatge il·lustrativa
La Gastro Week by Abadal és una iniciativa gastronòmica del celler Abadal centrada en l'art de maridar | Restaurants de Barcelona i rodalies oferiran menús únics creats en exclusiva per a l'ocasió i maridats amb vins Abadal
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
Excelsia Vins i Destil·lats, una filial de Família Torres creada el 2018, adquireix la majoria d'El Petit Celler, una distribuïdora Manresana fundada per Sebastià Lozano
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
Loxarel treu al mercat A Pèl Barba-roja, un escumós rosat ancestral elaborat amb sumoll, xarel·lo vermell i garnatxa que fermenten en àmfores de fang | Amb el mètode ancestral només es produeix una sola fermentació, contràriament al Cava o al "Champagne", que fermenten dues vegades