enoturisme

Com és el perfil dels visitants als cellers catalans?

La Generalitat presenta el primer estudi sobre "El perfil dels visitants als cellers de Catalunya"

Enoturisme Penedès recupera visitants el 2018 i la Ruta del Vi de Lleida, segons Acevin, és número 1 en despesa mitjana de compra de vins

| 17/05/2019 a les 05:45h
Especial: Destacat Cupatges!
Arxivat a: Enoturisme, Agència Catalana de Turisme, visitants a cellers, enoturisme
Llopart és un dels cellers amb millor programació enoturística del país
Llopart és un dels cellers amb millor programació enoturística del país | Llopart
La Marca Enoturisme a Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha realitzat un estudi que té com a objectiu conèixer millor el perfil dels visitants enoturístics. L'objectiu és aprofundir en el seu comportament i millorar les eines de captació i fidelització d’aquests visitants. Precisament aquest objectiu es correspon amb les estratègies del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2018-2022, que l’ACT va donar a conèixer a finals de l’any passat.
 
Segons l'estudi, l’enoturista de Catalunya és majoritàriament home (56%), té 49 anys de mitjana, amb estudis superiors o universitaris (47%) i en situació laboral activa (80%). Viatja amb amics (32%), tot i que també destaquen els viatges en parella (29%), i un 65% ho fa en grups organitzats. A més, és repetidor, ja que el 31% ja ha visitat un celler a Catalunya anteriorment.
 

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, durant la presentació de l'estudi, ha destacat que “Catalunya té un potencial enorme com a destinació enoturística i cal apostar per al desenvolupament decidit d’aquest producte, però cal tenir clar que només ens podrem convertir en un territori enoturístic líder si treballem de manera conjunta l'administració pública i el sector privat”.

En aquest sentit, ha volgut posar en valor la feina realitzada des del programa Enoturisme a Catalunya “que té com a objectiu promoure l’oferta enoturística de les empreses i entitats adherides, oferir plataformes de promoció i comercialització a aquestes i augmentar el nombre de turistes que consumeixen Enoturisme”.
 
El director de l’ACT ha afegit que “d’aquest estudi se’n deriven algunes oportunitats de negoci per als cellers, com són incentivar la participació en activitats enoturístiques diferents per atraure el mercat català, millorar la relació amb les agències de viatge per captar visitants europeus i americans, o elaborar paquets turístics combinats amb activitats culturals destinats als mercats de la resta del món”.

Com a conclusions de l'estudi, destaquen que els visitants cerquen sobretot una experiència de “descoberta” i el preu no és un factor determinant. Les principals motivacions per visitar un celler són “El vi i el seu món”, “És una activitat entretinguda”, i “És una activitat cultural per aprendre coses”.

La majoria escullen el celler o bé per recomanació d’amics (48%) o bé perquè els han ofert a través d’alguna agència de viatge o hotel (40%), i el 50% consulta el web del celler per trobar la ubicació, per informar-se de les activitats o bé per realitzar una reserva.

Un 41% dels visitants als nostres cellers són d’origen europeu, mentre que el 38% prové del mercat domèstic català, el 14% arriba dels Estats Units i el 8% restant és de la resta de països del món.
 
 

Pel que fa a l’allotjament i transport, els catalans que visiten els cellers es desplacen amb cotxe propi i dormen a casa seva. Els estrangers dormen principalment en hotels de 4 i 5 estrelles i en allotjaments rurals, i un 50% ho fa a Barcelona mentre que un 33% dorm en una població propera al celler. El transport principal dels estrangers és l’autocar però cal destacar que un 32% dels americans utilitzen el cotxe de lloguer.

La despesa mitjana dels visitants se situa entorn als 20 euros en activitats del celler i entorn als 25 euros pel que fa als productes, i cal destacar que els catalans realitzen una despesa menor en productes del celler en contraposició a la resta de visitants.

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 2 comentaris
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

COMENTARIS

Estudis per als amics
Enquestador, 19/05/2019 a les 12:26
+2
-0
Impressionant estudi. D'una rigorositat brutal. No hi ha dades de visitants provinenets de la resta de l'estat espanyol. O és que ja entren dins de visitants europeus? Ja hem proclamat la república de l'enoturisme tu. Dic jo que no seria una mica rellevant tenir informació de les comunitats o províncies espanyoles que més visitants aporten?
No està mal fer política des de l'estadística i si de passada amb l'estudi algun amic es guanya un "pico" d'uns quants milers d'euros doncs perfecte.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

 
Imatge il·lustrativa
Pedro Ballesteros va radiografiar els escumosos espanyols, a principis del 2021, per publicar-ne les conclusions a la revista britànica Decanter
Els cinc vins de Família Torres de la Col·lecció Antologia
Els cinc vins de Família Torres de la Col·lecció Antologia | Família Torres
El celler presenta les noves anyades dels cinc vins de la col·lecció Antologia: Milmanda 2018, Mas La Plana 2017, Reserva Real 2017, Grans Muralles 2017 i Mas de la Rosa 2018
Imatge il·lustrativa
És freqüent escoltar converses al voltant dels vins quan fem un àpat o quan obrim una ampolla. Algunes afirmacions que sovint escoltem no són certes.
Imatge il·lustrativa
Torres Brandy Zero Challenge vol promoure un canvi de mentalitat en mixologia i cocteleria buscant el compromís ambiental i la dotació pels guanyadors és de 30.000 euros.