Marta Macias, Project Manager de Barcelona Wine Week; «amb els programes de compradors esperem més de 6.500 reunions de negoci»

L'esdeveniment, que substitueix Intervin, ocuparà íntegrament el pavelló 8 del recinte Montjuïc de Fira Barcelona, ​​amb un total de 19.000 m2, del 3 al 5 de febrer del 2020

L'organització dels expositors per territoris, l'Espai Hub i 3 programes per atraure compradors, les grans novetats

| 10/04/2019 a les 17:30h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Fires, Barcelona Wine Week, Marta Macías
Barcelona Wine Week (BWW) -Alimentaria Exhibitions- neix amb la voluntat de mostrar la gran vitalitat del sector del vi espanyol davant operadors nacionals i internacionals.

El president de l'Associació Vinícola Catalana (AVC), Valentí Roqueta, destaca l'elecció de Barcelona com a seu d'una fira que "neix amb la voluntat d’esdevenir la gran festa del vi espanyol". Segons Roqueta, "la ciutat aporta un marc immillorable d'atractiu i infraestructures de qualitat per exhibir amb èxit els grans potencials del vi espanyol al món, i necessita el suport de tot el sector per tal d’aconseguir aquest objectiu".
 

Els vins s'emancipen d'Alimentaria i tindran ubicació i dates pròpies - Foto: Alimentaria


Pilar Just, presidenta de la D.O. Montsant, assenyala que "un esdeveniment com Barcelona Wine Week, on es posen en valor les diferents Denominacions d'Origen, dóna per fi una visió global de la riquesa del sector vitivinícola espanyol.
 
Parlem amb Marta Macías, Project Manager de Barcelona Wine Week.

Perquè Barcelona Wine Week ara tindrà un espai i unes dates pròpies?
Barcelona Wine Week neix com a resposta a unes necessitats del mercat. El món del vi evoluciona i creiem que el format s'havia quedat obsolet. Alimentaria té unes dimensions que feien que Intervin no pogués destacar ni créixer. A part d’això, celebrant la fira dins Alimentària coincidíem amb Vinitaly i anàvem després de Prowine, la fira líder del sector. Això ens comportava moltes dificultats per portar els compradors internacionals que volíem, un dels punts forts d'aquest nou projecte.
 

Marta Macias, Marketing Project Manager de Barcelona Wine Week


La part de negoci és la més important pels expositors… ¿Com solucioneu l'arribada de compradors a la Barcelona Wine Week?
Un dels pilars fonamentals per nosaltres és el negoci. Oferim 3 programes de compradors. Un és el Hosted Buyers, en el qual convidem a més de 300 compradors internacionals especialitzats en el nostre mercat, per una altra banda tenim el programa Vip Buyers, amb el que garantim la presència de més de 1000 operadors nacionals, i el programa Recomienda, amb el qual els clients ens recomanen d'altres clients, als quals convidem i portem al BBW.

Quins canvis més tindrà Barcelona Wine Week respecte Intervin?
Un dels canvis més atractius és un sistema modular clau en mà que estalvia als expositors costos i temps. Abaratim el preu del metre quadrat provocant que el retorn de la inversió sigui molt millor que a Intervin. Trenquem una mica amb la disposició de l’espai habitual de la fira tradicional i organitzem a les marques per territoris vitivinícoles; denominacions d'origen, vins de la terra, "vinos de pago"... per destacar les fortaleses de cada zona; varietats, climes, terrers...

Creiem que les marques en aquest context poden expressar-se molt millor. La disposició de l’espai estarà molt ben resolta gràficament, amb tòtems que informin d'una manera atractiva i provoquin en el visitant un veritable viatge per tot el territori vitícola del país, un recorregut real i molt experiencial que creiem que no existeix en altres esdeveniments similars.

I pel que fa al programa d'activitats? Pots avançar-nos algun detall?
Tindrem l’Espai Hub, que serà un potent programa d'activitats amb 4 eixos fonamentals; el coneixement -maridatges, tastos, píndoles formatives pel sector HORECA...-, una altra part més lúdica relacionant vi amb cultura -música, història, literatura, pintura...-, una part dedicada a la transformació digital i una pota dedicada als mercats i al networking. La gastronomia també serà un pilar fonamental de la BBW amb xefs, maridatges i molta dieta mediterrània que sempre va lligada al vi.

Què té Prowine que fa que sigui ara per ara la fira vinícola més important d'Europa i què ha de fer BBW per competir amb ella?
El nostre posicionament és d'entrada molt diferent. BBW vol convertir-se en l'aparador més gran de vins nacionals del món, pensant sempre en els operadors internacionals. Prowine és la fira líder però de vins de tots els països. Nosaltres volem ser el referent dels vins nacionals i per fer-ho tenim dues de les marques més potents del país; Alimentaria Exhibitions i Barcelona.

Per acabar, vols donar xifres d'objectius de visitants i d'expositors?
Esperem l'assistència de més de 600 expositors i l'objectiu de visitants és entre 12.000 i 15.000. Una altra xifra destacada són les més de 6.500 reunions de negoci que es preveuen.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Joan Nebot
El primer vi català reconegut internacionalment entre els millors
Imatge il·lustrativa
Jordi Bes
Un projecte cooperatiu de "resistència" replanta 7.000 ceps per elaborar vi en un dels municipis metropolitans on la viticultura ha passat a ser testimonial
Imatge il·lustrativa
Oriol Garriga i Solsona és l’impulsor del projecte jove i familiar, iniciat l’any 2013 amb l’objectiu de recuperar el cultiu de la vinya
Imatge il·lustrativa
Amb 19 ors i 12 plates, ha estat la DO Catalana més reconeguda en este certamen internacional