El sector del turisme de negocis descobreix el Penedès com a destí de referència de la mà de Freixenet i Vilarnau

Freixenet i Vilarnau col·laboren amb Spain Through Its Wineries, una iniciativa amb l'objectiu de donar a conèixer el territori a través dels seus cellers més emblemàtics

| 14/03/2019 a les 21:06h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Cellers, Vilarnau, Freixenet, Spain Through Its Wineries
Damià Deàs, gerent de Vilarnau i president de l'Institut del Cava i Pedro Ferrer, vicepresident i conseller delegat de Freixenet
Damià Deàs, gerent de Vilarnau i president de l'Institut del Cava i Pedro Ferrer, vicepresident i conseller delegat de Freixenet
Un grup d'operadors turístics i agències especialitzades han visitat Freixenet i Vilarnau per entendre el Cava i el seu entorn, el Penedès, en el marc de Spain Through Its Wineries, una iniciativa que té l'objectiu de donar a conèixer el territori a través dels seus cellers més emblemàtics, una oferta enogastroturística avalada per l'Organització Mundial del Turisme i impulsada pel Foro de Marcas Renombradas amb l'objectiu de desenvolupar un model de turisme vitivinícola de qualitat, responsable i diferencial. 
 

Sala de bótes amb licor d'expedició a Freixenet - Foto: Sergi Cortés


Pedro Ferrer, vicepresident i conseller delegat de Freixenet, juntament amb Damià Deàs, gerent de Caves Vilarnau i president de l'Institut del Cava, han sigut els encarregats de fer els parlaments que donaven inici a una jornada per promocionar el Penedès com a destí enoturístic de referència.

Pedro Ferrer ha explicat que el Grup Freixenet rep mig milió d'enoturistes l'any, 400.000 només entre Mèxic i Califòrnia. Les caves Freixenet, en concret, van rebre més de 80.000 visitants durant el 2018. "L'any que vam iniciar l'enoturisme a Mèxic vam fer 30.000 visites. Avui en fem 300.000. A diferència d'altres activitats empresarials, el sector vitivinícola atreu un turisme de qualitat i diferencial que repercuteix de forma positiva a la zona", ha rebat, "és un valor afegit que hem de cuidar i preservar sense deixar de banda el nostre principal negoci com a productors de vi i cava”.
 

Cava Vilarnau reposant en rima - Foto: Sergi Cortés


Damià Deàs, no creia en el turisme del vi fa 7 anys, quan Vilarnau va començar a rebre visites al celler. "Avui sóc un fonamentalista de l'enoturisme. És veritat que tenim uns bons mestres, Gonzalez Byass, que a Xerès reben 200.000 visites anuals". Maria Baro, la responsable d'enoturisme del celler, ha fet possible que el 2018 Vilarnau acabés l'any amb uns 14.000 visitants. Damià ha posat èmfasi en "potenciar la part emocional dels nostres cellers. Hem de mostrar els nostres productes, però sobretot hem de transmetre experiències, la part més emocional".

L'acte també ha comptat amb la presència de Pablo López, Director General del Foro de Marcas Renombradas; Zaida Semprún, directora comercial del projecte STIW.

Presentació destí Penedès

El Penedès, situat a 30 minuts de Barcelona, s'ha convertit en un destí de referència del turisme enològic. Avui dia rep més de quatre-cents mil visitants a l'any i és la segona Ruta del Vi més visitada d'Espanya. Segons l'últim informe publicat per l'Associació Espanyola de Ciutats del Vi (ACEVIN), l’enoturisme continua mostrant un important ritme de creixement anual. En concret, el 2017 el nombre total de visitants a cellers i museus del vi associats a les Rutes del Vi va superar els 3 milions, la qual cosa va suposar un creixement anual del 18%.
 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Joan Nebot
El primer vi català reconegut internacionalment entre els millors
Imatge il·lustrativa
Joan Nebot
Joan Nebot ens recomana l'Abadal Picapoll 2018, que va ser el primer monovarietal de picapoll de la DO Pla de Bages
Imatge il·lustrativa
La DO intensificarà l’estratègia institucional i accelerarà les mesures de caràcter legal per salvaguardar el paisatge del territori
Imatge il·lustrativa
És un homenatge a les muntanyes del Montsant, on segons diuen els seus creadors, "tot comença i tot acaba".