El sector del turisme de negocis descobreix el Penedès com a destí de referència de la mà de Freixenet i Vilarnau

Freixenet i Vilarnau col·laboren amb Spain Through Its Wineries, una iniciativa amb l'objectiu de donar a conèixer el territori a través dels seus cellers més emblemàtics

| 14/03/2019 a les 21:06h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Cellers, Vilarnau, Freixenet, Spain Through Its Wineries
Damià Deàs, gerent de Vilarnau i president de l'Institut del Cava i Pedro Ferrer, vicepresident i conseller delegat de Freixenet
Damià Deàs, gerent de Vilarnau i president de l'Institut del Cava i Pedro Ferrer, vicepresident i conseller delegat de Freixenet
Un grup d'operadors turístics i agències especialitzades han visitat Freixenet i Vilarnau per entendre el Cava i el seu entorn, el Penedès, en el marc de Spain Through Its Wineries, una iniciativa que té l'objectiu de donar a conèixer el territori a través dels seus cellers més emblemàtics, una oferta enogastroturística avalada per l'Organització Mundial del Turisme i impulsada pel Foro de Marcas Renombradas amb l'objectiu de desenvolupar un model de turisme vitivinícola de qualitat, responsable i diferencial. 
 

Sala de bótes amb licor d'expedició a Freixenet - Foto: Sergi Cortés


Pedro Ferrer, vicepresident i conseller delegat de Freixenet, juntament amb Damià Deàs, gerent de Caves Vilarnau i president de l'Institut del Cava, han sigut els encarregats de fer els parlaments que donaven inici a una jornada per promocionar el Penedès com a destí enoturístic de referència.

Pedro Ferrer ha explicat que el Grup Freixenet rep mig milió d'enoturistes l'any, 400.000 només entre Mèxic i Califòrnia. Les caves Freixenet, en concret, van rebre més de 80.000 visitants durant el 2018. "L'any que vam iniciar l'enoturisme a Mèxic vam fer 30.000 visites. Avui en fem 300.000. A diferència d'altres activitats empresarials, el sector vitivinícola atreu un turisme de qualitat i diferencial que repercuteix de forma positiva a la zona", ha rebat, "és un valor afegit que hem de cuidar i preservar sense deixar de banda el nostre principal negoci com a productors de vi i cava”.
 

Cava Vilarnau reposant en rima - Foto: Sergi Cortés


Damià Deàs, no creia en el turisme del vi fa 7 anys, quan Vilarnau va començar a rebre visites al celler. "Avui sóc un fonamentalista de l'enoturisme. És veritat que tenim uns bons mestres, Gonzalez Byass, que a Xerès reben 200.000 visites anuals". Maria Baro, la responsable d'enoturisme del celler, ha fet possible que el 2018 Vilarnau acabés l'any amb uns 14.000 visitants. Damià ha posat èmfasi en "potenciar la part emocional dels nostres cellers. Hem de mostrar els nostres productes, però sobretot hem de transmetre experiències, la part més emocional".

L'acte també ha comptat amb la presència de Pablo López, Director General del Foro de Marcas Renombradas; Zaida Semprún, directora comercial del projecte STIW.

Presentació destí Penedès

El Penedès, situat a 30 minuts de Barcelona, s'ha convertit en un destí de referència del turisme enològic. Avui dia rep més de quatre-cents mil visitants a l'any i és la segona Ruta del Vi més visitada d'Espanya. Segons l'últim informe publicat per l'Associació Espanyola de Ciutats del Vi (ACEVIN), l’enoturisme continua mostrant un important ritme de creixement anual. En concret, el 2017 el nombre total de visitants a cellers i museus del vi associats a les Rutes del Vi va superar els 3 milions, la qual cosa va suposar un creixement anual del 18%.
 

També us pot interessar

Marta Rovira, del celler prioratí Mas d'en Gil, ensenya la llicorella al món a través de l'aplicació zoom.
Marta Rovira, del celler prioratí Mas d'en Gil, ensenya la llicorella al món a través de l'aplicació zoom. | Marzena Dziuk
Jordi Bes
Molts han hagut de recórrer a ERTOS però fan mans i mànigues per seguir cuidant de la vinya i dels animals | La cooperativa l'Olivera manté el coronavirus allunyat del seu projecte social i acorda seguir elaborant el vi de Barcelona
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Selecció per a un Sant Jordi #confinats
Ada Parellada del restaurant Semproniana
Ada Parellada del restaurant Semproniana
Carme Gasull
La situació derivada pel Covid-19 està afectant durament el sector de l’hostaleria i la restauració. Què fan, com i des d’on algunes dones de la gastronomia per afrontar-la? Com veuen el futur?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Fill de Sant Climent Sescebes i nascut en terrenys de pissarra i sorra neix un dels vins negres més interessants de l'Alt Empordà.
Imatge il·lustrativa
El celler ofereix la possibilitat que tothom que hagi passat l’aniversari en confinament pugui gaudir com a convidat d’una de les seves experiències | L'oferta serà vàlida durant tot aquest any 2020 | Llopart amplia les propostes enoturístiques posant l’accent en les visites a l’aire lliure
Imatge il·lustrativa
Laura Conde
Repassem les tendències d'una cuina, la vegetariana, que probablement visqui el seu millor moment.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
Entrevista amb Joan Josep Raventós, portaveu de Vi i Cava de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC)