París, Dortmund i Buenos Aires encapçalen el consum de vi

WINE PARIS ha encarregat un estudi sobre "El consum i la distribució del vi a les grans ciutats del món"

El rànquing de les 10 ciutats consumidores de vi més importants del món, a Europa, Amèrica i Àsia, situa París en primera posició

Nico Bour, Uvinum; «en pocs anys, la venda de vins a l'Estat a través d'Internet serà el 30 o el 35% del negoci»

| 03/12/2018 a les 21:44h
Arxivat a: Actualitat, Mercat del vi, Consum del vi, Les ciutats i el vi, Europa i el vi, París i el vi
Una gran part del mercat i del consum de vi es concentra a les ciutats. En total, el 54,9% de la població mundial viu en ciutats, proporció molt superior en els principals països consumidors de vi: el 83% dels anglesos, el 82% dels nord-americans, el 80% dels francesos, el 80% dels espanyols i el 77% dels alemanys viuen en ciutats on compren i hi beuen vi.

L'àrea metropolitana de París, amb 5,3 milions d'hectolitres de vi consumits el 2017 (equivalents a 709 milions d'ampolles) se situa per davant de l'aglomeració urbana de la Ruhr (Essen, Dortmund, Duisburg), el consum aquest mateix any va ser de 4 milions d'hectolitres (537 milions d'ampolles) i de Buenos Aires (amb 3,6 milions d'hectolitres).

En quart i cinquè lloc, Milà (3,3 milions d'hl) i Londres (2,95 milions d'hl), seguits de Nova York (2,8 milions d'hl) i de Los Angeles (2,2 milions d'hl). El rànking el segueix  Roma (1,7 milions d'hl), Berlín (1,95 milions d'hl) i Tòquio (1,2 milions d'hl), única ciutat asiàtica de la llista.

Consumidors, líders d'opinió i distribuïdors marquen el ritme i les tendències

Nova York, París i Londres compten amb un gran nombre de punts de venda de vi al circuit comercial tant detallista com horeca: 38.900 a Nova York, 23.750 a París i 17.500 a Londres, davant de 13.350 a la Ruhr alemanya. Si ho comparem amb la seva població, París és la zona de distribució de vi més densa del món. El lideratge de la capital francesa està impulsat per una xarxa de líders d'opinió influents, representats, per exemple, per 20.000 hotels i restaurants, bars de vins, cafès, 1.100 botigues de vins, 1.990 punts de venda de distribució i restaurants, que sumen un total de 142 estrelles de la Guia Michelin.

Les grans zones urbanes, liderades per París, són també el lloc on sorgeixen les principals tendències i modes en els hàbits de consum. La demanda de vi "natural", el vi ecològic i la febre per al rosat són fenòmens importants l'origen dels quals es troba a París.



Paris, capital mundial del vi

WINE PARIS és el primer gran esdeveniment internacional del sector del vi a París que tindrà lloc de l'11 al 13 de febrer de 2019 a Paris Expo Porta de Versalles. 2.000 expositors / 25.000 visitants / 35% visitants internacionals.

L'esdeveniment ofereix l'oportunitat de descobrir nous vins, compartir experiències, fer nous descobriments i conèixer les tendències internacionals.

També us pot interessar

Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Imatge il·lustrativa
Ahir es van lliurar els premis de la 6a edició del Concurs BlocDOCat de la Denominació d’Origen Catalunya |
Imatge il·lustrativa
La marca col·lectiva de la UE Corpinnat suma el seu novè soci, el celler Mas Candí
Imatge il·lustrativa
Família Torres instal·la, per segon any consecutiu, un exclusiu espai pop up al centre de Vielha durant aquestes festes de Nadal per acostar els seus vins més emblemàtics als residents i visitants de la Vall d’Aran.