Entrevista amb Nico Bour, UVINUM

Nico Bour, Uvinum; «en pocs anys, la venda de vins a l'Estat a través d'Internet serà el 30 o el 35% del negoci»

Parlem amb Nico Bour, cofundador d'Uvinum, el Marketplace de vins, cerveses i destil·lats de referència a Europa.

Millennials: Què busquen en un restaurant?

| 15/11/2018 a les 17:12h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Vi i tecnologia, Marketplace, Nico Bour, Uvinum
Nico Bour és cofundador d'Uvinum
Nico Bour és cofundador d'Uvinum
Uvinum engega el 2009, quan els viatges i la moda començaven a ser presents en l'àmbit digital, però no el vi. Una aposta arriscada en aquells moments, però anticipant-se a un mercat cada vegada més connectat i global. Recentment Uvinum ha estat adquirida en la seva totalitat per Pernod Ricard, el segon grup del món en destil·lats i en vins.

Què és avui Uvinum?
Uvinum ven avui més de 110.000 referències de vins. 150 partners a Europa -bodegues, botigues, distribuïdors…-. Venem a mercats clau; França, regne unit, Alemanya, Espanya, Itàlia, Holanda, Portugal, Bèlgica, etc.

Quanta gent hi treballa?
Ara mateix som un equip de 25 persones, tots som natius digitals.

Quina és la vostra visió del món del vi?
A Uvinum intentem millorar la distribució local i portar-la a un horitzó global i connectat. Som un model comissionista pur. Anem a èxit, i per aconseguir vendre molt necessitem molta audiència. Tenim al voltant d’un milió de visites a nivell europeu cada mes, i d’audiència qualificada. Treballem amb tots els canals de captació digitals; afiliació, newsleters, Facebook, Instagram, SEO, SEM…

Com està la venda de vi per Internet a l’Estat?
A l’Estat la venda del vi avui representa 1,5 del negoci. A Alemanya estan al 7% i al Regne Unit al 12%. A la Xina les vendes de vi a la xarxa representen el 30 o 35% del volum de negoci. En pocs anys, la venda a Internet a l’Estat arribarà a aquest 30 o 35%, no en tinc cap dubte.

A Espanya hi ha unes 150 botigues de vi online, i a França o al Regne Unit unes 500. I el mercat és petit aquí, parlem d’uns 100 o 120 milions d’euros tot i que les xifres no són molt clares. El mercat està molt atomitzat i fragmentat… Aquí és on pren protagonisme un Marketplace. Per posar un marc de referència davant de tants "players". Aglutinem oferta i centralitzem la demanda.

Però Internet és molt fred no?
Cert, és fred. Costa molt donar-li vida, no podem pretendre canviar un venedor d’una botiga, amb la seva amabilitat, presencia, etc. Nosaltres anem cap a una altra banda, amb departaments d’atenció al client, que són la part més humana del nostre negoci. I també oferim servei de "Personal Shopper" via xat a la web amb el nostre enòleg Juan Manuel Gonzalvo. El està permanentment connectat esperant els possibles dubtes o preguntes dels usuaris.

Moltíssims cellers, diria que la majoria, no tenen e-commerce, no venen per Internet des del seu lloc web…
Si, és veritat. Als Estats Units, on l’enoturisme és fonamental, pràcticament un 50% de la venda es fa des del web del celler. A França és similar. Aquí tenim una oportunitat molt gran.

S’ha de tancar el cercle; visita, producte, venda, entenent que amb això els cellers no es faran d’or, però ho hem d'oferir com un servei. La venda s'ha de poder fer per Internet.
Hem de canviar les maneres de treballar. Veure el que s’està fent en altres països. Uvinum passarà a ser una web de venda de producte a una empresa de serveis.

Per acabar, quines tendències hi ha quant a producte al món del vi?
Convido al sector del vi a ser més senzill, a simplificar. Som en l’època del m’agrada de Facebook, la gent les notes de cacau, de torrats o de vainilla no les entén. El sector està molt allunyat del consumidor, que compra vins de 5 o 10 euros. La gent no en sap, ni en vol saber.

El nou consumidor té ganes de passar-s’ho bé, de riure, que inverteix oci, que lloga pisos, no els compra, que no té cotxe perquè el comparteix… I vol visitar cellers. L’usuari vol tastar vins diferents, de molts llocs diferents, amb molta menys complexitat, amb menys fusta. Amb franges de preus entre 8 i 12 euros, i amb imatges molt atractives.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Imatge il·lustrativa
Es pot gaudir del cava sense entendre-hi? Sí… però segurament menys | Fermentacions, bombolla, conservació... En el cas del cava, més coneixement també és més plaer.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
La mini casa s'ha instal·lat al celler Artcava, a Avinyonet del Penedès | Els promotors volen instal·lar-ne una a cada DO vitivinícola catalana | Passar-hi una nit s’ofereix per 129 euros, sense televisió, WiFi ni cortines

COMENTARIS

Potser però ...
Potser però ..., 15/11/2018 a les 18:11
+3
-0
Estic convençut que les declaracions de Nico Bour són encertades però ... quan entrem a les webs de venta online de vins i busquem els més venuts ... ta-chan! Són sempre vins de tall econòmic (per sota de 10 Eur. per possar un exemple) que es venen a un preu encara més econòmic ... No deixa de ser cultura de low-cost, que a la llarga propiciarà sous low-cost i vida low-cost.
És obvi que no ens podem permetre beure cada dia vins de 15, 20, 30 eurs, l'economia domèstica no està per llançar cohets però reflexionem. Per tal d'el·laborar volum (per poder vendre a baix preu) hem de renunciar a moltes coses, la primera a deshumanitzar el camp i la pagesia i la segona a consumir productes molt corretgits amb química, de la bona i de la dolenta, que de tot hi ha.
Arribarà el dia en que la UE obligui a etiquetar tots els continguts d'aquest aliment que és el vi i estic segur que molts productors hauràn d'explicar molt bé qué és cada cosa.
El consum de vi està predestinat a caure a llarg plaç però ... i si canviem el gintonic pel vi, o la cervessa? Estic segur que podriem tenir llavors vins de molt alta qualitat, sense massa química, amb bon preu per la pagesia i per als consumidors. Hem de crear el consumidor inteligent i aixó es fa amb bona informació.
Salut!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Imatge il·lustrativa
El cava es pot comprar a 7,95 euros i, de cada ampolla venuda, es destinaran 1,39 euros a campanyes de foment del català | El Cava per la llengua es troba a la xarxa d'establiments Bonpreu - Esclat.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Presentem 24 novetats de vins tranquils d'aquest 2018, d'entre 6 i 150 euros | La propera setmana publicarem 24 novetats d'escumosos perquè aneu escollint els candidats a formar part de les taules nadalenques
Imatge il·lustrativa
L'objectiu d'aquesta acció és apropar el cava als consumidors joves 'millennianls', a més d'un públic més familiar.