mercats

Els homes i les dones consumeixen vi de manera diferent?

Al món hi ha 2 mil milions de consumidors que estan dividits de manera força igual entre els dos gèneres: els homes i les dones consumeixen vi de manera diferent?

El mercat xinès de vins; tendències i oportunitats

| 07/11/2018 a les 12:54h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, Wine Intelligence, Hàbits de consum en vi, El vi i el gènere

Pot ser que aquesta sigui una pregunta perillosa i tronada a aquestes alçades, però tanmateix, també és una qüestió que pot interessar i pot tenir certa repercussió dins l'àmbit comercial: al món hi ha 2 mil milions de consumidors que estan dividits de manera força igual entre els dos gèneres.

S'ha escrit molt sobre les suposades diferències entre homes i dones en termes de com pensen, actuen i interactuen entre si. També hi ha molta generalització sobre en com compren, basada en l'observació (i, en ocasions, en prejudicis no demostrats).

Segons els investigadors de Wine Intelligence (una plataforma digital que es dedica al món del vi: consultoria, anàlisis, investigació, consum, informes, etc), sovint es troben que altres factors separats del gènere proporcionen millors explicacions per a comportaments diferents: l'edat, el lloc de residència, si els fills viuen a casa, tot el que els consumidors saben sobre vi, si van créixer en una llar de consumidors de vi, quins ingressos tenen i probablement una combinació de tot això i alguns altres factors.

Amb tot, la qüestió del gènere i el vi roman, i també una sèrie de teories fascinants i en la seva majoria anecdòtiques sobre el comportament del vi relacionat amb el gènere. En el seu estudi anomenat Wine Consumption and Gender: Do men and women really approach wine differently? (El consum del vi i el gènere: els homes i les dones es relacionen amb el vi de manera diferent?) Wine Intelligence pren algunes de les hipòtesis més escoltades i estudia els seus consumidors internacionals, que són molts, i també totes les dades d'actituds, més alguns experiments d'investigació específicament dissenyats, per veure si hi ha alguna evidència a la qual donar suport o refusar.

Amb l'estudi, Wine Intelligence no pretén tirar res per terra, ni tampoc provar res, en canvi sí que els interessa observar el que l'evidència diu fins ara.

L'informe investiga onze hipòtesis sobre la diferència de gènere en l'ús i l'actitud del vi en sis mercats clau per al vi: Austràlia, Canadà, Xina, Japó, Regne Unit i Estats Units. En aquests sis mercats combinats, s'estima que hi ha 230 milions de bevedors de vi, dividits gairebé exactament entre homes i dones.

Algunes de les hipòtesis que busquen abordar inclouen:

Les dones beuen més que els homes?

La resposta curta és no. L'informe troba una divisió gairebé igual entre homes i dones en termes de la proporció de bevedors de vi regular en els mercats. Diu que en els sis mercats clau per beure vi hi ha una divisió propera al 50/50, a part de la Xina, on hi ha una mica més d'homes que de dones.

Els homes estan més informats pel que fa al vi, en comparació amb les dones?

Els resultats en això no van ser concloents, però sí més complexos del que s'esperava originalment. Els homes i les dones tenen nivells molt similars de coneixement del vi en els sis mercats, el que porta a un índex global d'informació del vi que és idèntic per a homes i dones. Tot i així, els homes són significativament més segurs amb el vi en tots els mercats, amb excepció de la Xina, on les dones i els homes tenen la mateixa confiança pel que fa al vi. Això sí, hi ha una proporció significativament major d'homes que declaren que sempre són ells que demanen vi quan està en un restaurant.

És més probable que les dones comprin vins sostenibles i ètics en comparació amb els homes?

En un context global, una proporció significativament major de dones considera comprar vi orgànic, produït de manera sostenible i de comerç just. Més específicament, la major bretxa es veu a Suècia, on el 69% de les dones van dir que seria probable que compressin vi orgànic, mentre que només el 52% dels homes consideraria comprar-lo. La intenció de compra dels vins de comerç just i de producció sostenible és similar a la del vi orgànic, amb més dones obertes a comprar aquests vins.

A més, l'informe de Wine Intelligence, també abasta qüestions interessants com si els homes gasten més diners en vi que les dones, si beuen més vi negre i les dones més escumosos o si el gènere femení és més conscient a l'hora de moderar el seu consum d'alcohol.

Podeu consultar aquest informe de Wine Intelligence sobre el consum de vi i gènere 2018, aquí.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Nico Bour és cofundador d'Uvinum
Nico Bour és cofundador d'Uvinum
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb Nico Bour, cofundador d'Uvinum, el Marketplace de vins, cerveses i destil·lats de referència a Europa.
Imatge il·lustrativa
Convocada pel Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya per impulsar la recerca infermera amb impacte social | Cava Bertha ha produït un cava solidari i els beneficis de la seva venda es destinaran al finançament d’aquest projecte
Imatge il·lustrativa
A més, l’anyada 2018 es caracteritza per una matèria primera excel·lent que ha de permetre l’obtenció de vins de gran qualitat.