Nous cellers se sumen a Vinya-Celler-Masia

Vins El Cep, Baronia de Vilademuls i Can Marlès s’involucren amb la marca de garantia de collita pròpia VINYA-CELLER-MASIA

| 31/10/2018 a les 20:03h
Arxivat a: Actualitat, Vins del Cep, Can Merlès, Baronia de Vilademuls, Vinya-Celler-Masia

Tres cellers (dos del Penedès i un del Terraprim de l’Empordà) s’han sumat al projecte Vinya-Celler-Masia per impulsar un canvi en el reconeixement dels cellers de collita pròpia. Aquests tres cellers —Vins El Cep, Baronia de Vilademuls i Can Marlès— elaboren tots els seus vins, a les seves pròpies instal·lacions a partir del raïm de les seves vinyes i els comercialitzen amb marca pròpia. Aquests són els principals requisits que han de complir els cellers que formen part d’aquesta marca col·lectiva.

Lucia Pombo (Can Marlès) considera que és “imprescindible treballar en una línia que permeti la consolidació de petits cellers que elaboren productes autèntics, amb respecte pel medi ambient i consciència de conservació de les petites tradicions”. Lucia Pombo creu que els productors que també són elaboradors han de començar a fer accions conjuntes de defensa i preservació de la vinya. I, segons ella, el primer pas és donar valor a la terra i al procés de transformació que es fa als cellers “i que es pot considerar com un art”.

Pombo creu que a través de la marca Vinya-Celler-Masia es pot identificar una manera de fer. Precisament, Joaquim Reig (Baronia de Vilademuls) creu que aquesta marca ha de servir per posar de relleu la qualitat dels seus productes i guanyar prestigi en el mercat. Reig creu que aquesta és la via perquè el consumidor pugui detectar fàcilment els vins que provenen de cellers on es fa tot el procés, des de la vinya fins a l’ampolla. Maite Esteve (Vins El Cep) assegura que Vinya-Celler-Masia identifica i diferencia de forma clara i senzilla una manera de fer, un perfil de cellers que viuen la transformació de la vinya i l’elaboració del producte com un procés artesanal.

El president de Vinya-Celler-Masia, Francesc Suriol, creu que la marca necessita un nou impuls per adequar-se al seu potencial, ja que el context del sector vinícola català ha canviat molt en els últims anys i que ha arribat el moment de donar a conèixer i  posar en valor aquesta marca de garantia de collita pròpia.





 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Joan Nebot
El primer vi català reconegut internacionalment entre els millors
Imatge il·lustrativa
És un homenatge a les muntanyes del Montsant, on segons diuen els seus creadors, "tot comença i tot acaba".
Imatge il·lustrativa
Un any més, i ja en van cinc, torna el festival de l'Espluga de Francolí els dies 5, 6 i 7 d'abril | El festival combina la novel·la criminal (negra i policíaca) amb els vins de la DO Conca de Barberà | Aquest any inclou una conferència sobre Vi i Literatura, a càrrec dels autors de la Guia de Vins de Catalunya.
D'esquerra a dreta, Rob Cullen, director comercial de Drinks International; Miquel Torres Maczassek, director general de Família Torres; i Christian Davis, editor de Drinks International.
D'esquerra a dreta, Rob Cullen, director comercial de Drinks International; Miquel Torres Maczassek, director general de Família Torres; i Christian Davis, editor de Drinks International.
Drinks International elabora un llistat de 50 marques a partir d’una enquesta a professionals del sector de 48 països en col·laboració amb Wine Intelligence | El celler familiar s’ha mantingut en aquesta posició durant nou anys i ocupa el segon lloc del rànquing mundial, després de Penfolds