reataurants

7 de cada 10 catalans fan la reserva al restaurant amb dispositiu mòbil

OpenTable ha presenta el seu estudi 'Radiografia del comensal català en l'era digital', amb una mostra de més de 1000 enquestats

El 48% de reserves es fan els dissabtes, i el 22% els divendres

El 40% dels millenials escullen restaurant per les ressenyes que troben a Internet

Millennials: Què busquen en un restaurant?

| 31/10/2018 a les 07:07h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Gastronomia, reserves, restaurants, OpenTable

Adrian Valeriano, Vicepresident de Vendes i Serveis Globals d'OpenTable


OpenTable és una plataforma tecnològica que gestiona més de 26 millons de reserves al mes a tot el món. Té acords amb més 47.000 restaurants a més de 100 països. Austràlia, Regne Unit, Canadà, Mèxic o Estats Units són alguns dels països on opera.

Fa 9 mesos que va començar a treballar a Barcelona amb acords amb més de 250 restaurants de Barcelona i província. Adrian Valeriano, Vicepresident de Vendes i Serveis Globals d'OpenTable, especifica que són tots ells "restaurants on es prima l'experiència gastronòmica".

Aquest octubre, OpenTable ha revelat les principals conclusions del seu estudi 'Radiografia del comensal català en l'era digital', fet a una mostra de 1000 comensals d'entre 18 i 65 anys. Aquest informe revela les preferències i comportaments dels catalans en les diferents etapes de la seva experiència gastronòmica, des de la gestió de la reserva fins després de menjar al restaurant. L'estudi destaca les oportunitats que tenen els restauradors per atraure els comensals de Catalunya.

El 48% de reserves es fan els dissabtes, i el 22% els divendres. El 70% reserven des de dispositiu mòbil i el 51% prioritza una xarxa WIFI per escollir-lo


L'estudi mostra que el 48% de reserves es fan els dissabtes, i el 22% els divendres. Els diumenges són la tercera opció, dada que contrasta amb altres països com el Regne unit on els diumenges són els dies preferits pels comensals anglesos.

El 70% dels catalans reserven taula amb dispositiu mòbil, enfront del 50% al Regne Unit o el 65% a la mitjana mundial. A Alemanya, només un terç de la població utilitza el mòbil per reservar, dada que podria explicar que el 52% de catalans han tingut problemes per reservar al restaurant per telèfon.

El 40% dels millenials escullen restaurant per les ressenyes que hi troben -no només a OpenTable, també en altres portals de reserves-, xifra 10 punts superior a la mitjana mundial, un 30%.

El 51% entenen que el WIFI d'un restaurant és fonamental per escollir-lo. L'estudi també revela que valoren poder veure fotos dels plats fetes per altres comensals.

Adrian Valeriano, en declaracions a Cupatges, explica que "un alt percentatge de comensals catalans deixa ressenyes dels restaurants, en concret un 47%, fet que no passa en altres països. Atraure comensals el diumenge, que a Catalunya és la tercera opció, és una de les grans oportunitats dels restauradors".
 


Segons Adrian, "amb gairebé el 60% de catalans menjant fora a mínim un cop per setmana, els catalans prioritzen la senzillesa i rapidesa del sistema de reserva (61%), poder veure les ofertes especials (50%) i veure les ressenyes d'anteriors comensals (47%)".

Les tecnologies que més agraeixen els catalans en un restaurant són comptar amb xarxa de WiFi (47%), una web intuïtiva (24%) i opcions per carregar el mòbil al local (18%). Un de cada dos catalans ha hagut de canviar de restaurant perquè no li van agafar el telèfon.

"Els comensals catalans cada vegada demanen més que les plataformes de reserves en línia permeten reservar una taula de forma ràpida, intuïtiva, amb total transparència pel que fa a la informació i reviews dels restaurants i, sobretot, en pocs passos", explica Adrian, "el comensal actual vol tenir el control més gran possible de la seva reserva".
 
Les ressenyes en línia, font d'informació i confiança per als catalans
 
"Tot i que els catalans tendeixen a ser tradicionals al voltant de qui confien a l'hora de triar un restaurant, les ressenyes en línia s'han convertit ja en l'opció preferida per al 30%, només per darrere de les recomanacions de familiars i amics, amb un 55%", destaca Valeriano. "Per als millennials catalans, que són el grup d'edat que més surt a menjar fora, les ressenyes en línia són encara més importants, i són ja la font a la qual acudeix gairebé el 40% per decidir entre un restaurant o un altre".

Cuina tradicional, tapes i gastronomia italiana, les preferides pels catalans

Un 64% es decanta per la cuina tradicional catalana, seguida de la italiana i les tapes, amb un 49% ambdues. La cuina japonesa i la mexicana, amb un 25% i un 21% respectivament, tancarien el top 5 del gust dels enquestats.
 

També us pot interessar

Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
«Somiadors, és l'aposta dels enòlegs de Torres a l'Empordà i correspon al quart vi de la col·lecció 7 Magnífics. L'essència de la carinyena vella amb una justa aportació de la garnatxa per fer-lo més plaent en boca»
Imatge il·lustrativa
El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, organitza la participació de 97 empreses al certamen que tindrà lloc del 17 al 19 de març a Düsseldorf
Imatge il·lustrativa
Una font de vermut El Bandarra presideix la inauguració del Mercat Little Spain de Nova York
El passat divendres, a la seu de la Confraria del Cava a Torre Ramona, es va signar el conveni entre el Col·legi d'Enòlegs i Enòlogues de Catalunya (CEEC), l'Associació Catalana d'Enòlegs (ACE) i la Confraria del Cava