llibres

Neix la Guia d’Enoturisme de Catalunya

És un llibre de 360 pàgines que inclou 700 llocs recomanats: 218 cellers per visitar, 166 restaurants, 170 allotjaments, 93 enoteques i 51 visites cultures del vi

La Guia d’Enoturisme de Catalunya sortirà al mercat el cap de setmana del 30 de juny i 1 de juliol, en una promoció de llançament amb La Vanguardia, al preu especial de 14,95€ a tots els quioscos de Catalunya

"Marketing del Enoturismo" de Lluís Tolosa, millor llibre per a professionals del vi 2017

| 26/06/2018 a les 13:37h
Especial: lectura obligatòria
Arxivat a: Llibres, Guia d'Enoturisme de Catalunya, enoturisme
Imatge il·lustrativa
La primera edició de la Guia d’Enoturisme de Catalunya és un llibre de 360 pàgines que inclou 700 llocs recomanats: 218 cellers per visitar, 166 restaurants, 170 allotjaments, 93 enoteques i 51 visites cultures del vi. Cada ruta del vi es complementa amb les principals visites turístiques de la zona per poder compaginar turisme i enoturisme. També inclou les principals empreses de serveis enoturístics, els principals punts d’informació i l’agenda mensual d’activitats enoturístiques per saber quin moment de l’any és el millor per visitar cadascuna de les rutes del vi catalanes.

El primer capítol de la guia presenta una ruta del vi a la ciutat de Barcelona, totalment inèdita fins al moment, amb prop d’un centenar de llocs recomanats. Després venen els capítols dedicats a les zones vitivinícoles més properes a Barcelona: Alella, Pla de Bages i Penedès. Posteriorment la Ruta del Vi de l’Empordà i la Ruta del Vi de Lleida a la DO Costers del Segre. La part final del llibre està dedicada a les rutes del vi a les comarques tarragonines: Conca de Barberà, Priorat-Montsant, Tarragona i Terra Alta. 

La Guia d’Enoturisme de Catalunya sortirà al mercat el cap de setmana del 30 de juny i 1 de juliol, en una promoció de llançament amb La Vanguardia, al preu especial de 14,95€ a tots els quioscos de Catalunya. Un cop acabada la promoció de llançament de La Vanguardia, a partir del 2 de juliol, la Guia d’Enoturisme de Catalunya es distribuirà a totes les llibreries de Catalunya i als cellers, restaurants, allotjaments, enoteques i museus i centres d’interpretació del vi que vulguin col·laborar en la distribució (PVP 19,00€). En els propers mesos està prevista l’edició en castellà, anglès i francès. 

La guia es publica amb la col·laboració de l’INCAVI, l’Agència Catalana de Turisme, les quatre diputacions, Turisme de Barcelona, Enoturisme DO Alella, EnoturismePENEDÈS, Priorat Enoturisme, la Ruta del Vi de l’Empordà, la Ruta del Vi de Lleida, els consells reguladors de la DO Alella, DO Pla de Bages, DO Penedès, DO Empordà, DO Costers del Segre, DO Conca de Barberà, DO Tarragona i DO Terra Alta, els ajuntaments de Vilafranca del Penedès, Sant Sadurní d’Anoia, Subirats, Avinyonet del Penedès i Montblanc, amb la col·laboració especial de La Carretera del Vi, que regala als lector de La Vanguardia el passaport de La Carretera del Vi amb les guies distribuïdes als quioscos de la demarcació de Barcelona.

L’autor, Lluís Tolosa, és sociòleg, escriptor i divulgador de la cultura del vi. Autor d’una vintena de llibres de vins i enoturisme, amb els quals han guanyat una dotzena de premis nacionals i internacionals. El passat mes de maig, el seu llibre Marketing del Enoturismo va rebre el premi Best Wine Tourism Book in the World 2018 a la final mundial dels Gourmand World Awards, celebrada a Yantai (Xina).

També us pot interessar

Marta Rovira, del celler prioratí Mas d'en Gil, ensenya la llicorella al món a través de l'aplicació zoom.
Marta Rovira, del celler prioratí Mas d'en Gil, ensenya la llicorella al món a través de l'aplicació zoom. | Marzena Dziuk
Jordi Bes
Molts han hagut de recórrer a ERTOS però fan mans i mànigues per seguir cuidant de la vinya i dels animals | La cooperativa l'Olivera manté el coronavirus allunyat del seu projecte social i acorda seguir elaborant el vi de Barcelona
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Selecció per a un Sant Jordi #confinats
Ada Parellada del restaurant Semproniana
Ada Parellada del restaurant Semproniana
Carme Gasull
La situació derivada pel Covid-19 està afectant durament el sector de l’hostaleria i la restauració. Què fan, com i des d’on algunes dones de la gastronomia per afrontar-la? Com veuen el futur?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Fill de Sant Climent Sescebes i nascut en terrenys de pissarra i sorra neix un dels vins negres més interessants de l'Alt Empordà.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Tastem 16 escumosos DO Cava de gamma alta de menys de 20 euros
Imatge il·lustrativa
Per a potenciar la recuperació econòmica després de la COVID-19, el celler del Penedès ha donat 20.000 ampolles de vi i 5.000 d’oli d’oliva verge extra amb un valor de més de 300.000€ al canal HORECA
Mas Comtal i Mas Blanch i Jové han plantat vinya durant el confinament.
Mas Comtal i Mas Blanch i Jové han plantat vinya durant el confinament. | Twitter
Jordi Bes
Les hectàrees de varietats tradicionals no paren de créixer ni durant el confinament, però quan es tracta de vendre vi segueixen tenint sortida també les foranes | Les garnatxes estan entre les més plantades pel potencial que hi veuen tant cellers petits com grans, mentre que hi ha qui també es decanta pel monestrell