do tarragona

La DO Tarragona estrena imatge gràfica

​La nova imatge gràfica de la DO Tarragona integra les ones del Mediterrani a la seva tradicional àmfora romana

Bojos pel rosat; un recorregut per la "Catalunya Rosé"

| 25/05/2018 a les 13:59h
Arxivat a: Denominacions d'Origen, Imatge Gràfica DO Tarragona, DO Tarragona, Dockset
El treball presentat per l’agència de comunicació Dockset de Reus ha estat el guanyador del concurs per escollir la nova imatge gràfica de la DO Tarragona que ha de substituir l’actual, amb la qual la DO Tarragona ha identificat els seus vins en la darrera dècada. La proposta presentada per Dockset ha estat seleccionada per un jurat integrat per representants de la DO Tarragona i professionals del disseny gràfic entre la trentena de propostes procedents d’arreu de Catalunya que es van presentar a la convocatòria.

La nova imatge gràfica de la DO Tarragona manté l’àmfora romana que ja formava part de l’anterior logotip, però amb uns canvis substancials, ja que integra les ones del Mediterrani a la seva part central, un altre dels elements que s’havien demanat en el briefing. El colors i el degradat del nou logotip també ens apropen directament a les tonalitats dels vi. Des dels seus inicis, la DO Tarragona ha utilitzat l’àmfora romana que es feia servir fa 2000 anys per transportar el vi que s’elaborava a la zona de la Tarraconensis. Per aquest motiu, el Consell Regulador ha volgut conservar i mantenir aquest llegat mil·lenari i impulsar-lo cap al futur amb un nou i més modern disseny.

El dissenyador Pol Sarobé, de l’agència de comunicació Dockset, un cop coneguda la decisió del jurat, ha manifestat la seva satisfacció per la tria i ha afegit que “des de l’estudi vam treballar en una nova marca que fos més sintètica i representativa de la DO Tarragona, representant la mediterraneïtat i la història en un únic element. Com a resultat mantenim l’àmfora, ara més estilitzada, amb unes ones que evoquen el nostre mar. La tipografia de la part denominativa (Tarragona) ens aporta solatge i història, ja que utilitzem una font amb serifa que s’ha personalitzat a l’estudi. Els colors, vinosos i càlids es fonen en un degradat. Un punt important és el que la nova marca es pot articular i aplicar en qualsevol format, mantenint la seva essència”. El premi al guanyador del concurs, 500 euros, es lliurarà formalment en un acte que tindrà lloc el proper dia 7 de juny al Port de Tarragona en el qual també es faran públics els premis del Concurs de Vins Embotellats de la DO Tarragona.

A partir d’ara, la nova imatge gràfica s’aplicarà a les ampolles de vi de la DO Tarragona i també a tota la comunicació que realitzi, començant per les xarxes socials i la nova pàgina web que ben aviat entrarà en funcionament. De fet, la propera edició de la Fira del Vi de la DO Tarragona que tindrà lloc els dies 15, 16 i 17 de juny a Tarragona serà la presentació en societat de la nova imatge gràfica de la DO Tarragona.

També us pot interessar

Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Imatge il·lustrativa
L’ampolla d’aquest escumós Premium s’inspira en les plomes que Mistinguett, la vedet francesa més famosa de tots els temps, va utilitzar per primera vegada en un espectacle
Imatge il·lustrativa
La collita se situaria en 31.800 tones, inferior a l’any passat però lleugerament superior a una campanya mitjana | Les xifres són provisionals, depenent de les pluges de l’octubre i dels rendiments de l’oli
Imatge il·lustrativa
Fins al 27 d’octubre es mantindrà oberta la possibilitat d’inscriure’s en aquesta iniciativa que enguany augmenta els premis per als participants