El Vívid tanca la cinquena edició amb la participació més alta de la seva història

Les activitats del Vívid van registrar una ocupació mitjana del 80%

​Èxit de la 5a edició de la Vívid Enoconference centrada en la creació del producte enoturístic

| 03/05/2018 a les 08:02h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Enoturisme, Vívid
Empar Moliner en un dels Tastos amb personalitat
Empar Moliner en un dels Tastos amb personalitat | Xènia Gasull
Una vintena d’activitats de la campanya van exhaurir les entrades a la venda, com la Mostra de Vins de Roses, els tastos en espais singulars, els tastos amb personalitat i la Marxa Popular entre Vinyes com a propostes amb major nombre de participants.
 
Segons l’enquesta encarregada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona, dos de cada tres participants fan un àpat a la zona i un de cada cinc es queda a dormir a la Costa Brava.
El Vívid, el mes de les experiències enoturístiques de la Ruta del Vi DO Empordà, impulsat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, ha ofert durant el mes d’abril una quarantena d’activitats i propostes enoturístiques a l’Alt i el Baix Empordà, en les quals han participat 1.856 persones, la xifra més alta d’assistents de les cinc edicions que han tingut lloc fins ara. 
 
Tot i el mal temps que hi va haver els dos primers caps de setmana d’abril, una vintena de les activitats programades durant la campanya van exhaurir les entrades posades a la venda. D’entre les propostes més concorregudes en destaquen la Mostra de Vins de Roses, amb 600 participants; els tastos en espais singulars, amb 225 assistents; la II Gran Marxa Popular entre Vinyes, que es va fer a Vilajuïga, amb 200 participants, o els tastos amb personalitat (amb Empar Moliner, Carles Xuriguera, Martí Gironell i Marcel Gorgori), amb 165 assistents. En conjunt, les activitats del Vívid van enregistrar una ocupació mitjana del 80%. 
 

Marxa entre vinyes a Vilajuïga Foto: Xènia Gasull

Segons l’enquesta encarregada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona als usuaris del Vívid, el 69,5% dels enoturistes procedien de les comarques gironines, principalment de Girona, Figueres i localitats de l’Alt i el Baix Empordà; el 28,5%, de les comarques barcelonines, principalment de municipis com Barcelona, Sant Cugat del Vallès, Terrassa o Mataró, i el 2% restant era originari d’altres localitats catalanes i de l’estranger. En total s’han registrat participants de noranta-set localitats diferents. 
Quant al perfil del visitant, el 42,6% duia a terme activitats del Vívid amb amics; el 35%, amb parella, i el 15,6%, amb la família. Per franges d’edat, els adults d’entre 30 i 50 anys representen el 50% dels participants, seguit pel grup de públic d’entre 50 i 70 anys, amb el 42,8%. L’enquesta recull l’elevat grau de satisfacció del públic assistent, ja que el 86% puntuen com a molt bé o bé tant el nivell de qualitat de la proposta com la qualitat del servei i el tracte rebut.

L’informe de valoració també recull que dos de cada tres participants han manifestat haver-se quedat a dinar o sopar a la zona, i un de cada cinc usuaris assegura que ha pernoctat a la Costa Brava per la participació a l’esdeveniment. 
Ramon Ramos, director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha declarat «estar altament satisfets per la trajectòria del Vívid, que ha assolit els millors resultats de la seva història, tant pel nombre de participants com per l’elevat grau de satisfacció que els usuaris expressen, segons les enquestes». 
 
Activitats pendents
 
El Vívid encara durà a terme durant el mes de maig algunes activitats que es van haver d’ajornar durant l’abril a causa principalment del mal temps. Aquest proper diumenge tindrà lloc la proposta «Aperitiu de jazz al vi», un concert de jazz a Cellers d’en Guilla, maridat amb els seus vins; el 12 de maig es farà el «Tast d’alçada amb globus aerostàtic a Figueres», i el 20 de maig hi haurà el «Tast en espai singular al castell de Requesens i arrossada». 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
«Somiadors, és l'aposta dels enòlegs de Torres a l'Empordà i correspon al quart vi de la col·lecció 7 Magnífics. L'essència de la carinyena vella amb una justa aportació de la garnatxa per fer-lo més plaent en boca»
Imatge il·lustrativa
Frédéric Galtier
Cada any, el Concurs Mundial de Brussel·les (CMB) analitza els esdeveniments del sector i els creua amb les seves dades per observar i preveure quina evolució i quines són les tendències del 2019 al sector vitivinícola
Imatge il·lustrativa
Demà es presenta la Ruta del Vi de la DO Terra Alta a Gandesa | Per Joan Arrufí, president de la DO terra Alta, "és molt important haver aconseguit un acord amb el Consell Comarcal per poder treballar un projecte únic en un únic territori".
Imatge il·lustrativa
Preguntem a sis dels nostres sommeliers més premiats quin vi negre del Penedès recomanarien