Cava

Neix Cavawinner per investigar com millorar la competitivitat del cava

Sis cavistes, un fabricant de plantes d'envasat, un surera i cinc centres d'investigació s'uneixen en un projecte d'I + D per millorar el posicionament del cava al mercat internacional

Neix Corpinnat, la marca per distingir els grans escumosos elaborats al Penedès

| 25/04/2018 a les 20:07h
Arxivat a: Actualitat, Bodega Sant Valero, Dominio de la Vega, Gramona, Bodegas Bilbaínas, Juvé & Camps, Cava, Cavawinner, Vilarnau

El Consell d'Administració del Centre de Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI) ha aprovat el projecte de R + D Cavawinner, sota el títol "Estudi i millora tecnològica dels processos tradicionals d'elaboració del cava per al increment de les seves qualitats, impulsant la competitivitat i posicionament del producte en mercats internacionals".

Aquest ha estat un dels 20 projectes seleccionats, en el marc del Programa Estratègic de Consorcis de Recerca Empresarial Nacional (CENT) de la convocatòria 2017.

La iniciativa ha partit del propi sector, que es troba actualment immers en una situació de constant amenaça, no només per la competència dels països tradicionalment productors, sinó també pels escumosos procedents de països emergents. En aquest context, s'ha constituït un consorci vitivinícola d'àmbit nacional, amb vuit socis empresarials, en què són presents algunes de les caves i empreses del sector productor i auxiliar més importants del nostre país.

Liderat per González Byass, a través del seu celler Vilarnau, compta a més amb la participació d'altres cavistes catalans, valencians, La Rioja i aragonesos: Bodegas Bilbaínas, Juve & Camps, Gramona, Dominio de la Vega i Bodega Sant Valero. Tots ells són elaboradors sota la Denominació d'Origen Cava. Així mateix, formen part d'aquest projecte les empreses Mecanizaciones Alavesas, (dedicada al disseny i fabricació de tecnologia per a l'envasament de vins) i Trefinos, (fabricant de taps de suro).

Al costat d'aquestes empreses també participen cinc organismes de recerca: AINIA (Centre Tecnològic), l'Institut d'Agroquímica i Tecnologia d'Aliments-IATA del CSIC, Universitat Rovira i Virgili, Universitat de València i Centre Tecnològic del Vi (VITEC).

Objectius

L'objectiu del projecte Cavawinner, que es durà a terme durant els propers quatre anys amb un pressupost de més de 6,1 milions d'euros, és millorar la competitivitat i posicionament internacional del cava espanyol. Ho farà apostant per tota la gamma, especialment, per als Cava Premium en considerar-los un producte estratègic davant els vins escumosos que actualment lideren aquest mercat.

Aquest posicionament pretén assolir a través de la generació de coneixement i l'aplicació de tecnologies preexistents en els processos d'elaboració del cava, particularment tradicionals i poc tecnològics. D'aquesta es forma, el consorci buscarà optimitzar aquest procés reduint els costos de producció i els riscos inherents a aquest tipus de vinificació tradicional, alhora que millorar la qualitat i diferenciació organolèptica d'aquests vins escumosos, dissenyant un producte més atractiu i adequat als gustos actuals del consumidor internacional.

Cal destacar que aquest esforç innovador exigirà el treball conjunt i directe de 87 professionals, dels quals, un 28% seran dones. A més, es preveu la creació d'almenys 19 nous llocs de feina dels quals un 84% corresponen a tècnics titulats (tres d'ells doctors), i un 63% a dones. La inversió induïda generada sobrepassarà els 9,8 M € en el període 2021-2025.

Sobre el projecte Cavawinner:

Cavawinner és un projecte consorciat d'investigació industrial i desenvolupament experimental, format per vuit socis empresarials i cinc organismes de recerca de referència nacional. Pretén posicionar el cava espanyol enfront d'altres vins escumosos internacionals, mitjançant la investigació i la incorporació de tecnologies al seu sistema d'elaboració tradicional, amb la finalitat de reduir costos de producció i millorar la qualitat del producte final, adaptant-lo als gustos del consumidor internacional .

Amb un pressupost global de 6,1 milions d'euros, el projecte compta amb el suport financer del programa CENT del CDTI i es desenvoluparà fins a agost de 2021.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
Pixabay
La Guia espanyola "Akatavino" ha destacat alguns vins catalans com els més ben puntuats del 2022
MiM Eivissa
MiM Eivissa | Majestic
El xef Nandu Jubany s'alia amb el futbolista per portar la gastronomia d'algun dels seus hotels
Imatge il·lustrativa
Ca N'Estella torna a guanyar un "Platinum" als concursos anglesos Decanter amb el Rabetllat i Vidal Gran Reserva Xarel·lo

COMENTARIS

RESTITUIR EL PRESTIGI DEL CAVA
Manuel Duran Samaranch, 03/05/2018 a les 11:31
+0
-0
Per restituir el prestigi del Cava seria suficient restituir-li la seva identitat, la que li va donar el Sr. Manuel Raventós i Domenech utilitzant las tres varietats autòctones i deixant de produir amb la mateixa DO escumosos afrancesats-

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Codorníu homenatja el seu creador, Josep Raventós Fatjó, en commemoració dels 150 anys del primer cava
Imatge il·lustrativa
Amb l’arribada del bon temps i més hores de sol, el celler Codorníu ofereix un festival del 6 al 9 d’abril ple d’activitats i maridat amb cava
Javier Suqué, president i copropietari amb Delfí Sanahuja, enòleg i director tècnic
Javier Suqué, president i copropietari amb Delfí Sanahuja, enòleg i director tècnic
La companyia, que creix un 10% en vendes el 2022, basa l’estratègia de futur en la innovació i experimentació per assolir l’excepcionalitat en els seus vins.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
Entrevista a la responsable de sostenibilitat i medi ambient de Freixenet