Mercats

Tendències de consum de vi dels mil·lenistes

Quina relació hi ha entre aquesta generació nativa digital i el vi?

El mercat xinès de vins; tendències i oportunitats

| 10/04/2018 a les 23:08h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, Consum del vi, tendències de consum, Mil·lenistes i vi
Imatge il·lustrativa
Fa temps que els mil·lennistes (la generació del mi·lenni, nascuts entre el 1980 i el 2000 als països occidentals) són en el punt de mira de moltes de les estratègies de màrqueting de diverses empreses siguin petites o grans. De fet, no pot ser de cap altra manera si tenim en compte que representen el 33% de la població mundial. A Europa per exemple, hi ha 51 milions de mil·lennistes i a l'Estat 16'5 milions.

La indústria del vi en aquest sentit no és diferent de les altres. Tots som testimonis diàriament de la reinvenció i de la necessitat d'adaptar-se a les tendències d'aquesta indústria, que té una clara voluntat de conquerir aquestes noves generacions de consumidors de vi.

Quina relació hi ha entre els mil·lennistes i el vi?

- Els mil·lennistes són gent inquieta, i els agrada maridar experiències: música i vi o vi i gastronomia, per exemple.

- Una de les característiques clau d'aquesta nova generació de consumidors és que els interessa més l'experiència que ofereix el vi que el vi en si mateix. Per arribar a ells és molt més fàcil a través d'un relat que els atregui, que cap explicació detallada de les característiques del vi . Són consumidors insaciables d'històries, d'imatges i de vídeos.

- Compren els vins en línia i es refien de les opinions, de les recomanacions i de la informació que corre per la xarxa.

- Els mil·lennistes no tenen por dels canvis, són aventurers, els agrada que els sorprenguin i busquen productes diferenciadors.

- Ells ho viuen tot a través de les xarxes socials. El vi també. Fan imprescindibles els blocs, els fòrums sobre vi, les aplicacions, etc. Es converteixen en grans ambaixadors d'aquest món, per exemple, quan el venedor de vi a través de qualsevol canal s'atreveix a parlar-los de tu a tu, quan es dirigeixen a ells directament. Aleshores és quan es fan seu aquell vi o un altre, el difonen a través de les xarxes socials i n'opinen als fòrums. 

- Aquest passat 3 d'abril el Chicago Tribune, el diari nord-americà, publicava un article que  recalcava la gran influència de les dones d'aquesta generació a l'hora de marcar tendència pel que fa al vi.

 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Imatge il·lustrativa
L’ampolla d’aquest escumós Premium s’inspira en les plomes que Mistinguett, la vedet francesa més famosa de tots els temps, va utilitzar per primera vegada en un espectacle
Imatge il·lustrativa
La collita se situaria en 31.800 tones, inferior a l’any passat però lleugerament superior a una campanya mitjana | Les xifres són provisionals, depenent de les pluges de l’octubre i dels rendiments de l’oli
Imatge il·lustrativa
Fins al 27 d’octubre es mantindrà oberta la possibilitat d’inscriure’s en aquesta iniciativa que enguany augmenta els premis per als participants