Mercats

Tendències de consum de vi dels mil·lenistes

Quina relació hi ha entre aquesta generació nativa digital i el vi?

El mercat xinès de vins; tendències i oportunitats

| 10/04/2018 a les 23:08h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, Consum del vi, tendències de consum, Mil·lenistes i vi
Imatge il·lustrativa
Fa temps que els mil·lennistes (la generació del mi·lenni, nascuts entre el 1980 i el 2000 als països occidentals) són en el punt de mira de moltes de les estratègies de màrqueting de diverses empreses siguin petites o grans. De fet, no pot ser de cap altra manera si tenim en compte que representen el 33% de la població mundial. A Europa per exemple, hi ha 51 milions de mil·lennistes i a l'Estat 16'5 milions.

La indústria del vi en aquest sentit no és diferent de les altres. Tots som testimonis diàriament de la reinvenció i de la necessitat d'adaptar-se a les tendències d'aquesta indústria, que té una clara voluntat de conquerir aquestes noves generacions de consumidors de vi.

Quina relació hi ha entre els mil·lennistes i el vi?

- Els mil·lennistes són gent inquieta, i els agrada maridar experiències: música i vi o vi i gastronomia, per exemple.

- Una de les característiques clau d'aquesta nova generació de consumidors és que els interessa més l'experiència que ofereix el vi que el vi en si mateix. Per arribar a ells és molt més fàcil a través d'un relat que els atregui, que cap explicació detallada de les característiques del vi . Són consumidors insaciables d'històries, d'imatges i de vídeos.

- Compren els vins en línia i es refien de les opinions, de les recomanacions i de la informació que corre per la xarxa.

- Els mil·lennistes no tenen por dels canvis, són aventurers, els agrada que els sorprenguin i busquen productes diferenciadors.

- Ells ho viuen tot a través de les xarxes socials. El vi també. Fan imprescindibles els blocs, els fòrums sobre vi, les aplicacions, etc. Es converteixen en grans ambaixadors d'aquest món, per exemple, quan el venedor de vi a través de qualsevol canal s'atreveix a parlar-los de tu a tu, quan es dirigeixen a ells directament. Aleshores és quan es fan seu aquell vi o un altre, el difonen a través de les xarxes socials i n'opinen als fòrums. 

- Aquest passat 3 d'abril el Chicago Tribune, el diari nord-americà, publicava un article que  recalcava la gran influència de les dones d'aquesta generació a l'hora de marcar tendència pel que fa al vi.

 

També us pot interessar

Criança del cava
Criança del cava | pixabay
Alicia Andreu
01/01/1970
Acabeu d'obrir un vi i està picat? Oxidat? Passat, mal envellit o mal conservat? A continuació us expliquem els signes que indiquen que al vi li passa alguna cosa. Després ja és cosa vostra si decidiu llençar-lo o si preferiu beure-us-el igualment
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
01/01/1970
La mini casa s'ha instal·lat al celler Artcava, a Avinyonet del Penedès | Els promotors volen instal·lar-ne una a cada DO vitivinícola catalana | Passar-hi una nit s’ofereix per 129 euros, sense televisió, WiFi ni cortines
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
01/01/1970
T'agraden els vins blancs amb certa potència? Amb cos i volum? Et recomanem sis vins blancs que, per la seva fermentació en bóta, són especials

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
El celler ha adquirit una finca de més de 5.000 hectàrees a la zona més austral de Xile
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Un dels objectius és ajustar rendiments reglamentaris, que per a la DO Terra Alta són de 8.000 quilos/hectàrea en les varietats negres, i 10.000 quilos/hectàrea pel que fa a les blanques
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Acord entre l’Àrea de Biodiversitat i Medi Natural del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i la Direcció de Castell del Remei per treballar en favor de la biodiversitat