Etiquetes més ecològiques al celler Espelt

​El redisseny dels vins d'Espelt posa de relleu la consciència ecològica del celler

Les gammes l’Empordà del bon beure i l’Empordà surrealista renoven l’etiqueta

Les etiquetes mantenen l'ADN de l'Estudi Mariscal

La màgia de l'Empordà a l'hivern; deu propostes per gaudir aquestes dates

| 02/04/2018 a les 08:36h
Arxivat a: Cellers, Espelt, Mariscal, celler Espelt
Imatge il·lustrativa
Espelt Viticultors ha renovat la imatge de 5 vins de gammes diferents per demostrar l’evolució enològica del celler i adaptar-se al mateix temps a nous públics i tendències del mercat.
 
Les noves etiquetes mantenen l’ADN de l’Estudi Mariscal que les ha treballat des dels inicis, però ara hi ha una intervenció més minimalista amb elements nous, basats en tècniques d’impressió com ara relleus, vernissos o troquelats.
 
La mediterraneïtat, la natura i l’art perviuen en el redisseny de les etiquetes d’Espelt, com a valors intrínsecs a la marca. Estudi Mariscal treballa amb la idea original que “els vins d’Espelt sedueixin primer al lineal, però que després ofereixin innovació i creativitat”.
 

El redisseny neix de la necessitat de dotar la imatge de més sofisticació, donat que en els últims temps els vins han crescut enològicament i s’han consolidat en el mercat. No obstant, amb el redisseny també es busca atraure al públic més inquiet, jove i atrevit per una banda i per l’altra traslladar la consciència ambiental i ecològica del celler i la seva mediterraneïtat. També ha estat una prioritat diferenciar les diferents gammes a través de la imatge que embolcalla els vins.
 
Sauló, Lledoner i Vailet dins de la gamma l’Empordà del bon beure incorporen una imatge més atrevida pensada per als joves, amb un disseny que inclou troquelats d’il·lustracions minimalistes que deixen passar la llum a través de l’ampolla, de manera que es pot veure el color del vi.
 
Els vins de l’Empordà surrealista, Coralí i Mareny, s’han renovat amb il·lustracions noves, que ressalten sobre fons clars i inclouen acabats en relleu. Subtilment, incorporen brillants i tons daurats i rosats al logotip.   
 
Vidiví i Efímera s’inspiren en el món vegetal. Les il·lustracions s’han fet a pinzell i donen a la col·lecció un punt més artístic. Efímera recull la il·lustració d’una flor sobre fons blanc en paper de cotó i Vidiví mostra una branca de tonalitat vermella molt especial, sobre fons blau obscur que combina de manera elegant sobre el color negre de l’ampolla.

El primer blanc ecològic
 
Mentrestant, a nivell estètic, el Sol i Vent Blanc 2017, el primer blanc 100% ecològic d’Espelt Viticultors, s’inspira en el seu germà negre, però amb una identitat pròpia, amb ànima de blanc. El disseny és una mirada al món marí amb un fons d’un banc de peixos sobre color verd, molt subtil, que cobreix el fons de l’etiqueta.
 
Sol i Vent Blanc és un cupatge de macabeu, lledoner blanc i lledoner roig que explica molt bé la mediterraneïtat. És un vi franc que macera amb les mares durant 4 hores en dipòsit d’inox. És volgudament fresc. En nas, notes de fruita blanca i fons d’infusionat: tocs de camamilla, cap d’ase, farigola i romaní. En boca, és un vi voluminós i sedós, de marcat caràcter Mediterrani. Convida a beure. És versàtil i dona joc a nivell gastronòmic
 
Haikus empordanesos a la contraetiqueta
 
Espelt Viticultors manté a la contraetiqueta de les ampolles els haikus empordanesos, escrits que defineixen els vins amb la personalitat de qui els ha fet i amb la idea de connectar amb les noves maneres de llegir els vins. Des del celler s’ha treballat sempre amb diferents nivells de descripció dels vins. Amb més profunditat i descripció tècnica, hi ha les fitxes professionals. A l’etiqueta dels vins com al web, en canvi, es busca un missatge clar, directe i concís per al consumidor, per fomentar la cultura del vi i facilitar-li la tria dels vins. 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
01/01/1970
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés
01/01/1970
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Tastar un vi molt sovint ens pot evocar sesacions contradictòries. Ho fan els professionals... nosaltres no en sabem... tastar és només per experts... | Hem de saber que quanta més informació tinguem sobre el tast, més plaents seran els vins
Presentació del Cavatast 2018
Presentació del Cavatast 2018 | Cavatast
01/01/1970
La mostra de caves i gastronomia tindrà lloc els dies 5, 6 i 7 d'octubre
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
L’ajuntament de l’antiga Egara llogarà autocars des de la capital vallesana fins a Vilafranca perquè els veïns puguin participar el pròxim 28 d’octubre en la iniciativa que organitza la Confraria del Cava a favor de la Marató de TV3