Freixenet

Henkell signa un acord per adquirir el 50,67% de les accions de Freixenet S.A.

Ambdues empreses signen un extens acord de cooperació internacional

Can Sala de Freixenet és un dels dotze primers Caves de Paratge Qualificat aprovats pel Ministeri d'Agricultura

| 17/03/2018 a les 09:17h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, Henkell, Freixenet
Imatge il·lustrativa
Henkell, la filial de vins escumosos, vins  i licors del Oetker Group, ha signat un acord per adquirir el 50,67% de les accions de Freixenet S.A., així com un ampli acord de cooperació internacional amb Josep Ferrer Sala i Josep Lluís Bonet Ferrer, les dues parts de la família que conserven la resta de les accions. 

Amb aquest acord, ambdues empreses uneixen forces per convertir-se en el líder mundial del sector dels vins escumosos. La varietat de marques i productes, així com la presència internacional d'ambdues companyies es complementen perfectament.
Henkell & Co. compta amb la marca Mionetto, líder del mercat Prosecco i amb Henkell Trocken, el vi escumós més exportat d'Alemanya. 

Tot i que Freixenet i Henkell confirmaran els detalls de la cooperació més endavant i que hi ha un acord de confidencialitat entre abdues parts, es parla d'una Due Diligence amb un valor d'empresa d'uns 550 milions d'euros, o sigui que la compra de 50.67 podria estar al voltant dels 275 milions d'euros.

Josep Lluís Bonet Ferrer, president de Freixenet S.A., afegeix: “Des de fa més de tres generacions, hem fet que Freixenet sigui el líder mundial en la producció de cava. En Henkell hem trobat a un soci amb una forta visió de futur que ajudarà a enfortir Freixenet i ens ajudarà a mantenir la nostra identitat i tradició, amb una presència internacional molt més forta en el futur.” 

Dr. Albert Christmann, soci de Dr. August Oetker KG, comenta: “Continuem amb l'expansió a les nostres àrees de negoci. Amb l'adquisició de les accions de Freixenet, reforçarem significativament la nostra posició al mercat internacional de la divisió de vins escumosos, vins i licors, alhora que construirem la base per a un creixement sostenible d'aquest negoci.

Dr. Andreas Brokemper, CEO de Henkell & Co., indica: “A Henkell i Freixenet ens uneix la mateixa visió emprenedora. Estem molt satisfets de poder treballar junts per aprofitar les oportunitats al creixent mercat de cava i vins escumosos. Junts podrem oferir als nostres clients una més àmplia experiència internacional i un assortiment únic de marques de primera qualitat.

L'adquisició de les accions està subjecta a la seva aprovació per l'Autoritat Europea de la Competència. 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Imatge il·lustrativa
Es pot gaudir del cava sense entendre-hi? Sí… però segurament menys | Fermentacions, bombolla, conservació... En el cas del cava, més coneixement també és més plaer.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
La mini casa s'ha instal·lat al celler Artcava, a Avinyonet del Penedès | Els promotors volen instal·lar-ne una a cada DO vitivinícola catalana | Passar-hi una nit s’ofereix per 129 euros, sense televisió, WiFi ni cortines

COMENTARIS

IGNORANCIA
Manuel Duran Samaranch, 17/03/2018 a les 16:02
+0
-0
Veig que el Sr. Josep Lluis Bonet Ferrer ignora que Freixenet l'any 1985 era el líder mundial dels escumosos excloent el Champagne, pro que mes tard va perdre el lideratge a favor dels Prosecco. Actualment la empresa que mes cava exporta es Garcia Carrión que va ser premiat per la Ministra d'Agricultura Isabel Garcia, malgrat ho fa a baix preu.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Imatge il·lustrativa
El músic i escriptor mallorquí protagonitza la nova campanya del celler lleidetà titulada “Maneres de fer”
Mostra de productes
Mostra de productes | ACN
A la final també hi havia arribat el Rossejat del Delta de l'Ebre
Imatge il·lustrativa
Els valors que defineixen la nova imatge de la DO Penedès, presents en el nou espot per a TV3 per aquesta campanya de Nadal 2018