La DO Montsant viatja al Japó

La Denominació d’Origen Montsant es trasllada fins al Japó per presentar els seus vins a Tokyo i Osaka

Restaurant Barcino, tapes i vins catalans a San francisco

| 19/02/2018 a les 07:34h
Especial: PROPERES ACTIVITATS
Arxivat a: Denominacions d'Origen, DO Montsant
Imatge il·lustrativa
13 els cellers viatjaran fins al país nipó per participar en dues jornades de tastos en format fira de vins, dirigides a professionals del sector: Alfredo Arribas/Vins Nus, Cal Bessó, Celler Comunica, Celler Masroig, Celler Pascona, Cellers Sant Rafel, Celler Unió, Cooperativa Falset-Marçà, Estones Vins, Josep Grau Viticultor, Mas de l’Abundància, Orto Vins i Venus La Universal.

Als actes es podran tastar els vins de 4 cellers més que, tot i no ser-hi presencialment, també hi participen d’aquesta missió: Celler de Capçanes, Coca i Fitó, Vendrell Rived i Vinyes Domènech.

Dimarts 20 tindrà lloc la primera de les jornades a la ciutat de Tokyio. L’Hotel Monterey Hanzomon serà la seu de la fira, que estarà oberta als professionals de les 13h a les 17h. Al llarg de la jornada se celebraran altres actes per a un públic més reduït. Per una banda, se celebrarà un dinar maridatge amb periodistes especialitzats, on Pilar Just, presidenta de la DO Montsant, acompanyada de Pep Aguilar i Joan Asens, en representació del Consell Regular, portaran a terme un tast de zonificació. A les 14h se celebrarà també una Masterclass guiada per Pilar Just i Pau Sabaté per ajudar als assistents a tenir una visió general del que és i el que significa la Denominació d’Origen Montsant.

La segona acció tindrà lloc a Osaka dimecres 21, seguint el mateix format de fira de vins, a l’Hotel Monterey Osaka. L’horari de la fira serà també de 13h a 17h i, igual que en Tokyo, els assistents podran gaudir també de la Masterclass sobre la DO Montsant.

Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia de promoció internacional de la DO Montsant, una DO on l’exportació representa el 30% de les vendes segons dades de l’informe corresponent al 2016. En el rànquing de països, Japó representa el quart país per volum d’exportació de vins Montsant, amb una mitjana de més de 120.000 ampolles l’any 2016.

La comunitat #winelover visita la DO Montsant

Abans de viatjar fins al Japó, la DO Montsant rebrà la visita de la comunitat #winelover, comunitat de referència en el sector vitivinícola a nivell mundial, que celebra la seva 6a edició visitant la Costa Daurada de la mà de Sinisa Curovic, ambaixador a Catalunya d’aquesta comunitat.

Divendres 16 serà el dia que la comunitat dedicarà a visitar la DO Montsant. La cinquantena de participants, entre els quals es troben periodistes, bloggers i professionals del sector del vi, podran conèixer les particularitats de la DO Montsant en un tast de zonificació de la mà de Pep Aguilar i Joan Asens, activitat central de la visita a la DO.

Entre els participants, procedents de països com els Estats Units, Suècia, Alemanya, Itàlia, Romania o Portugal, destaquen Luiz Alberto, fundador de la comunitat #winelover, i Magnus Reuterdahl, periodista especialitzat en el món del vi i un dels influencers més importants del sector a nivell mundial.

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 1 comentari
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Pedro Ballesteros ha radiografiat els escumosos espanyols per publicar a la revista Decanter
Imatge il·lustrativa
Freixenet fa el salt al mercat del vi amb la seva nova Col·lecció de Vins Freixenet | Els nous productes ja estan disponibles en supermercats i hostaleria
Imatge il·lustrativa
Vive4all
El celler del Penedès ofereix visites adaptades a tots els públics i apropa el seu model d’enoturisme responsable i sostenible a persones amb discapacitats físiques i visuals.
Imatge il·lustrativa
"La Fredat 2016 té un perfil una mica menys assolellat, més fresc i àcid, que permet portar la confitura de les seves fruites amb lleugeresa", explica la Estefanía Garcés, sommelier.