denominacions d'origen

Nova imatge i pla estratègic de la DO Penedès per posar en valor 2700 anys d'història

La nova imatge de la DO Penedès reivindica la seva tradició i història vitivinícola

“Hem de Parlar” de Carme Ripoll guanya el primer premi Relats Eròtics DO Penedès

| 06/02/2018 a les 18:56h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Denominacions d'Origen, nova imatge, DO Penedès
La denominació d'origen ha arribat als 18 milions d'ampolles comercialitzades al 2016, un 53% de vi blanc, 5% rosat, 40% negre i 2% Clàssic Penedès. Un 65% s'han comercialitzat a Catalunya, un 7% a l'Estat i el 28% restant s'han exportat als mercats internacionals. Apunten des de la DO que el 2017 tancarà amb xifres similars.
 
Després de dos anys de feina, la DO Penedès presenta la seva nova estratègia de promoció i comunicació centrada en el patrimoni històric i la tradició vitivinícola del territori

L’objectiu d’aquest canvi segons el director de la DO Penedès, Francesc Olivella, “és adaptar-se a les noves tendències del sector i a la vegada reivindicar els 2.700 anys d’història que té el Penedès en el cultiu de la vinya i l’elaboració de vi”.

La presentació, celebrada a l’auditori del VINSEUM, ha comptat amb la conferència de l’historiador de l’Institut d’Estudis Penedesencs (IEP), Xavier Esteve, que ha fet un repàs a l’evolució de la vitivinicultura al Penedès al llarg del temps, i la presentació del nou logotip a càrrec de Ivo Gasulla, de l’estudi de disseny Make it Gas.

A l’acte també hi ha participat el director de l’INCAVI, Salvador Puig, el president de la DO Penedès, Josep Maria Albet, i l'assessor de màrqueting de la DO Penedès, Albert Castellón. Un auditori ple de representants de cellers de la DO Penedès, acompanyats pel president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch, així com diversos alcaldes i regidors del territori.
 

Xavier Esteve, Ivo Gasulla, Salvador Puig, Josep Maria Albet, Francesc Olivella i Albert Castellón Foto: DO Penedès



Penedès, una denominació d’origen de prestigi 

Després de consolidar els vins Penedès en els mercats i haver assolit un gran prestigi a nivell nacional i internacional,  la DO Penedès ha fet un pas endavant per consolidar la seva llarga trajectòria dedicada a la vinya i a l’elaboració de vins, i a la vegada, adaptar-se a les noves tendències i als nous públics. En la seva intervenció, Olivella ha fet un repàs de les principals línies de treball que la DO Penedès ha realitzat al llarg del temps i ha animat a treballar conjuntament per a aconseguir els objectius marcats: “Productors, elaboradors i comercialitzadors hem d’unir forces per a promocionar el territori, l’enoturisme i els productes de proximitat com a emblemes de la nostra forma de ser”.

La història del vi a Catalunya neix al Penedès

Per a conèixer més en profunditat els orígens i la història vitivinícola del Penedès, l’historiador de l’IEP, Xavier Esteve, ha fet un repàs dels diferents moments històrics relacionats amb la vinya i el vi en el territori: “Si coneixem les nostres arrels, tindrem més força a l’hora de vendre els nostres vins”.

La Deessa Demèter de la Font de la Canya, nova imatge de la DO Penedès 

Com a resultat d’aquesta nova línia estratègica, la DO Penedès també ha donat a conèixer la seva nova imatge on l’origen històric del vi al Penedès hi té un paper principal. El responsable de l’estudi de disseny Make it Gas i responsable de la nova imatge de la DO Penedès, Ivo Gasulla, ha justificat l’elecció d’una imatge clàssica com a element central del nou logotip: “Hem escollit el peveter amb el bust de la deessa Deméter situat als jaciments de La Font de Canya perquè exemplifica en una imatge l’autenticitat i l’elegància que es troba en els vins Penedès”.

Aquest homenatge al culte i a la tradició vitivinícola penedesenca, s’acompanya de tipografies elegants, serenes i clàssiques. Un conjunt que denota harmonia i prestigi.
 
Gasulla ha afirmat que “La DO Penedès està en un moment molt dolç per a transcendir. A nivell producte ja ho ha fet i ara cal que ho faci a nivell comunicatiu i emocional”. Per a consolidar aquest aspecte, la DO Penedès ha presentat una estratègia de 3 anys. Gasulla ha basat aquesta estratègia amb imatges de qualitat on els protagonistes siguin la terra, la seva gent i les vinyes.
 
Dins d’aquesta estratègia per a potenciar el patrimoni vitivinícola del Penedès, la DO Penedès ha decidit mantenir el seu eslògan “Tenim el do”. Un claim que transmet el bagatge i prestigi dels vins Penedès, juntament amb l’herència agrícola i d’elaboració de vi. En aquesta línia ha parlat també l’assessor de màrqueting de la DO Penedès, Albert Castellón: “La història és un fet que diferencia la DO Penedès de qualsevol altre zona vitivinícola del món, és per aquest motiu que un dels nostres objectius a l’hora de redissenyar la marca havia de posar en valor la nostra herència, autenticitat i prestigi”.
 
Perspectives de futur

El president de la DO Penedès, Josep Maria Albet, ha volgut posar èmfasi com a un dels grans valors del Penedès la seva pluralitat: “Aquesta diversitat és la nostra riquesa. Havíem de posar valor en aquesta diferenciació, amb vinyes que van des del nivell del mar fins a 900 metres d'alçada”.

Albet ha posat com a exemple el projecte de zonificació de la DO Penedès per a diferenciar les característiques i personalitat de cada zona del territori. Albet també ha destacat la importància de que els cellers del Penedès s’identifiquin amb la imatge de producte de proximitat.

Per tal d’aplicar aquestes noves línies estratègiques presentades, la DO Penedès ha dissenyat diverses accions centrades en la promoció i comunicació dels seus productes. La denominació d’origen centrarà els seus esforços en potenciar la seva presència en actes i fires del sector a través de tastos i tallers, en accions en botigues especialitzades i en el sector de la restauració, i en l’impuls dels productes Premium.
 
L’acte ha acabat amb una degustació de vins i clàssics Penedès al pati del Vinseum on els assistents han pogut admirar una reproducció del bust de la deessa Dèmeter, protagonista la nova imatge de la DO Penedès.

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
Ramon Roset | 16 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

COMENTARIS

No es una Denominacio de Origen, sols un lloc de producció
Manuel Duran, 09/02/2018 a les 11:11
+0
-0
Mentre dins de la DO Penedés hi hagin vins afrancesats no tindrà el prestigi que podria tener si garantís vins amb personalitat propia, com correspon a una DO seria

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Font de la Canya
Ramon Francàs
01/01/1970
“Si el que es vol realment és “vivificar” aquesta denominació, més enllà de mil·lenàries divinitats gregues i de preguntar-nos si es té do o no, no es pot prescindir de la nova saba” | ​És força paradoxal que la DO Penedès s’hagi ‘apropiat’ d’una imatge extreta del jaciment de Font de la Canya quan el Consell Regulador d’aquesta DO mai ha col·laborat amb la recerca del jaciment
01/01/1970
La Denominació d’Origen Montsant es trasllada fins al Japó per presentar els seus vins a Tokyo i Osaka
01/01/1970
El celler, després d'uns anys amb un futur incert, torna a veure la llum de la mà dels nord-americans Kevin MGlynn i Lane Auten, socis d'una important firma d'inversió