DO Catalunya

La DO Catalunya, que estrena distintiu i web, ven el 60% del volum de vins amb DO i el 50% en valor

La DO Catalunya estrena un nou distintiu i renova també la seva identitat digital

Els distintius de control venuts (61,57 milions) fan preveure unes vendes al 2017 similars a les del 2016

“Necessitem apujar els preus”

| 26/01/2018 a les 08:41h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Denominacions d'Origen, DO Catalunya
El restaurant Casa Leopoldo va ser l'escenari de la presentació del nou lloc web de la DO Catalunya i del nou disseny del distintiu de qualitat.

"Superar la majoria d'edat ja és per si sola una bona excusa per fer una trobada i explicar on som", va comentar el president de la DO Catalunya, Xavier Pié. "La potencialitat i la qualitat de la DO hi són, ara només falta posar-la en valor, transmetre-la i vendre-la".
 
Per la responsable de comunicació de la DO, Sole Ínsua, "el repte està en arribar als segments nous de consumidors. Tot el segment de gent jove, fins a 40 anys anys o més, consumeix altres tipus de begudes. No aconseguim arribar-hi perquè necessitem parlar-los d'una manera menys elitista".
 
És per això que accions com Vinòmics han estat tan importants en l’estratègia de la DO, i per això enguany es desenvoluparan el nous canals i suports, com ara el curt Bohèmia, dirigit per Anna Petrus, produït per Jordi Comelles, i basat en el Vinòmic homònim de David Morancho, el qual recorrerà festivals de cinema i curtmetratge dins i fora del país.

També amb la voluntat d'apropar el vi a la gent jove, la DO Catalunya forma part del comitè -juntament amb la Conferencia Española de Consejos Reguladores Vitivinícolas (CECRV) i la DOC Rioja- de la Organización Interprofesional del Vino de España (OIVE) per ajudar a llançar campanyes com la de "marida mejor tu vida Con_Vino", adreçades a captar aquest segment de públic.

Nou distintiu de control i nou lloc web

La DO Catalunya estrena un nou distintiu per tal d’harmonitzar l’esforç en disseny i packaging dels productes dels més de 220 cellers. De línies més fines i amb els colors més actuals, tot i mantenir la línia cromàtica de la DO, el nou distintiu és un treball del prestigiós estudi barcelonès Xavier Bas Disseny.

Tot aprofitant aquest restyling, la DO Catalunya renova també la seva identitat digital mitjançant un nou web que neix amb vocació d’obrir-se al consumidor final, amb continguts d’interès general i no només específics sobre els vins de la DO. En la línia de la majoria de les accions de promoció de la DO Catalunya, el nou web persegueix que els usuaris puguin apropar-se i gaudir del món del vi català sense necessitat de ser experts.

El nou lloc web de la DO Catalunya prioritza la senzillesa, amb tocs més actuals i moderns, però sense deixar de banda el contingut. La imatge agafa més protagonisme a través de fotografies i vídeos, buscant una navegació més fluida.

Fruit de l'èxit del hashtag #docat s'ha decidit utilitzar-lo també com a domini principal -www.docat.cat-, més ràpid, directe i senzill de recordar.

La nova web incorpora una secció amb conceptes i curiositats lligats al món del vi, i pensats per al públic final. Amb un llenguatge planer i proper, aquesta secció busca fugir de la rigidesa que caracteritza habitualment el món del vi per arribar a aquells que busquen apropar-se a aquest món.

Algunes dades de la DO Catalunya

Des del seu naixement, la DO Catalunya no ha deixat de créixer, tant en ampolles venudes com en valor. Actualment, els 226 cellers inscrits representen el 60% del volum del vi català amb denominació d’origen, i el 50% en valor.
 


Pel que fa als números, a l’espera del tancament definitiu de la memòria del 2017, i partint de les dades de venda de distintius de control (61,57 milions d’unitats venudes), la DO Catalunya es manté en els mateixos números de 2016, dades que confirmen el manteniment d’un creixement contingut en uns anys de veremes dures pel que fa a la producció de les vinyes.

Pel que fa a l'exportació, Europa segueix consumint el 60% del volum exportat amb el Regne Unit al capdavant. Destaca la Xina com a mercat amb un creixement més exponencial.
 

També us pot interessar

01/01/1970
Lauren Mowery, reconeguda periodista experta en vi, va assistir a l'Espai Priorat aquest mateix 2017 i el 13 de juny va publicar una llista dels vins que van cridar-li més l'atenció
01/01/1970
Durant un mes i mig, gairebé 2.300 barcelonins han triat les tres millors pizzes de la ciutat entre un ventall de 20 pizzeries i pizzers seleccionats per l'organització | El certamen ha estat organitzat per les autores del bloc SiamoTutteBlogger.com, Angela Visco i Lucia Marra
01/01/1970
Recomanem 6 grans vins negres per encarar les vaques magres de principis d'any | 6 vins que valen més del que costen

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
01/01/1970
El celler, després d'uns anys amb un futur incert, torna a veure la llum de la mà dels nord-americans Kevin MGlynn i Lane Auten, socis d'una important firma d'inversió
Fwoto: Guillem de Balanzó/Fira Vella Terra
Ramon Francàs
01/01/1970
La Fira Vella Terra mostra a Barcelona “vins artesanals o extremadament ecològics, alguns dels vins més sans del mercat”
01/01/1970
Gràcies a l’èxit assolit en la primera edició, es planteja un nou certamen en què escriptors d’arreu del territori són convidats a conèixer i visitar els cellers, la gastronomia i el territori de la DO Penedès, com a font d’inspiració