DO Catalunya

La DO Catalunya, que estrena distintiu i web, ven el 60% del volum de vins amb DO i el 50% en valor

La DO Catalunya estrena un nou distintiu i renova també la seva identitat digital

Els distintius de control venuts (61,57 milions) fan preveure unes vendes al 2017 similars a les del 2016

“Necessitem apujar els preus”

| 26/01/2018 a les 08:41h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Denominacions d'Origen, DO Catalunya
Imatge il·lustrativa
El restaurant Casa Leopoldo va ser l'escenari de la presentació del nou lloc web de la DO Catalunya i del nou disseny del distintiu de qualitat.

"Superar la majoria d'edat ja és per si sola una bona excusa per fer una trobada i explicar on som", va comentar el president de la DO Catalunya, Xavier Pié. "La potencialitat i la qualitat de la DO hi són, ara només falta posar-la en valor, transmetre-la i vendre-la".
 
Per la responsable de comunicació de la DO, Sole Ínsua, "el repte està en arribar als segments nous de consumidors. Tot el segment de gent jove, fins a 40 anys anys o més, consumeix altres tipus de begudes. No aconseguim arribar-hi perquè necessitem parlar-los d'una manera menys elitista".
 
És per això que accions com Vinòmics han estat tan importants en l’estratègia de la DO, i per això enguany es desenvoluparan el nous canals i suports, com ara el curt Bohèmia, dirigit per Anna Petrus, produït per Jordi Comelles, i basat en el Vinòmic homònim de David Morancho, el qual recorrerà festivals de cinema i curtmetratge dins i fora del país.

També amb la voluntat d'apropar el vi a la gent jove, la DO Catalunya forma part del comitè -juntament amb la Conferencia Española de Consejos Reguladores Vitivinícolas (CECRV) i la DOC Rioja- de la Organización Interprofesional del Vino de España (OIVE) per ajudar a llançar campanyes com la de "marida mejor tu vida Con_Vino", adreçades a captar aquest segment de públic.

Nou distintiu de control i nou lloc web

La DO Catalunya estrena un nou distintiu per tal d’harmonitzar l’esforç en disseny i packaging dels productes dels més de 220 cellers. De línies més fines i amb els colors més actuals, tot i mantenir la línia cromàtica de la DO, el nou distintiu és un treball del prestigiós estudi barcelonès Xavier Bas Disseny.

Tot aprofitant aquest restyling, la DO Catalunya renova també la seva identitat digital mitjançant un nou web que neix amb vocació d’obrir-se al consumidor final, amb continguts d’interès general i no només específics sobre els vins de la DO. En la línia de la majoria de les accions de promoció de la DO Catalunya, el nou web persegueix que els usuaris puguin apropar-se i gaudir del món del vi català sense necessitat de ser experts.

El nou lloc web de la DO Catalunya prioritza la senzillesa, amb tocs més actuals i moderns, però sense deixar de banda el contingut. La imatge agafa més protagonisme a través de fotografies i vídeos, buscant una navegació més fluida.

Fruit de l'èxit del hashtag #docat s'ha decidit utilitzar-lo també com a domini principal -www.docat.cat-, més ràpid, directe i senzill de recordar.

La nova web incorpora una secció amb conceptes i curiositats lligats al món del vi, i pensats per al públic final. Amb un llenguatge planer i proper, aquesta secció busca fugir de la rigidesa que caracteritza habitualment el món del vi per arribar a aquells que busquen apropar-se a aquest món.

Algunes dades de la DO Catalunya

Des del seu naixement, la DO Catalunya no ha deixat de créixer, tant en ampolles venudes com en valor. Actualment, els 226 cellers inscrits representen el 60% del volum del vi català amb denominació d’origen, i el 50% en valor.
 


Pel que fa als números, a l’espera del tancament definitiu de la memòria del 2017, i partint de les dades de venda de distintius de control (61,57 milions d’unitats venudes), la DO Catalunya es manté en els mateixos números de 2016, dades que confirmen el manteniment d’un creixement contingut en uns anys de veremes dures pel que fa a la producció de les vinyes.

Pel que fa a l'exportació, Europa segueix consumint el 60% del volum exportat amb el Regne Unit al capdavant. Destaca la Xina com a mercat amb un creixement més exponencial.
 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
Imatge il·lustrativa
Ramon Roset | 16 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Vídeo amb les impressions dels participants
Vídeo amb les impressions dels participants
01/01/1970
Resum en vídeo de la Cavacursa de Giró Ribot | Enguany ha comptat amb més de 360 participants, que van gaudir d’una jornada festiva tot i el mal temps
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Llopart obté el reconeixement de les Flandes dels Casots com a Paratge Qualificat dins la DO Cava
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
El vi icona de Domènech.Vidal, reconegut amb el Spanish Wine Trophy del concurs International Wine Challenge