Freixenet

Freixenet creix mentre no es decideix una oferta de compra de Henkell que “continua viva”

El grup impulsa un pla estratègic que busca una major eficiència

L’últim exercici, tancat el mes de maig passat, ha suposat una millora dels resultats en 12 milions d’euros, fins als 535 milions d’euros de facturació

La campanya de Nadal de Freixenet ja té actors

| 20/11/2017 a les 09:47h
Especial: Destacat Cupatges!
Arxivat a: Cellers, Freixenet, Henkell
Josep Lluís Bonet, president de Freixenet
Josep Lluís Bonet, president de Freixenet
Mentre no es decideix el futur de la companyia amb una possible venda del 51% de les accions al gegant alemany Henkell, la direcció de Freixenet ha decidit impulsar un nou pla estratègic centrat en una major eficiència, en l’aposta pels productes Premium  i en l’increment de preus.

L’aposta sembla que ha començat a donar els primers resultats, com la recuperació de vendes a un dels seus principals mercats internacionals (Alemanya) després d’un sensible increment de preus. Les xifres de l’últim exercici, tancat el mes de maig passat, han suposat una millora dels resultats en 12 milions d’euros, fins als 535 milions d’euros de facturació.

El president de la companyia, Josep Lluís Bonet, manifesta que, després de dos anys, l'oferta de la multinacional alemanya Henkell per fer-se amb la majoria de Freixenet "continua viva", però que hi ha concòrdia familiar a casa seva. Ara per ara, segons la direcció de Freixenet, la venda a la multinacional amb seu a Düsseldorf estaria en “stand-by”. La situació política a Catalunya també pot allargar la possible inversió de Henkell.

Josep Lluís Bonet també afirma, sobre la venda a Henkell, que "es van definint les posicions familiars amb pau i tranquil·litat". A partir del mes que ve es podria aclarir una mica més el futur accionarial de Freixenet.

Davant la intranquil·litat generada per una possible venda a Henkell de la majoria de les accions, des de la direcció de Freixenet es recorda la seva viabilitat, i que són un important grup amb 22 cellers (15 a Espanya) repartits per tot el món i que es mantenen com a líders mundials dels escumosos de qualitat elaborats seguint el mètode tradicional. Freixenet, que ha entrat recentment a la DO Carinyena,  no  té, per ara, intenció d'entrar en cap altra zona vitivinícola.

Freixenet continua apostant, tot i els cants de sirena, pel seu esperat anunci televisiu nadalenc. Els actors Ricardo Darín i Michelle Jenner protagonitzen aquest any l’espot de Nadal. La campanya ‘El Arte de Brindar’ pretén ser una reivindicació del brindis i, alhora, un homenatge als 40 anys que Freixenet porta felicitant les festes de la mà de personatges del món del cinema, la música o l'esport al costat de la seva icònica ‘bombolla’.

Aquest nou pla estratègic passa per produir al voltant de 4 milions d’ampolles menys de cava respecte les 106 milions de l’any passat. Aquesta mesura afecta principalment als mercats d’exportació, encara que també al mercat nacional. Estan decidits a eliminar marques blanques i els productes amb menys valor afegit d’alguns dels cellers satèl·lit del grup, tot i ser plenament conscients que aquesta mesura pot afavorir un dels seus màxims competidors: Jaume Serra (J. García Carrión).

La nova direcció de Freixenet, integrada per Enrique Hevia, Pedro Ferrer i Eudaldo Bonet, també treballa posant l’accent en la reorganització comercial. En aquest marc, i amb la vista posada a incrementar la qualitat, la nova direcció ha nomenat al jove enginyer agrònom Pepe Hidalgo com a nou cap d’enologia del grup. Manel Quintana es manté com a cap d’enologia de Freixenet, i Josep Palau com a director de producció. Segons la direcció, “es vol involucrar més l’enologia amb la viticultura”. Pepe Hidalgo s’ha incorporat provinent del celler de Requena propietat de Freixenet.

D’altra banda, el president de Freixenet lamenta que el cava no hagi pogut defensar fins ara més prestigi i valor ja que "és un producte extraordinari amb una potència monumental". En aquest sentit reconeix que bona culpa d'això la té el fet que durant molt de temps "els cavistes hem anat a la nostra i hem estat dividits". Celebra, no obstant això, la irrupció dels caves de Paratge Qualificat.

També us pot interessar

Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Vins el Cep és fruit de la unió de quatre famílies viticultores del Penedès que exporten el 90% de les 350.000 ampolles que elaboren
Imatge il·lustrativa
Els ingressos finals de Verema Solidària 2018 han estat de 20.718 €, dels quals 14.818 € corresponen a donacions de particulars i accions solidàries d’empresa i 5.900 € a patrocinis d’empresa | A més a més dels 8.891 € aportats als projectes d’Amics de la Gent Gran Garraf i Càritas Falset, es destinaran 2.963 € a formació en captació de fons per a les entitats socials del territori
Imatge il·lustrativa
Aquest escumós neix del raïm de ceps de més de 60 anys de dues varietats autòctones (Xarel·lo i Macabeu) que conviuen en una mateixa vinya