mercats

​El vi representa un 2,7 % del valor total de les begudes, enfront el 3,3% del de la cervesa en els establiments d'autoservei

Les dades provenen de l'informe Market Trends de Nielsen, analitzat per l'Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OeMV) sobre ventes en establiments d'autoservei

Es manté el creixement d'escumosos (+ 5,7%) i vins tranquils (+ 4,5%) en els establiments d'autoservei espanyols

Quants litres de vi i de cervesa consumim?

| 05/07/2017 a les 14:49h
Arxivat a: Mercats, OeMV, Vi vs cervesa
Segons el nou informe Market Trends de Nielsen, analitzat per l'Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OeMv), el valor de les vendes de vins escumosos i vins tranquils als establiments d'autoservei espanyol (grans magatzems, hipermercats, supermercats) ha crescut un 5,7% i un 4,5% respectivament fins al maig de 2017. 
 

El conjunt de begudes ha crescut un 4,4%, fins als 2.821 milions d'euros. Foto: iStock


Els vins tranquils suposen el 2,4% i els escumosos el 0,3% del valor total de begudes. El conjunt de begudes ha crescut un 4,4%, fins als 2.821 milions d'euros. Destaquen l'augment dels sucs (+ 13,5%, que suposa un 1% del valor total de les begudes), les aigües (+ 7,6%, que suposaria un 1'8% del valor total de les begudes) i la cervesa (+ 6,7% que suposaria un 3'3% del valor total de les begudes). Hi ha hagut pujades més moderades per a les begudes alcohòliques (+ 2,2%) i les begudes refrescants (+ 0,1%). 

El conjunt de vendes de tots els productes (Gran Consum) va créixer un 2,8% fins als 19.279.000 d'euros, després de tancar 2016 amb un augment del 2,7%. Per sectors, el de begudes va ser el que més va créixer (+ 4,4%) respecte als cinc primers mesos de 2016.

El sector d'alimentació va créixer un 2,4% fins als 12.438.000 d'euros, i el de drogueria i perfumeria, un 3% fins els 4.019 milions. Pel que fa al total de les vendes en el mercat del Gran Consum, el sector alimentació és el que més pes té amb el 64,5% (-0,3 punts percentuals), seguit de drogueria i perfumeria amb el 20,8% i de begudes amb el 14,6% (+0,2 p.p). 
 

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Imatge il·lustrativa
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Salmos 2016 de Família Torres obté el Priorat Trophy del certamen | El jurat està format per 400 experts de vi de 38 països, entre ells Masters of wine
Imatge il·lustrativa
Per primer cop s’oferirà un taller de vinificació d’espumosos ancestrals
Imatge il·lustrativa
Sergio Mora, Grammy Llatí al Millor Disseny 2016, plasma la seva visió de Juvé & Camps en quatre ampolles d’edició limitada del Reserva de la Família sota el títol Plaer Còsmic
Imatge il·lustrativa
El certamen, organitzat per la Universitat de Barcelona, Família Torres i Tomàs Molina, servirà per debatre sobre si són els impostos la solució al canvi climàtic |