suro

El 95% dels consumidors escull el tap de suro com el millor tap per a vins i caves

El tap de suro és percebut com a garantia de qualitat per la seva capacitat de conservar i millorar el vi

8 de cada 10 consumidors de l'Estat reclama incloure a l'etiquetatge de l'ampolla el tipus de tancament utilitzat

El tap de suro és també el tancament preferit dins l'àmbit internacional

Què hem de tenir en compte si volem guardar un vi?

| 03/07/2017 a les 18:54h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Actualitat, Tap de suro, Cork
El tap de suro és el tap preferit pels espanyols per a vins i caves, tal com mostra l'estudi sobre La percepció dels espanyols davant els diferents tipus de tap, elaborat per Iniciativa CORK, agrupació d'associacions i institucions del sector del suro a Espanya, entre 1.200 espanyols. L'estudi revela que un 95% dels espanyols seleccionen el tap de suro com el millor per a vins i caves, xifra que suposa un increment del 3% respecte al primer estudi fet el 2012 per iniciativa CORK.
 
L'estudi evidencia la importància que se subscriu al tipus de tancament per la informació que aporta sobre el vi o cava que es guarda. En termes de qualitat, el 83% dels espanyols associen el tap de suro amb un vi de qualitat alta, xifra que es s'acosta molt al 100% en la franja de qualitat mitjana i alta. La predilecció per el tap de suro es basa, sobretot, en la capacitat de conservar i contribuir a l'evolució del vi. En aquest sentit, el 65% dels espanyols afirma que el suro millora el vi o el cava quan els tapa. Així mateix, 1 de cada 3 espanyols considera que un vi tapat amb suro és sinònim de qualitat.

Aquesta preferència pel tap de suro es trasllada a la decisió de compra, ja que el 65% dels espanyols afirma comprar vi o caves tancats amb tap de suro. Aquesta xifra descendeix de forma dràstica en el cas dels vins o espumosos tancats amb tap de rosca o plàstic, que només registren un 6% d'intenció de compra.

Al costat oposat se situen els taps artificials, com els de rosca o plàstic, triats per tan sols el 5% com els taps més adequats. En aquest sentit, només un 11% dels espanyols relacionen el tap de rosca amb un vi de alta qualitat, percentatge que baixa fins al 6% en el cas del tap de plàstic.

Entre els valors associats al tap de suro, els espanyols el vinculen amb factors positius com la qualitat, natural i tradició. Així mateix, les característiques úniques del suro, un material natural, reciclable i sostenible, són ben conegudes pels enquestats, tal com indica l'estudi.

Curiosament, només un 4% dels espanyols vincula el suro amb innovació. Aquest percentatge contrasta amb la realitat de la indústria surera, una indústria amb una forta inversió en I + D i molt avançada tecnològicament. Mitjançant la implementació d'innovadors sistemes de producció i estrictes controls de qualitat, les empreses sureres s'han posicionat a  l'avantguarda del sector industrial espanyol.

Amb relació als hàbits de compra, l'estudi assenyala la denominació d'origen com el factor decisiu per als espanyols a l'hora de triar el vi o cava que es compra, seguit del preu i la bodega a la qual pertany.

Canvi en les etiquetes per prendre decisions de compra informada

Actualment, en el moment de comprar un vi no és possible saber si el tap de l'ampolla és de suro o sintètic. A causa d'això 8 de cada 10 espanyols sol·liciten incloure el tipus de tancament a les etiquetes de les ampolles per poder prendre així una decisió de compra informada.

Amb relació a les conclusions de l'estudi, Albert Hereu, portaveu de l'Iniciativa CORK i director de l'ICSURO, va comentar: "Els dades obtingudes són totalment reveladores, amb una absoluta majoria dels espanyols que seleccionen el tap de suro com el seu tap preferit. El binomi suro-vi / cava es manifesta més fort que mai, ja que la correcta evolució i maduració dels vins només és possible amb el tap de suro ".

El tap de suro, el tap preferit internacionalment

Els resultats de l'estudi espanyol coincideixen amb les conclusions d'altres investigacions fetes per organismes independents internacionals i que demostren de forma consistent que els consumidors de tot el món escullen el tap de suro com el seu preferit. Aquest és el cas, per exemple, de mercats internacionals clau com EUA, Canadà, Xina, Brasil, França, Alemanya o Itàlia, on els consumidors prefereixen el tap de suro davant els artificials per la qualitat, sostenibilitat i seguretat que ofereix.

Sobre Cork

CORK és una iniciativa portada a terme per institucions del sector del suro per promocionar el tap de suro i donar a conèixer els seus principals valors i beneficis tant pel que fa al mediambient, com econòmicament o culturalment. Les entitats que lideren l'iniciativa CORK a la Península Ibèrica són: l'Associació Portuguesa de Corc (APCOR), l'Associació d'Empresaris Corredors de Catalunya (AECORK) i l'InstitutUt Català del Suro (ICSURO).

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
Ramon Roset | 16 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Captura del web de García Carrión
Ramon Francas
01/01/1970
El Consell Regulador recorda que a la DO Cava no hi ha subzones, i que la publicitat i les contraetiquetes dels caves Lucentum "poden portar a la confusió"
Ramon Francas
01/01/1970
La fotògrafa Maria Rosa Ferré mostra les tonalitats de la vinya penedesenca durant la tardor | L'exposició ‘La Vinya es Vesteix de Tardor’ mostra 17 fotografies sobre tela, de 110 per 80 centímetres
01/01/1970
El treball cinematogràfic es basa en el vinòmic homònim de David Morancho, tot ajustant la història al llenguatge audiovisual