mercats

Els consumidors de vi de més de 50 anys suposen el 32% del mercat i representen el 53% del consum

Extracte traduït de l'article publicat per Eva Bernabé el passat 21 d'abril sobre la 1a Jornada de la Interprofessional del Vi: Reptes i Oportunitats, Recuperar el consum del vi a Espanya

Catalunya, al capdavant en consum de vi a l'Estat amb 25 ampolles per persona i any

| 02/05/2017 a les 11:46h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, 1a Jornada de la Interprofessional del Vi, mercats, consum
Fotografia: Quico Ortega
Eva Bernabéconsultora de màrqueting, va assistir el passat 19 d'abril a la 1a Jornada de la Interprofessional del Vi d'Espanya (OIVE) que es va celebrar a Madrid.
En aquesta 1ª Jornada l'objectiu de la OIVE va ser explicar als operadors vinícoles les principals necessitats del sector i presentar el full de ruta de la Interprofessional.
Al seu torn, van aprofitar l'ocasió per crear un espai de debat en què participaven diferents persones tant del sector vinícola com d'altres sectors.

Pla estratègic de la Interprofessional del Vi
 
Nicolas Horovik, de BMC Strategic Innovation, va presentar el pla estratègic en el qual estan treballant amb l'objectiu de recuperar el consum de vi a nivell nacional. La seva presentació es va centrar en la primera fase de l'estratègia: l'anàlisi de la situació de partida i la definició del target o públic objectiu al qual dirigir l'estratègia.

Respecte a la situació de partida, destaca els següents punts principals:

1) L'envelliment del consumidor de vi. Els consumidors de més de 50 anys suposen el 32% del mercat i representen el 53% del consum. Per tant, hi ha urgència per reclutar consumidors joves.

2) Espanya és l'únic gran productor on el consum per càpita de cervesa supera el de vi. S'ha produït un Big Bang cerveser, la cervesa ha entrat en el lleure, la diversió, la nit...

3) Creix la cultura del vi a Espanya però entre consumidors de baixa freqüència, que veuen dos tipus de vi:
El vi quotidià, el vi de cada dia, que percep com un vi de baixa qualitat, que ha perdut dignitat i genera rebuig.
Un vi molt bo, elitista i inaccessible o per a consum ocasional.

4) Als EUA el consumidor millenial és el grup de consumidors de vi més nombrós. La seva relació amb el vi és lliure, quotidiana, social i informal. El vi per a ells és divertit, no elitista.

Pel que fa a la definició del públic objectiu al qual van a dirigir l'estratègia de màrqueting de la Interprofessional, han arribat a la conclusió que el més convenient és convertir en consumidors freqüents als consumidors que ara consumeixen poc i de forma esporàdica. Això es correspon principalment amb homes i dones de 28 a 40 anys.

D'altra banda, a través de l'estratègia de màrqueting pretenen acabar amb certes barreres mentals:
- Per beure vi cal coneixement
- El vi és car
- El vi és de gent gran
- No sóc capaç de gaudir-prou, però sí que ho gaudeixo una mica

I també amb algunes barreres més operatives o funcionals:
- El vi exigeix ​​esforç social, obligació d'entendre o risc de no saber
- Resulta difícil de triar.
- Demanar una ampolla implica consens social, diverses persones han de voler vi. Demanar una cervesa és més fàcil i no has de comptar amb ningú
- El vi exigeix ​​un major esforç econòmic
- Si obro una ampolla de vi, què faig després amb la resta?

Eva Bernabé, després d'exposar algunes de les seves conclusions, afegeix 3 elements clau per cada bodega:
 
1 # Inversió en màrqueting
Els cellers inverteixen en moltes coses i pensen que el màrqueting és opcional i va al final. Si el sector del vi ha d'orientar-se al consumidor, invertir en màrqueting és prioritari i obligatori. Tot celler que pretengui tenir futur ha de comptar amb un pressupost de màrqueting adequat als seus objectius de negoci.
 
2 # Estratègia
No es tracta de fer accions aïllades, campanyes de publicitat, publireportatges en premsa o obrir perfils en xarxes socials. Es tracta de realitzar un màrqueting estratègic que involucri totes les àrees del celler, des del cultiu i l'elaboració dels vins, fins als canals de distribució i l'estratègia de comercialització tant al mercat nacional com internacional. Per tant, l'estratègia de màrqueting no pot dissenyar-la una agència o empresa de màrqueting extern, s'ha de definir dins de l'empresa, a nivell directiu.
 
3 # Bons professionals de màrqueting
Per un celler de vi que no té la possibilitat de contractar un director de màrqueting, l'opció és contractar un servei de màrqueting, una persona que acompanyi i ajudi a l'equip directiu del celler en la definició de l'estratègia.
Un cop definida l'estratègia, també serà important triar a professionals que implementin cadascuna de les accions de l'estratègia.

-Extracte traduït de l'article publicat per Eva Bernabé el passat 21 d'abril

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
Ramon Roset | 16 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional

COMENTARIS

A casa es consumeix vins catalans
Nina Sants, 07/05/2017 a les 14:15
+0
-0
I no només els pares, els fills també quan queden amb amics consumeixen vi.
En els supermercats, jo compro a Bonreu, hi ha vins estupendos a vins raonables, Penedes, la Terra Alta, hi ha molts i molt bons.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
01/01/1970
Javier Campo és sommelier i professor de Tecnologia de Servei a CETT-UB
01/01/1970
El concurs internacional Grenaches du Monde ha triat a la Terra Alta, i a la garnatxa catalana per extensió, com a seu per a la seva edició del 2018 | El concurs estrena el segon vídeo
01/01/1970
Un vi 100% garnatxa blanca amb una criança de 18 mesos en botes de roure de 225 litres i amb tel biològic | Criança de llarg temps en ampolla