gastronomia

​Grandvalira aposta per l’excel·lència gastronòmica a pistes de la mà de la Fundació Alícia

La fundació ha realitzat un anàlisi de la cuina autòctona i de les cartes dels establiments de Grandvalira-Saetde amb l’objectiu de potenciar la gastronomia andorrana

L’objectiu del projecte és crear coneixement de la cuina andorrana als restaurants de l’estació i que aquest sigui un element diferenciador respecte altres destinacions

Nova campanya de Sopars Maridats a la Ruta del Vi de Lleida

| 22/03/2017 a les 15:24h
Especial: Restaurants
Arxivat a: Gastronomia, Fundació Alícia, ​Grandvalira
Grandvalira ha presentat les conclusions del projecte d’investigació de la cuina andorrana i dels restaurants del domini. L’acte, celebrat ahir al Racó de Solanelles (sector Encamp), ha comptat amb la presència d’Alfonso Torreño, director general de Grandvalira-Nevasa, Verònica Canals, managing director de Grandvalira-Saetde, i Marc Puig-Pey, responsable de cuina de la Fundació Alícia. Un dels objectius és que Grandvalira esdevingui una ambaixadora de la cuina andorrana a través d’alguns dels seus restaurants i que aquesta creació de coneixement dels plats autòctons sigui diferenciadora.
   
L’acord de col·laboració neix de la voluntat històrica d’El Domini de la Neu de dotar la seva oferta gastronòmica d’una excel·lència única al sector així com d’apropar la cuina autòctona del Principat als prop de dos milions d’esquiadors que visiten les seves instal·lacions cada any. El projecte va arrencar amb una primera fase de coneixement per part del Departament de Patrimoni Agroalimentari de la Fundació Alícia que va realitzar una exhaustiva recerca per veure les potencialitats gastronòmiques que ofereix la cuina andorrana. Un cop avaluats els productes i ingredients locals més característics de la gastronomia local, s’han posat de manifest prop d’una trentena d’elaboracions representatives de la cuina autòctona del Principat com l’escudella, l’arròs de muntanya, els farcellets de col o les trumfes eixutes, entre d’altres. Un cop assolits aquests coneixements, la Fundació ha seleccionat una recepta representativa de la gastronomia andorrana que aporti un valor afegit als esquiadors i suficientment versàtil per a poder ser inclosa a totes les cartes dels diferents punts de restauració del domini.
 
El plat escollit per representar aquesta aposta per la gastronomia andorrana de qualitat ha estat el brou, un plat molt característic de la cuina dels Pirineus i molt lligat a Grandvalira ja que es tracta d’una elaboració pròpia de l’hivern i d’un plat reconfortant i nutritiu ideal durant les jornades d’esquí. Després d’aquest estudi exhaustiu, els professionals de la Fundació Alícia transmetran tots els seus coneixements a l’equip de cuina de l’estació per tal que incloguin aquest plat tan valuós en les diferents propostes gastronòmiques que ofereix el domini. Per altra banda, l’equip de la fundació ha creat un manual d’ús que permeti implementar aquests coneixements de la cuina andorrana a d’altres establiments del Principat així com un receptari molt complert amb les receptes més representatives de la gastronomia d’Andorra.
 
Aposta per la gastronomia d’alçada
 
La decidida aposta de Grandvalira per la millora de la gastronomia a pistes és un dels principals objectius de l’estació més gran del sud d’Europa temporada rere temporada. En els últims 5 anys, el domini ha invertit 10 milions d’euros per tal de fer un salt qualitatiu en la seva oferta gastronòmica i convertir-se en un referent de la bona restauració a peu de pista a nivell europeu. La transformació gastronòmica de Grandvalira ha estat possible gràcies a les nombroses inversions en infraestructures, la creació de nous conceptes culinaris fins ara inexistents a la majoria d’estacions de la Península, i l’ampliació de l’equip humà amb noves incorporacions provinents de les principals Escoles d’Hosteleria de Catalunya. Actualment, el 90% dels restaurants a pistes estan completament renovats, més de 400 persones treballen als 60 punts de restauració del domini i la restauració s’ha convertit ja en la segona unitat de negoci amb més volum de facturació, després de la venda de forfets.

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Ramon Francas
01/01/1970
Can Sala de Freixenet és un dels 12 caves que han assolit la nova categoria que dóna visibilitat a la més alta gamma del cava, el vèrtex de la piràmide qualitativa del sector | Tast a càrrec de Ramon Francàs
01/01/1970
Els més de 500 professionals que van assistir a l'acte van poder tastar més de 190 referències dels 35 cellers que hi van participar
01/01/1970
Un vi sense aromes de criança, fresc, fluid, que acompanya menjars actuals, no tan contundents com els d’abans