denominacions d'origen

​La DO Montsant reuneix en un acte a Munic una vuitantena de professionals del món del vi

Al showroom organitzat pel Consell Regulador de la DO Montsant hi van participar quinze cellers, que van presentar-hi tres vins en cada cas

Autòcton Celler treu al mercat l'Autòcton Negre 2015 i el Gran Autòcton Negre 2015

| 17/02/2017 a les 08:38h
Arxivat a: Denominacions d'Origen, DO Montsant, Munic
El passat dilluns 13 de febrer la DO Montsant va presentar els seus vins a Munic, Alemanya, en un acte adreçat a professionals del sector. Una vuitantena d’importadors, distribuïdors, canal Horeca, botigues especialitzades i premsa, entre altres, es van donar cita en aquest acte per conèixer en exclusiva cellers i vins de la DO Montsant.

La missió comercial a Alemanya, segon país per volum d’exportació de vins Montsant, s’emmarcava en l‘estratègia de promoció internacional de la DO. Cal tenir present que l’exportació suposa prop del 40% de la comercialització d’aquesta DO. I, en el cas d’Alemanya, s’hi ha exportat una mitjana de gairebé 500 mil ampolles anuals en el període 2012-2015.
En la missió comercial a Munic, organitzada pel Consell Regulador amb el suport de l’oficina d’ACCIÓ de Berlin, hi van prendre part 15 cellers de la denominació d’Origen: Can Blau, Celler Malondro, Celler Masroig, Cellers Sant Rafel, Cellers Unió, Clos Mesorah, Coca i Fitó, Cooperativa Falset Marçà, Josep Grau Viticultor, Mas de l’Abundància, Orto Vins, Portal del Montsant, Vendrell Rived, Vins de Mas Sersal i Vinyes Domènech. 
 

Pilar Just, presidenta de la DO Montsant, valorava positivament l’acte ja que “ha estat una bona oportunitat per als cellers que volen posicionar els seus productes o ampliar la seva presència al mercat alemany”. D’altra banda, Just també argumenta que “el que també volíem era fer marca com a DO, ja que és un factor clau en mercats tan competitius com aquest”. 

Pel que fa a l’acte de la DO Montsant a Munic, aquest es va iniciar amb una masterclass adreçada a una selecció de 30 professionals, masterclass sobre la DO que va dirigir la sommelier Yvonne Heistermann. Tot seguit, i fins a les 20h, els cellers desplaçats a Munic van poder presentar els seus vins en un showroom obert als professionals. 

La presentació de Montsant a Munic va comptar amb la col·laboració del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, i amb el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural de la Unió Europea. 

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
L'Oller del Mas prepara el terreny per començar les obres de l'Eco Wine Resort | Oller del Mas
01/01/1970
Aquest dilluns van començar a preparar el terreny per iniciar la primera fase de les obres
01/01/1970
Per quart any consecutiu el valor del mercat espanyol de restaurants registrarà al tancament de 2017 una evolució positiva, en un context de dinamisme del consum de les llars i de fort creixement en l'entrada i la despesa dels turistes estrangers | D'aquesta manera, la facturació sectorial s'aproximarà als 23.100 milions d'euros, un 4,7% més que el 2016, any en què va augmentar un 5,0% | L'avanç de les cadenes de restauració informal i menjar ràpid segueix impulsant la tendència de concentració de l'oferta. El conjunt de cadenes de restaurants ha reunit una quota de mercat conjunta del 34%, sis punts més que el 2012
Ramon Francàs
01/01/1970
Freixenet, Codorníu, Juvé i Camps, Gramona i Recaredo són els qui més insercions aconsegueixen als mitjans | Miguel Torres (pare i fill), José Luis Bonet i Mar Raventós són els “principals portaveus” de la comunicació del vi de Catalunya