vins

​Presentació de la segona anyada de La Pocavergonya, el vi més descarat de la Ribera d'Ebre

L’acte es va celebrar a Ginestar, a les sis de la tarda, a l’Església Vella del poble

Una màquina expenedora de xampany a Las Vegas

| 14/02/2017 a les 19:16h
Arxivat a: Vins, La Pocavergonya, Ribera d'Ebre, DO Tarragona, Segona anyada de La Pocavergonya

Aquest passat dilluns es va presentar a Ginestar la segona anyada de La Pocavergonya, el vi més descarat de la Ribera d’Ebre, que naixia ara fa un any de la mà de quatre joves productors de la zona. L’acte es va celebrar a l’Església Vella del poble i va arrencar passades les sis de la tarda amb els discursos de benvinguda de Conxita Pujol, alcaldessa de Ginestar, Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, i Noemí Poquet, enòloga i propietària de Molí de Rué, un dels quatre cellers implicats en el projecte col·lectiu.
 
Els parlaments van donar pas al tast, dirigit per la Roser Amorós, enòloga de la Cooperativa Agrícola de Sant Jaume, també implicats en el projecte. Aquesta segona anyada de La Pocavergonya,  que ha estat elaborada amb el mateix cupatge del primer any (Macabeu, garnatxa blanca i un petit percentatge de moscatell) manté en nas les aromes afruitades, i en boca es presenta més càlid i concentrat a causa de les altes temperatures que ha patit la comarca, tot mantenint un bon equilibri.
 
La Noemí Poquet es mostra satisfeta pel que ha comportat aquest darrer any de feina: “Estem molt contents del projecte, de la pinya que hem fet, de com hem treballat i sobretot de com ens està servint per aprendre. Hem aconseguit tirar-lo endavant i, a més a més, augmentar producció (enguany la producció és de 12.000 ampolles davant les 8.000 de la primera anyada). Poc a poc anem cobrint el territori català de Pocavergonya, i ens il·lusiona sortir de la nostra comarca i poder-la trobar, i que amics i coneguts que es desplacen per arreu ens enviïn una foto de l’ampolla de La Pocavergonya”.
 
Sobre el projecte


La Pocavergonya és un projecte col·lectiu que es va gestar ara ja fa més dos anys des del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre per posar en valor la tradició vitivinícola de la comarca i per seduir al segment de consumidor més jove.
 
El resultat final va ser un vi blanc, fresc, divertit i jove, molt innovador a la zona, concebut per als consumidors més joves i molt especialment per al públic femení. Els quatre cellers implicats en el projecte -Molí de Rué, Vins i Olis Suñer, Celler Pedrola i la Cooperativa Agrícola de Sant Jaume- han treballat durant el darrer any perquè La Pocavergonya estigui present a les grans ciutats catalanes i molt especialment a la ciutat de Barcelona i rodalies.

També us pot interessar

Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Carn a la brasa acabada al forn de carbó Josper del restaurant Maison Carne
Lourdes López | 1 comentari
Brases, fumats i molta paciència. Fer la barbacoa a casa és complicat. En aquests restaurants de Barcelona menjareu carns, peixos i vegetals a la brasa. Sereu feliços i esmolareu l'escuradents
Imatge il·lustrativa
Isabelle Kliger, escriptora de viatges, cultura i menjar de la revista Forbes, proposa 12 vins catalans per les festes.
Imatge il·lustrativa
La Guia de Vins de Catalunya publica els millors vins d'aquesta edició 2021

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El celler reafirma així la seva aposta pels Grans Reserves ecològics | Singular amplia la gamma dels monovarietals com Milesimé, Milesimé Rosé i Blanc de Noirs
Roc Gramona creu que ja ha arribat l’hora de dignificar i significar la importància de la poda
Roc Gramona creu que ja ha arribat l’hora de dignificar i significar la importància de la poda | Roc Gramona
Ruth Troyano
​​​«Simont i Sirch havien observat que hi havia un problema compartit a totes les regions de vi del món que era la mort prematura de les vinyes i la propagació de malalties a la fusta...​​​»
Francesc Pintado, president de l'AEHT, i Josep Simó Llop, director comercial d'On Trade de Catalunya i Llevant de Grupo Freixenet.
Francesc Pintado, president de l'AEHT, i Josep Simó Llop, director comercial d'On Trade de Catalunya i Llevant de Grupo Freixenet.
Freixenet ha signat un conveni anual de patrocini amb l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Província de Tarragona
Ampolles de rom falsificades intervingudes per la Guàrdia Civil
Ampolles de rom falsificades intervingudes per la Guàrdia Civil | GC
El gènere arribava a través de dipòsits fiscals als Països Baixos i es comercialitzava a través de dipòsits fiscals i distribuïdores espanyoles