enoturisme

Neix la Guia d'Enoturisme del Penedès

Lluís Tolosa, sociòleg i escriptor, ha presentat la seva darrera obra, que mostra i posa en valor el territori de la DO Penedès amb més de 210 llocs per gaudir del turisme del vi i prop de 500 vins i caves recomanats

Barcelona Wine, el nou llibre de Lluís Tolosa

| 21/12/2016 a les 09:48h
Especial: lectura obligatòria
Arxivat a: Llibres, Guia d'Enoturisme del Penedès
Pere Regull, LLuís Tolosa, Francesc Olivella i Sergi Vallès
Pere Regull, LLuís Tolosa, Francesc Olivella i Sergi Vallès
La guia és un encàrrec conjunt del Consorci de Promoció Turística del Penedès, la Diputació de Barcelona, la Diputació de Tarragona, el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Penedès, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès i el Consell Comarcal del Baix Penedès. A més, hi han col·laborat els ajuntaments de Vilafranca del Penedès, Sant Sadurní d’Anoia, Subirats i Avinyonet del Penedès, l’associació Pimecava, cellers i altres empreses del territori.

Aquesta guia és un exemple de la col·laboració entre administracions públiques i entre els sectors públic i privat, tan necessària quan es tracta de promocionar l’enoturisme al  Penedès”, va dir el president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Sergi Vallès. I va afegir: “quan l’obres, t’hi sents, ho vius i t’encanta. Realment transmet el que tenim al Penedès”.
 
Francesc Olivella, president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès i alhora director de la DO Penedès, va explicar que “fa temps que s’hi treballa... pel volum del territori i per la gran quantitat de recursos presents al territori de la DO. La guia té l’encert de recollir elements culturals i festius, que de vegades no computem suficientment com a elements que potencien l’Enoturisme”.

L’autor de la guia, Lluís Tolosa, va respondre a la pregunta de com havia escollit les empreses que surten a la guia, d’entre els milers empreses “d’un territori amb unes possibilitats enormes de les quals no som prou conscients: totes són empreses adherides al club Enoturisme Penedès del Consorci de Promoció Turística del Penedès, perquè és l’aposta col·lectiva per a la promoció enoturística de la destinació”. Tolosa va parlar de l’aposta per l’Enoturisme com d’un gran negoci i una gran font d’ocupació: recolza el sector primari (l’agricultura), el secundari (les empreses elaboradores de vins i caves) i el terciari (la restauració i l’hoteleria). “És una oportunitat descomunal per al territori en què la limitació no serien els recursos econòmics, sinó la manca d’idees clares. Per això cal fer un treball de conscienciació; els cellers s’han de veure a si mateixos com a socis estratègics. (...) Jo sol no aconseguiré que la gent vingui a visitar el meu celler”. I va afirmar que “els nostres referents han de ser Napa Valley, a Califòrnia, i la Xina, que el 2020 serà el país amb més superfície de vinya”.

Entre els aspectes a millorar, Tolosa va destacar la necessitat d’oferir visites més elaborades als cellers, a 40-50€ per persona, de manera que el preu compensi el temps dedicat als visitants. Un altre aspecte que cal estructurar és la comercialització i la distribució de l’oferta enoturística, especialment a estranger, “per creuar una gran oferta amb la gran demanda existent”.

Com a punt fort del territori, va destacar l’elevada qualitat dels vins i caves: “alguns xarel·los són espectaculars; molts negres són excepcionals, i els rosats són molt versàtils i encaixen molt bé amb el Penedès de mar i muntanya. I pel que fa als caves, ja no es fan caves qüestionables, tots són bons”.

L’alcalde de Vilafranca del Penedès i diputat adjunt de Turisme de la Diputació de Barcelona, Pere Regull, va tancar l’acte dient que “un cop feta, ens adonem de l’encert de la decisió de fer aquesta guia”. Davant la incredulitat o l’oposició d’algunes persones, Regull va defensar que “al Penedès podem viure de dues maneres: podem ser el magatzem de Barcelona o podem viure en un Penedès com el que tenim o millor, gràcies al turisme. Hem d’anar de cara a la qualitat per donar qualitat de vida a la gent de les nostres comarques. No podem fer marxa enrere”.

També us pot interessar

Imatge il·lustrativa
L’Oficina Espanyola de Patents i Marques n’ha prohibit el registre del logotip perquè el considera inconstitucional | Lovers Wine Elegance manté el logotip amb el llaç i hi incorpora un segell amb la paraula “censurat” sobre un fons groc
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar
Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar | Francesc Guillamet
Sergi Cortés | 1 comentari
Parlem amb el Rubén Pol, sommelier del restaurant barceloní Disfrutar
Imatge il·lustrativa
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Salmos 2016 de Família Torres obté el Priorat Trophy del certamen | El jurat està format per 400 experts de vi de 38 països, entre ells Masters of wine
Imatge il·lustrativa
Jordi Bes
Al ressorgiment d'aquesta beguda encara li queda recorregut per fer conèixer les marques, connectar el consumidor amb l'elaborador i en la cocteleria
Imatge il·lustrativa
Amb el codi EBCU10, tots els alumnes obtindran un 10% de descompte en la formació de Superior de Sommelier, només per ser lectors de www.cupatges.cat.
Presentació de la nova classificació dels vins de la DOQ Priorat a Escaladei.
Presentació de la nova classificació dels vins de la DOQ Priorat a Escaladei. | DOQ Priorat
El projecte "Els noms de la terra" és pioner a l'Estat i els cataloga en funció del seu lloc d'origen