DO Catalunya

La DO Catalunya engega la campanya "A taula, vi català"

La Denominació d’Origen Catalunya posa en marxa una nova campanya amb l’objectiu de reconèixer la tasca de prescripció dels vins catalans que fan molts dels restaurants del territori.

La DO Catalunya presenta els seus vins a Hotels amb DO

| 01/12/2016 a les 19:08h
Arxivat a: Denominacions d'Origen, 'A taula vi català', DO Catalunya

​Sota el lema A Taula, Vi Català, la DO Catalunya pretén reunir tot un col·lectiu de restaurants que aposten per al vi català, amb un especial interès pels grans municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona, on es detecta una menor presència de vins catalans. L’objectiu final és donar resposta als consumidors que cada vegada mostren més interès pels productes de proximitat. Els restaurants que formen part del col·lectiu reben un distintiu que els permet ser identificats pels consumidors com a espai amb una especial atenció per als vins catalans, a més d’un conjunt de materials per a un bon servei dels vins.

Els requisits per formar part del col·lectiu (es poden consultar al web de la DO Catalunya) estan subjectes, principalment, a les cartes de vi dels locals, per a les quals la iniciativa preveu tres categories: Categoria A, que inclouria aquells restaurants amb un preu mitjà per al cobert per sobre dels 40€; la Categoria B, amb un preu mitjà d’entre 20 i 40€; i la Categoria C, per a aquells que estan per sota dels 20€. Les condicions i el nivell d’exigència per a cada restaurant variarà en funció de la categoria a la qual pertanyin. Així, aquells que formin part de la Categoria A, hauran de tenir a la seva carta de vins un mínim de 6 denominacions d’origen catalanes, a més d’un mínim de 3 referències DO Catalunya. Pel que fa a la Categoria B, hauran de ser mínim 5 denominacions d’origen catalanes i 2 referències DO Catalunya, mentre que els de la C hauran de comptar amb una referència DO Catalunya i un 50% dels seus vins amb denominació d’origen catalana.

La denominació d’origen Catalunya, que és la DO catalana més gran actualment, amb més de 200 cellers i 60 milions d’ampolles comercialitzades l’any, posa en marxa aquest projecte per sumar-se a altres iniciatives que treballen per a la difusió del vi català, com ara els Premis Cartaví, que premien les millors cartes de vins catalans als restaurants del territori.

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
Ramon Roset | 16 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional

COMENTARIS

I tant!
Anònim, 03/12/2016 a les 13:53
+0
-0
A casa nostre ja fa temps que només comprem vi català. S'ha de fer país.
VINS CATALANS?
Manuel Duran, 03/12/2016 a les 19:09
+1
-0
Es promocionaran sols els vins catalans o també els vins afrancesats produïts a Catalunya?
vi català
celler escoda pallejá, 03/12/2016 a les 22:54
+0
-0
que les D.O reparteixin ple-gatines a tots els cellers i altres sistemes publicitaris per tothom

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
L'Oller del Mas prepara el terreny per començar les obres de l'Eco Wine Resort | Oller del Mas
01/01/1970
Aquest dilluns van començar a preparar el terreny per iniciar la primera fase de les obres
01/01/1970
Per quart any consecutiu el valor del mercat espanyol de restaurants registrarà al tancament de 2017 una evolució positiva, en un context de dinamisme del consum de les llars i de fort creixement en l'entrada i la despesa dels turistes estrangers | D'aquesta manera, la facturació sectorial s'aproximarà als 23.100 milions d'euros, un 4,7% més que el 2016, any en què va augmentar un 5,0% | L'avanç de les cadenes de restauració informal i menjar ràpid segueix impulsant la tendència de concentració de l'oferta. El conjunt de cadenes de restaurants ha reunit una quota de mercat conjunta del 34%, sis punts més que el 2012
Ramon Francàs
01/01/1970
Freixenet, Codorníu, Juvé i Camps, Gramona i Recaredo són els qui més insercions aconsegueixen als mitjans | Miguel Torres (pare i fill), José Luis Bonet i Mar Raventós són els “principals portaveus” de la comunicació del vi de Catalunya