restaurants

Què vol trobar el consumidor al web d'un restaurant?

Cada vegada més utilitzem els telèfons intel·ligents per escollir restaurants, però ¿quina informació volem trobar als seus llocs web?

Escollim els països on viatgem en funció de la gastronomia?

| 27/05/2016 a les 10:46h
Especial: Restaurants
Arxivat a: Vi i tecnologia, Restaurants, tecnologia, gastronomia, restaurants
Imatge il·lustrativa
Els telèfons intel·ligents s'estan convertint pràcticament en una extremitat més de cadascún de nosaltres. La generació "millenial" -nascuts entre el 1980 i el 1995- viu hiperconnectada a totes hores i 365 dies a l'any. No és d'estranyar doncs, que abans d'anar a un restaurant consultin la xarxa per decidir què menjaran i on.

Segons un estudi de RetailMeNot realitzat a la població d'Estats Units, el 53% dels enquestats havia buscat el restaurant mitjançant el mòbil, i el 49% havia navegat pel menú del restaurant a través del telèfon intel·ligent per conèixer els seus plats abans d'anar-hi, i només el 21% no havia utilitzat el mòbil per fer cap d'aquestes accions.
 


Inversió en tecnologia

El 87% van dir que planegen invertir en tecnologia durant aquest 2016 per millorar l'eficiència dels processos i més de la meitat va dir que ho estan fent per millorar l'experiència -engagement- del client.

Què esperen trobar els consumidors en un lloc web d'un restaurant?

Un altre estudi realitzat per Couponbox i publicat per The Daily Meal, amb una enquesta feta a 1000 consumidors nord-americans, concloïa l'augment de l'ús del mòbil per prendre la "decisió de compra" a l'hora d'escollir un restaurant. L'enquesta demanava ordenar, de major a menor importància, la informació que volien trobar al lloc web de l'establiment. El resultat, per aquest ordre, era el següent:

- el menú del restaurant
- els preus
- fotografies dels plats
- informació nutricional (calories, etc.)
- horari

Si bé és obvi que el consumidor s'interessi pels menús, els preus o els horaris, no ho és tant la importància que tenen les fotografies dels plats. Una fotografia professional és un factor decisiu a l'hora de realitzar la reserva. Imatges professionals on les textures, la il·luminació o els colors siguin perfectes i s'allunyin de les típiques imatges capturades amb els nostres smatphones.
Altres factors importants són poder fer reserves amb facilitat, veure opinions d'altres usuaris o la utilització de cupons, tot, òbviament, des del dispositiu mòbil. L'altra conclusió doncs és clara, la web ha d'estar, si o si, adaptada per aquests dispositius.

També us pot interessar

Marta Rovira, del celler prioratí Mas d'en Gil, ensenya la llicorella al món a través de l'aplicació zoom.
Marta Rovira, del celler prioratí Mas d'en Gil, ensenya la llicorella al món a través de l'aplicació zoom. | Marzena Dziuk
Jordi Bes
Molts han hagut de recórrer a ERTOS però fan mans i mànigues per seguir cuidant de la vinya i dels animals | La cooperativa l'Olivera manté el coronavirus allunyat del seu projecte social i acorda seguir elaborant el vi de Barcelona
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Selecció per a un Sant Jordi #confinats
Ada Parellada del restaurant Semproniana
Ada Parellada del restaurant Semproniana
Carme Gasull
La situació derivada pel Covid-19 està afectant durament el sector de l’hostaleria i la restauració. Què fan, com i des d’on algunes dones de la gastronomia per afrontar-la? Com veuen el futur?

COMENTARIS

I afegiria...
Johns, 27/05/2016 a les 13:13
+1
-0
Jo afegiria "una foto del restaurant".

Hi ha gent a qui no ens agrada que les taules estiguin molt a prop i hi ha llocs on sembla que estiguis dinant amb els de la taula del costat.

Personalment evito aquest tipus de locals.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Fill de Sant Climent Sescebes i nascut en terrenys de pissarra i sorra neix un dels vins negres més interessants de l'Alt Empordà.
Imatge il·lustrativa
Laura Conde
Repassem les tendències d'una cuina, la vegetariana, que probablement visqui el seu millor moment.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés
Entrevista amb Joan Josep Raventós, portaveu de Vi i Cava de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC)
Imatge il·lustrativa
Foto: Joan Nebot
La mesura, acordada en el marc de la Tercera Cimera del Cava, pretén impulsar una indústria auxiliar per reduir l’excedent de raïm i vi base cava en un context de crisi de preus que arrossega el sector des de fa temps