Feu un cop d’ull a aquest vídeo de DaveHax. Només necessiteu un parell de gots (com més petits, millor), una peça de plàstic (de qualsevol envàs de fruita), aigua i vi.
Primer de tot agafeu un envàs prim de plàstic, després talleu-lo tal com veieu al vídeo. Fixeu-vos que el tros de plàstic no sigui gens rugós, ha de ser completament llis. També heu de tenir en compte que la mida del plàstic que retalleu sigui una mica més gran que el diàmetre del got o de la copa. Seguidament ompliu un dels dos gots amb vi, ben ple. Després feu exactament el mateix amb el segon got, però aquest ompliu-lo d’aigua, també fins a dalt de tot. Ara agafeu el plàstic i col·loqueulo-lo just a sobre del got d’aigua i amb molta cura tombeu-lo i poseu-lo damunt del de vi. Us ha de quedar el plàstic entre els dos gots. Si voleu podeu eixugar els esquitxos que han quedat al voltant dels gots amb un tovalló de paper de cuina. Després subjectant el got d’aigua enretireu el plàstic. Només una mica. De seguida veureu com el vi es filtra cap a la copa d’aigua que té al damunt.
Per què passa això? El vi i l’aigua tenen densitats diferents. El líquid que pesa més, en aquest cas, l’aigua, se’n va cap al fons, mentre que el més lleuger, el vi, puja cap amunt. I voilà!, passats deu minuts haurem intercanviat el contingut d’ambdós gots. Salut!