consumidors

El consumidor del 2020 en 8 tendències alimentàries

AZTI Tecnalia, un centre tecnològic expert en investigació alimentària i marina, ha fet un estudi sobre les tendències alimentàries futures a Europa

L'engany dels productes "light"

| 07/04/2016 a les 08:40h
Arxivat a: Mercats, tendències alimentàries, Consum, AZTI Tecnalia
Azti Tecnalia
Segons l'estudi d'AZTI Tecnalia, detectar i analitzar les tendències suposa per al sector agroalimentari adaptar-se al mercat actual i anticipar-se al mercat futur. Es tracta, a més, d'una eina estratègica per a promoure la innovació des del mercat i per al mercat, i resulta essencial per al disseny de nous conceptes de producte.

Aquest coneixement permet transformar les tendències en productes i serveis innovadors que actualment no hi ha al mercat, així com detectar oportunitats de negoci per respondre als diferents tipus de consumidors.

El consum alimentari a Europa -horitzó 2020-, en 8 tendències.
Per AZTI-Tecnalia
 

Food Telling, Aliments amb Missatge. Dóna resposta a una demanda d'informació transparent, atractiva i propera. Connecta al consumidor i al que consumeix, i dota la vegada de més identitat i autenticitat als propis aliments.

"SuperSense", Experiència Multisensorial. Busca una provocació dels sentits, i generar una experiència sensorial original, plaent, intensa i plena.

"Slowcal", slow + local. Implica una major conscienciació i responsabilitat amb l'impacte del consum alimentari en l'àmbit personal, social, econòmic i ambiental. Busca un consum de qualitat, on preval el gaudi, l'equilibri, la sostenibilitat i el proper.

"Here & Now", Aquí i Ara. Facilita l'estil de vida dels nòmades urbans, que demanen flexibilitat, optimitzar la gestió del seu temps, salut, i la gratificació instantània a les seves necessitats, en qualsevol moment i lloc.

"Eater_tainment", Experiència Alimentària. Implica indulgència i autocomplaença a través d'experiències memorables que connectin amb les necessitats emocionals dels individus. Aventura, diversió, sorpresa i entreteniment aporten un valor afegit experiencial al producte.

"MadeSimple", fes-m'ho Simple. Es reflecteix en la demanda de solucions flexibles que permetin la compra i consum intel·ligent, optant a la millor opció en menys temps. Està associada tant al producte com al procés de compra i consum a través de serveis i eines que facilitin la vida als consumidors.

"MyHealth", Salut Personalitzada. Representa una actitud proactiva i responsable cap a la promoció, prevenció i conservació del benestar i la salut pròpia. Persegueix una alimentació adaptada a necessitats personals, per aconseguir l'equilibri físic, mental i emocional.

"EgoFood", Expressió alimentària. Està associada a l'expressió de la pròpia identitat (de forma individual o dins d'un col·lectiu), "personificant" en els productes de gran consum els desitjos, valors o aspiracions pròpies.

Podeu veure l'estudi aquí
 

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
Ramon Roset | 16 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Ramon Francas
01/01/1970
La fotògrafa Maria Rosa Ferré mostra les tonalitats de la vinya penedesenca durant la tardor | L'exposició ‘La Vinya es Vesteix de Tardor’ mostra 17 fotografies sobre tela, de 110 per 80 centímetres
01/01/1970
El treball cinematogràfic es basa en el vinòmic homònim de David Morancho, tot ajustant la història al llenguatge audiovisual