cellers

Codorníu Raventós creix un 7% gràcies a les marques clau i a la gamma alta

En aquest exercici s'han invertit més de 6 milions d'euros addicionals per a les marques de prestigi del grup

La companyia creix al mercat internacional un 16% i manté el lideratge a Espanya en caves i vins de qualitat amb D.O, abastant un 8,3% de la quota de mercat de valor

Viña Pomal llança els nous "Vins Singulars" blancs

| 18/03/2016 a les 09:36h
Arxivat a: Mercats, Grup Codorníu, Codorníu, Cava
El grup Codorníu Raventós, empresa familiar més antiga d'Espanya i número 17 del món, consolida la seva aposta estratègica per la qualitat i el valor, aconseguint uns ingressos de 233,5 milions d'euros en el seu últim exercici, la qual cosa suposa un augment del 7% en la seva facturació global, per sobre del creixement mitjà del sector.

En línia amb l'estratègia de la companyia d'expansió internacional, la facturació exterior puja en aquest exercici un 16%, abastant el 52% de les vendes totals del grup, amb creixement registrat en tots els seus mercats clau: Europa +14%, USA +7%, Àsia +54% i LATAM +27%.
 

Espanya se segueix mantenint com un motor important per al grup Codorníu Raventós, representant un 48% de les vendes totals. La companyia ha crescut un 3% al mercat domèstic i manté el seu lloc de primer líder empresarial en l'elaboració de vins i caves de qualitat en denominacions d'origen espanyoles, amb una quota del 8,3% en valor*, evolucionant millor que el mercat.

L'increment del negoci en vins tranquils segueix sent un punt clau per a la companyia, sostenint-se en doble dígit per sobre de l'evolució del mercat, creixent més d'un 60% en els últims 6 anys. Avui les xifres segueixen indicant un ritme de creixement a l'alça tant a Rioja i Priorat, com en la resta del les D.O. en les quals el grup Codorníu Raventós té presència.
Fruit d'aquesta estratègia enfocada al valor, el creixement de les marques de vi del grup de més de 10€ ha estat del 20% en l'últim exercici. Un pilar d'èxit ha estat la consolidació del prestigi de la marca Viña Pomal a nivell mundial. La insígnia de La Rioja ha augmentat un 35% les seves vendes a nivell global gràcies a avanços enològics i a l'estratègia de comunicació ancorada en la seva última campanya “Digue’m clàssic”, juntament amb el llançament de la seva gamma de vins d'edició limitada: Vinos Singulares, 106 Barricas o el Cava Viña Pomal.

Pel que fa a la categoria cava, el grup Codorníu Raventós creix un 6% i actualment representa el 51% de la xifra de negoci de l'empresa, situant-se una vegada més a Espanya (segons dades IRI) com a grup capdavanter de la categoria en valor (32%), sent la marca Codorníu, amb un 24% en valor, la marca més venuda del nostre país. Destaca aquest any l'increment del 12% en la categoria Premium, que inclou els caves per sobre de 8€.

El gran èxit de la companyia en aquest exercici ha estat el llançament a nivell mundial del cava destinat a la restauració, Anna Blanc de Blancs Reserva, situant-se com un dels caves de referència en ciutats com Londres, Nova York, Tòquio i Brussel·les. Anna Blanc de Blancs ha registrat un extraordinari increment global del 50% en la seva última facturació. La marca Anna de Codorníu manté el seu lideratge a Espanya gràcies també al recent llançament del primer vi de la casa Codorníu, Viñas de Anna i al seu projecte pioner de personalització d'ampolles online.

 
Estratègia Codorníu Raventós, invertir en valor i construir marques
L'estratègia dels propers anys es basa en la construcció de marques de prestigi i valor, per això en el seu últim exercici fiscal 2014-2015 la companyia va invertir més de 6 milions d'euros addicionals en recursos per al desenvolupament d'innovacions de producte, en la implantació de tecnologia avançada per millorar la productivitat, en millores de gestió mediambiental, en novetats enoturístiques, en la millora de les instal·lacions, i en l'ampliació de l'equip humà de vendes internacional i de màrqueting.

La companyia catalana, propietària de més de 3.000 hectàrees de vinyer repartit entre Espanya, Argentina i Califòrnia, segueix invertint en millores mediambientals en pro de la sostenibilitat de les seves vinyes. Altres resultats d'aquesta inversió han estat: la consolidació del celler de microvinificacions Celler Jaume; innovacions enoturístiques com el Wine Bar de Bodegas Bilbaínas o la construcció d'un ascensor que descendeix 20 metres sota terra en el celler Codorníu; entre d’altres.

En el segment de llançaments d'alt prestigi, el grup ha invertit més d'un milió d'euros en enologia i viticultura per seguir millorant tots els seus vins i caves. Actualment, les vendes de la divisió de prestigi del grup Codorníu Raventós ja representen un 20% del total de la facturació.

En paraules de Xavier Pagés, CEO de la compañía, “aquesta gamma de vins i caves d'alta qualitat encara que representen un percentatge menor en tota la facturació del grup, són la nostra clara aposta de futur, ja que reflecteixen tot el nostre esforç per aportar qualitat a tots els productes que tenim, no només als d'aquest portfoli en concret”.

Xavier Pagés incideix que “aquest és clarament l'any de la recuperació del mercat, en el grup Codorníu Raventós hem percebut una gran acceptació de les innovacions desenvolupades en l'últim any i de la nostra aposta per la qualitat” i afegeix “com a companyia tenim la previsió optimista de seguir amb aquesta tendència positiva durant el proper exercici”.

L'inici del nou any fiscal està sent bo, en paraules de Pagés, “aquest primer semestre està ple de creixements positius d'algunes de les nostres marques estratègiques i mercats objectius”.

*Dades IRI a tancament de juliol de 2015, que inclouen tots els vins amb D.O. (vins transquils i caves) 

 

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Ramon Francas
01/01/1970
La fotògrafa Maria Rosa Ferré mostra les tonalitats de la vinya penedesenca durant la tardor | L'exposició ‘La Vinya es Vesteix de Tardor’ mostra 17 fotografies sobre tela, de 110 per 80 centímetres
01/01/1970
El treball cinematogràfic es basa en el vinòmic homònim de David Morancho, tot ajustant la història al llenguatge audiovisual