enoturisme

Enoturisme: el turisme feliç que busca professionals qualificats

CETT elearning inicia el pròxim 4 d'abril, el Curs intensiu d’Enoturisme en metodologia 100% online

Cupatges ofereix un 10% de descompte pel curs online d'enoturisme

Visita als Cellers Torres

​Cellers Torres, premi a l’‘Experiència turística més innovadora’ als Wine Tourism Awards

| 19/02/2016 a les 10:36h
Arxivat a: Enoturisme, Enoturisme, Damià Serrano, enoturisme
Imatge il·lustrativa
Als que saben que em dedico a estudiar l’enoturisme com a fenomen econòmic i social, em pregunten, insistentment, si això no deixa de ser una moda passatgera, quelcom que ocupa de forma temporal les portades dels suplements dominicals i les principals propostes de cap de setmana en les agències de viatges. Els dic que les modes sí que són passatgeres però que l’enoturisme s'ha convertit, a les regions on es va començar a implantar, en una realitat perdurable, transformadora i creadora de riquesa.

El maridatge entre vi i turisme és, sens dubte, explosiu. No hi ha millor binomi que ajudi a realçar les millors qualitats i valors d'aquests dos mons que van viure en paral·lel massa temps sense establir amb prou feines cap contacte. Si li preguntes a un cellerer quina és la millor forma de vendre el seu vi, la resposta serà sempre la d'explicar, de primera mà, l'ànima del seu vi, aquelles característiques que el fan únic i diferent dels altres. I, a poder ser, que l'entorn sigui el del mateix celler i els seus vinyers. El turisme és precisament el que apropa a tan desitjat visitant a la regió dels vins. Però a diferència dels vins, i això ja costa més d'entendre, el turisme forma part de la indústria de la felicitat, d'aquella que treballa per fer feliços als seus clients generant experiències úniques, vivències intenses amb dosis de didàctica, estimulació i empatia. Perquè, en definitiva, no ens enganyem, nosaltres els turistes, fonamentalment el que volem és passar-ho bé!

La cultura del vi és molt àmplia i el turisme troba en ella molts atractius on desenvolupar la seva oferta (tastos de vins, visites a cellers, passejos entre vinyers, festivals de música, art, etc.). És, segurament, el sector on més i millor es pot tenir una vivència turística plena perquè té a la seva disposició la possibilitat de treballar tots els sentits.

No, no és una moda. L'any passat van passar més de 2,5 milions de visitants en les Rutes del Vi d'Espanya, a les regions europees el volum s'apropa als 15 milions de visitants i, en el 2014 Catalunya va tancar amb 900 mil enoturistes i prop de 22 milions d'euros de despesa directa, un 60% més que cinc anys enrere. Amb aquestes xifres de vertigen, són pocs els cellers i regions vitivinícoles que no es plantegin l’enoturisme com a una estratègia de desenvolupament econòmic que els permeti vendre més i millor els seus productes i que permeti generar economia a la regió gràcies a la mobilitat del turista pel territori.

Però de la mateixa manera que el cor no ho és tot per fer un bon vi, l’enoturisme no consisteix només a posar un horari a la porta i esperar al fet que els visitants tinguin la millor experiència de la seva vida en el celler. Si al seu moment va tocar tecnificar la viticultura i els processos de vinificació, ara les empreses d'elaboració de vi i cava tenen el repte de professionalitzar-se en els serveis turístics, han de començar a entendre que són negocis diferents encara que molt complementaris. Un pas important, i valent per a l'economia de molts petits cellers, és la inversió en infraestructures per atendre millor al visitant. Però no ho és tot, el servei d'atenció, el disseny de la visita, el màrqueting, la creació de productes i el coneixement de la demanda turística resulta igual o més important.
 

Per tot això, la necessitat formativa de molts professionals (del turisme i del sector vitivinícola) es fa indispensable per assumir aquest repte. Però també per a joves recentment titulats que veuen un nou camp on desenvolupar la seva carrera professional i a moltes persones vinculades al món de la restauració, el territori o la cultura.
Per aquest motiu, el CETT elearning inicia el pròxim 4 d'abril, el Curs intensiu d’Enoturisme en metodologia 100% online. Amb aquest curs es pretén oferir una solució pràctica, simple i garantida per cobrir aquestes necessitats formatives d'un turisme experiencial en plena expansió.

Damià Serrano Miracle
@damiaserrano

També us pot interessar

Amb què acompanyarem les bombolles de la revetlla?
Amb què acompanyarem les bombolles de la revetlla? | Pixabay
Laura Conde
Cinc propostes ideals per acompanyar una beguda versàtil i gastronòmica com el cava.
Imatge il·lustrativa
Ramon Francàs
Selecció de 10 vins que demostren el gran potencial del vi cooperatiu català.
Imatge il·lustrativa
Sergi Cortés | 1 comentari
Encetem una proposta setmanal on entrevistarem els restaurants guanyadors de l'última edició del Cartaví | Sergi de Meià, del restaurant Sergi de Meià, ens explica l'actualitat i com veu el futur post Covid-19.

COMENTARIS

Eno Turismo
Guillermo s, 20/02/2016 a les 16:47
+0
-0
Buenas tardes,

Estoy interesado en realizar el curso de turismo enológico. ¿Me podrían decir donde puedo encontrar el código de descuento?

Gracies!
codi
Cupatges, 22/02/2016 a les 08:09
+0
-0
Has de comprar el curs aqui:




i posar el codi de descompte: SOMCUP2016

gràcies!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Fill de Sant Climent Sescebes i nascut en terrenys de pissarra i sorra neix un dels vins negres més interessants de l'Alt Empordà.
Imatge il·lustrativa
Laura Conde | 1 comentari
La Laura Conde ens proposa una ruta per les millors hamburgueseries de Barcelona
Maria Solivellas, xef i copropietària del restaurant Ca Na Toneta, a Caimari, a la Serra de Tramuntana -Mallorca-.
Maria Solivellas, xef i copropietària del restaurant Ca Na Toneta, a Caimari, a la Serra de Tramuntana -Mallorca-. | Ca Na Toneta
Carme Gasull | 1 comentari
L’estiu es presenta certament incert després de mesos de confinament i restriccions de mobilitat a causa de la Covid-19. La pandèmia ha canviat els nostres hàbits de consum i busquem més seguretat a l’hora de menjar, beure i viatjar. Què fan, com i des d’on algunes dones de la gastronomia per afrontar-ho? Com veuen el futur?
Imatge il·lustrativa
Dissabte 4 la Vinya dels Artistes de Mas Blanch i Jové es vestirà de gala i oferirà la creació d'una obra d'art en directe de l'artista Erik Schmitz