Entrevista amb Paul Wagner, expert assessor en marketing vinícola afincat a Napa Valley

| 26/08/2014 a les 15:41h
Arxivat a: Entrevistes
per Laura Masramon
Per què és important comunicar bé una marca de vi?
Un marca afegeix valor a cada ampolla en tot el seu recorregut: al majorista, als restauradors, a l'hosteleria i al consumidor final. Això és quelcom que cap celler pot obviar.
 
Què ha de tenir una marca de vi per a poder posicionar-se en el mercat?
Un bon producte, sens dubte. Però avui en dia, hi ha molt pocs vins dolents en el mercat, per la qual cosa és gairebé impossible destacar només mitjançant la qualitat. Per tant, només queda una alternativa: cal destacar per sobre la resta de l'oferta a través d'un missatge ben concebut i ben comunicat, a tots els nivells.
 
Quin exemple ens podria donar d'una destinació que està fent les coses bé en comunicació vitivinícola ?
Napa Valley, sens dubte. El nom de Napa en una etiqueta afegeix un valor d'entre cinc a deu dòlars a cada ampolla. I la indústria vitivinícola de Napa ho sap molt bé. Tenen un pla estratègic i el gestionen amb molt d'èxit.
 
Ens podria donar tres consells per qualsevol celler que vulgués comunicar millor?
Només tres? Bé ho intentaré.
El primer, abans de res, pensar en l'estratègia: per què és diferent el nostre celler? I a qui li pot importar això? El segon, pensar com a un consumidor, no com a un productor: cal que ens adrecem al cor de la persona, no al seu cap. Seduïr en comptes d'impresionar. I el tercer, repetir, repetir i repetir. El mercat no escolta el missatge la primera vegada, ni la cinquena. Repeteix fins al cansament.
 
Coneix els vins de l'Empordà? o de Catalunya?
Als Estats Units, de Catalunya només es coneixen les grans marques de Cava, Bodegas Torres i poca cosa més. He visitat el Priorat, però no l'Empordà. Però el món del vi és així. Sempre hi ha més coses a aprendre, més regions a visitar i conèixer. És una oportunitat per a tots. Tinc moltes ganes de conèixer l'Empordà i els seus vins. Quan vingui al MarcaVi ho penso fer.
 
Paul Wagner, president de Balzac Communications & Marketing. Expert assessor en marketing vinícola afincat a Napa Valley (Califòrnia). Paul Wagner és professor del Napa Valley College i està considerat un autèntic gurú del vi i de l’enoturisme. Professor del departament de vitivinicultura i enologia al Napa Valley College de la Golden Gate University i col·laborador d’altres universitats com Sonoma State, MIB School of Management de Trieste o la Universitat de Dijon. Entre els seus clients s’hi compten algunes de les principals denominacions d’orígen, destinacions i cellers del món.

Paul Wagner serà present al seminari de winebranding Marca Vi el proper 5 de setembre, en el marc de la XXX Mostra del Vi de l’Empordà.

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
Ramon Roset | 16 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Captura del web de García Carrión
Ramon Francas
01/01/1970
El Consell Regulador recorda que a la DO Cava no hi ha subzones, i que la publicitat i les contraetiquetes dels caves Lucentum "poden portar a la confusió"
Ramon Francas
01/01/1970
La fotògrafa Maria Rosa Ferré mostra les tonalitats de la vinya penedesenca durant la tardor | L'exposició ‘La Vinya es Vesteix de Tardor’ mostra 17 fotografies sobre tela, de 110 per 80 centímetres
01/01/1970
El treball cinematogràfic es basa en el vinòmic homònim de David Morancho, tot ajustant la història al llenguatge audiovisual