Lleida, capital de l’IBI car i de les multes

«L’objectiu dels radars hauria de ser evitar accidents i reduir la sinistralitat en les vies urbanes de Lleida, no l’afany lucratiu»

| 07/05/2016 a les 00:00h
Aquesta notícia es va publicar originalment el 07/05/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La ciutat de Lleida té el dubtós honor de liderar no només el rànquing de capital amb l’IBI més car, sinó que ara també figura al capdavant de capitals que més recapta per multes, segons el Ministeri d’Hisenda .

Per acabar-ho d’adobar, arran de la nostra campanya per millorar la mobilitat, hem constatat que Lleida a més a més és la capital catalana que més punts sostreu als conductors per sancions. Així, les darreres dades publicades per la DGT mostren que supera de llarg Barcelona amb un 30%.

Alguna cosa falla, doncs, quan a Lleida, amb una població de 138.542 persones, es trauen més de 43.000 punts pel total de sancions imposades davant dels 33.194 punts sostrets a la ciutat comtal, on hi viuen 1’6 milions d’habitants.

Vol dir això que els conductors lleidatans són més incívics i temeraris que els de la resta de Catalunya o de l’estat? Dubto que així sigui.

El que caldria però és anar al fons de la qüestió per sortir de dubtes. Del total de punts sostrets, 36.000 corresponen a radars semafòrics, mesura implantada a la ciutat el passat agost de 2014 amb l'objectiu de millorar la seguretat viària i reduir els atropellaments.

Després de parlar amb els diferents col·lectius de conductors (xofers, conductors d’autobús, taxistes, autònoms del sector del transport i missatgeria), tots ells coincideixen a destacar en què, lluny de l’efecte dissuasori pel qual van ser implantats, la percepció generalitzada és que la seva ubicació respon a una clara voluntat recaptatòria.

Així, apostem perquè Paeria posi a l’abast eines adreçades a fer possible l’efectiva millora de la seguretat viària i del trànsit. Com? Doncs, instal·lant als radars semafòrics uns comptadors digitals, visibles per als vehicles, que s’activen quan queda un cert nombre de segons abans no canviï de color verd a vermell.

I també, apostant pels radars pedagògics, els quals consisteixen en uns panells electrònics que mostren als conductors la velocitat a la qual estan circulant i alhora els alerten si superen els límits de la via.

Les estadístiques revelen que en aquelles ciutats on s’han aplicat, com Barcelona o Girona, el nombre d’infraccions i de sancions han disminuït.

Per tant, proposem aplicar, a banda de les accions de caràcter sancionador pertinents, mesures de caràcter pedagògic que inciten a la reflexió directa de la ciutadania davant la responsabilitat de conduir i alerten de la importància de respectar la velocitat màxima permesa a la qual poden circular.

Al nostre parer, l’objectiu dels radars hauria de ser evitar accidents i reduir la sinistralitat en les vies urbanes de Lleida, no l’afany lucratiu. I en tot cas, l’import íntegre del que es recapta per aquesta via, creiem fermament que s’hauria de destinar a millores en la seguretat viària i del trànsit fent que aquesta informació sigui pública en tot moment.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Toni Postius
Primer Tinent d’Alcalde i regidor d’Urbanisme de la Paeria


Twitter: @AntoniPostius
Torna la ChickenRun a La Molina per Setmana Santa.
Torna la ChickenRun a La Molina per Setmana Santa.
L’estació serà amfitriona, per quart any consecutiu, d'aquesta cursa de descens sobre neu, la més destacada del país, el cap de setmana de l’1 d’abril | La cursa també esdevindrà clau per a la presentació de la temporada d’estiu del Bikepark La Molina, que té previst obrir les seves portes el primer cap de setmana de juny
Imatge il·lustrativa
Protecció Civil activa l'alerta Ventcat i anuncia que els cops poden superar els 72 quilòmetres per hora
Manifestació Vic presos polítics
Manifestació Vic presos polítics | Josep M. Montaner
Els col·lectius preparen «la primera acció directa de desobediència civil massiva»
procés català
Carles Puigdemont, Toni Comín i Lluís Puig, en una imatge d'arxiu
Carles Puigdemont, Toni Comín i Lluís Puig, en una imatge d'arxiu | ACN
15/12/2019
L'expresident i els exconsellers Comín i Puig afronten amb optimisme moderat la compareixença d'aquest dilluns al migdia davant del jutge belga, que previsiblment no resoldrà d'immediat la qüestió
Entrevista
Joana Ortega, entrevistada a NacióDigital
Joana Ortega, entrevistada a NacióDigital | Adrià Costa
15/12/2019
L'exvicepresidenta de la Generalitat diu que entendria un acord d'investidura "si el PSOE torna a la política" i explica que ja no té relació amb Josep A. Duran i Lleida
La Marató 2019
Resultat final de la Marató
Resultat final de la Marató | TV3
16/12/2019
Quim Masferrer ha conduit una gala itinerant per diverses ciutats de Cataluny amb l'ajuda de Mònica Terribas, Jordi Basté, Josep Cuní i bona part dels equips de Catalunya Ràdio i TV3
Mitjans
Edifici de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals
Edifici de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals | ACN
15/12/2019
La doble vara de mesurar de la UER, la major aliança de mitjans públics del planeta, i una estratègia estèril de l'equip de Núria Llorach tornen a deixar fora la CCMA del club europeu
procés català
El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, reunit amb Jéssica Albiach (CECP)
El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, reunit amb Jéssica Albiach (CECP) | ACN
15/12/2019
Pere Aragonès, Meritxell Budó i Jéssica Albiach es reuniran al Departament d'Economia a les 10 del matí
esport
15/12/2019
L'equip madrileny ja va protagonitzar altres incidents amb el jugador d'Ucraïna, simpatitzant de grups d'extrema dreta